Sesiune speciala - Provocarile mediului de afaceri si cum le facem fata?
Conform cercetarii de piata derulat de Business Days in luna august in mediul de afaceri din regiunea centrala si de nord a relevat practic 4 planuri majore in care sunt concentrate principalele provocari cu care se confrunta oamenii de afaceri din aceasta regiune:
- primul plan:
- sistemul stufos de taxare si reglementare a afacerilor din Romania
- impredictibilitatea fiscala
- birocratia excesiva
- planul 2:
- lipsa unei educatii de business formale de calitate
- lipsa unei culturi antreprenoriale sanatoase in Romania
- lipsa resurselor umane de calitate
- lipsa unei educatii de business informale de calitate
- planul 3:
- etica in afaceri
- zelul si injustetea organelor de control din partea statului
- planul 4:
- lipsa infrastructurii de transport si logistice
Dupa cum se poate vedea toate provocarile mari sunt in principal o cauza a guvernarii fara o directie clara de sustinere si dezvoltare a mediului de business prin simplificarea sistemului de taxare, de stabilizare a sistemului legislativ pentru a permite predictibilitate si de a simplifica birocratia in relatia cu mediul de business.
In planul al doilea este educatia formala si informala, precum si mentalitatea fata de oamenii de afaceri, manifestata prin lipsa unei culturi antrprenoriale si a unei atitudini permisive fata de esec.
Interesante sunt provocarile din planul 3 centrate pe doua laturi: etica partenerilor de afaceri si zelul si injustetea organelor de control al statului. Pe deoparte partenerii neseriosi, rau platnici, creeaza o presiune asupra firmelor si de multe ori ii arunca in zona de riscuri si pe de alta parte este zelul organelor de control al statului in special ANAF, care prin controale lungi si epuizante si prin masurile pe care le i-au de multe ori reusesc sa destabilizeze aproape total o companie deja slabila de parteneri neseriosi. Principalele motive invocate de oamenii de afaceri din regiune sunt: inechitatea in controalele tematice, lipsa unei atitudini constructive din partea inspectorilor care ii considera pe agentii economici controlati din start infractori, fara sa ofere consultant si support in rezolvarea unor erori printr-un mod care sa nu puna firma in pragul falimentului.
In planul al patrulea intra lipsa unei strategii regionale de dezvoltare economica prin crearea infrastructurii economice, atragerea de investitori si de incurajare a schimburilor economice cu regiunea centrala si de nord.
Bineinteles fata de aceste provocari, care par sa aiba in majoritatea cauzelor surse externe se mai adauga o serie de provocari create de competitie, de lipsa resurselor financiare pentru proiecte de dezvoltare si de alta natura.
Am invitat la aceasta dezbatere o serie de antreprenori si manageri romani si straini, dar care lucreaza in Romania pentru a ne oferii propria perspectiva asupra acestor provocari si mai ales sa ne impartaaseasca cum fac fata cu succes acestora.
Pentru a participa la acesta sesiune este nevoie de tichet de acces valabil pentru evenimentul CEE Entrepreneurship Summit 2015 (poate fi atat BASIC, PLUS, PREMIUM sau VIP).
INSCRIE-TE acum!
Investeste in dezvoltarea ta personala si profesionala! Fii mai bun decat competitia ta!
Lista speakeri
Director general, Banca Transilvania
Omer Tetik este unul din cei mai tineri CEO ai bancilor din Romania. In cei 19 ani de cariera, a lucrat in domeniul bancar din Turcia, Rusia si Romania. Si-a inceput cariera la Finansbank, in Istambul, ca Dealer Trezorerie , iar apoi a fost Executive Manager Trezorerie la Finansbank Moscova. In cadrul Credit Europe Bank Romania a indeplinit functia de Executive Manager ; Vicepresedinte al Diviziei Retail Banking, Prim-Vicepresedinte, respectiv de CEO. Din 2013 este Directorul General al Bancii Transilvania. In anul 2014 a fost desemnat unul din cei mai admirati 100 CEO din Romania, clasament publicat de Business Magazin. Nou intrat in acest top, Omer Tetik se claseaza pe locul 15 si in top 3 cei mai admirati finantisti. Cetatean roman de origine turca , este nascut in Germania. A absolvit Faculty of Economics, Middle East Technical University (Ankara) si vorbeste fluent 4 limbi straine.
Vice-Presedinte, Opportunity Microcredit România
S-P O’Mahony are o experienţă vastă în domeniul relaţiilor internaţionale, al investiţiilor de capital străin şi dezvoltare regională, totodată este un profesionist în domeniul de marketing și vânzări. Pe parcursul carierei sale a contribuit la activitatea unor instituţii internaţionale precum British Airways, Malev sau Ambasada Irlandei în Ungaria și România. Cu experienţă în dezvoltarea regională socială, el este CEO şi vicepreşedinte al Consiliului de Administrație Opportunity Microcredit România; totodată colaborează cu GoodBrand, o companie de consultanţă specializată în dezvoltarea strategiilor sociale corporatiste.
Proprietar, BanuInvest
Florentin Banu, fost campion român de badminton, este autorul a două mari afaceri de succes pe piaţa românească: S.C. Joe I.B.C S.R.L. (afacere încununată de succesul cu care s-a efectuat vânzarea societăţii către Nestle, producător mondial din industria alimentară) şi lanţul de supermarket-uri S.C. Artima R.I.C. (firmă ce a fost vândută concernului polonez PEF Investment, în luna martie a anului 2005, devenind ulterior lanţul de supermarket-uri „Carrefour”). Omul de afaceri timișorean se concentrează, în prezent, pe susținerea celor trei business-uri pe care le deține. Împreună cu fratele său, controlează, prin intermediul grupului Banuinvest, trei afaceri – Banuconstruct (dezvoltarea și construirea de imobiliare în Timișoara), Banusport (un complex sportiv dezvoltat în Timișoara) și Interpart Production (afacere cu mase plastice și matrițe, în special pentru industria auto).
CEO, Owner, Perpetuum
Dan Pitic este unul dintre cei mai apreciați oameni de afaceri din Cluj și nu numai, fiind proprietarul a numeroase afaceri de succes dintre care cea mai cunoscută este Perpetuum, compania ce are ca obiect de activitate importul, distribuţia şi producţia produselor pentru amenajări interioare şi exterioare.
General Manager, Emerson
Balazs Hopka este absolvent al Facultatii de Transporturi Szechenyi Istvan din Szekesfehervar din Ungaria, specializat in transport si logistica. Din 1999 lucreaza la Emerson, la fabrica din Szekesfehervar din Ungaria, unde a ocupat o serie de pozitii in departamentul de Supply Chain. In 2008 a preluat pozitia de Director Logistic pentru Europa, iar din septembrie 2013 ocupa pozitia de Director General la Emerson Romania.
Managing Director, CEO, SBR- Soletanche Bachy Romania
Cristian este absolvent al facultății de Management din cadrulAcademiei de Studii Economice Bucuresti, deține un MBA în Risk Management încadrul International Institute of Learning (ILI Zurich), se poate lăuda cu o experiență de peste15 ani în domeniul managementului, al negocierilor și coordonarea proiectelor antreprenoriale. In momentul de față este CEO al SBR Soletanche Bachy Romania, companie ce face parte din grupul Vinci. Este al treilea business preluat de la “0” pe care a reușit să îl aducă la o cifră de afaceri de ordinul zecilor de milioane. Se descrie ca fiind o persoană fascinată de inovație, de viitor, este mereu în cautare de provocări pentru a-și testa limitele. Motto-ul sau: “Fără pasiune nu ai energie, fără energie nu ai nimic” (Donald Trump).
Owner, The Marks
Director de marketing în companii importante românești ca Policolor, Murfatlar sau TVR, partener Trout & Partners pentru birourile din București, Chișinău și Viena. Experiența sa numără 11 premii Effie, start-up-ul și dezvoltarea unor agenții de advertising importante și lansarea și poziționarea unor branduri cunoscute românești. În echipa Marks, Iulian Pădurariu activează ca și consultant de marketing asociat. Iulian este un om care gândește simplu. Îi reușește asta fără efort. Tocmai datorită acestui fapt el spune că n-a muncit decât o singură dată-n viață, atunci când a prăjit cartofi la McDonald’s la Piața Unirii. De atunci a făcut totul cu pasiune. După ce a lucrat timp de 7 ani ca și angajat în companii românești, în 2005 a deschis la București biroul de consultanță al rețelei prezidate de Jack Trout, unul dintre cei mai renumiți strategi de business. Din 2008 coordonează activitatea Trout&Partners pentru Europa Centrală și de Est, de la biroul din Viena. Încă păstrează legătura cu România, atât pentru clienții Marks, cât și pentru prieteni și familie, dar și pentru a susține diferite discursuri sau workshopuri în cadrul unor proiecte educaționale precum Business Design Academy sau Outliers Lab. Iulian iubește muzica pe care nu numai că o ascultă, dar o și mixează. Și fiindcă locuiește în Austria a dezvoltat o dulce dependență de sporturile de iarnă pe care le practică pentru a se relaxa.
Director General , Philips Lighting
Bogdan Balaci detine functia de General Manager in regiunea South East Europe in cadrul Philips Lighting. Are o experienta de peste 20 ani in industria IT si alte industrii conexe cu aceasta, fiind specializat in dezvoltarea strategica si operationala de business, precum si in managementul de echipe si proiecte complexe in industrii extrem de competitive. Bogdan este responsabil de dezvoltarea si implementarea strategiei Philips Lighting in Romania si in tarile din sud-estul Europei unde compania este operationala, iar printre obiectivele sale se numara consolidarea pozitiei companiei ca lider in industria solutiilor de iluminat inteligente.
Chief Commercial Officer, NOBEL Telecom
Cu o vasta experienta in diverse sectoare de afaceri din care peste 15 ani in pozitii manageriale de top, Alin Gherman este in prezent Chief Commercial Officer la Nobel Telecom. Din aceasta pozitie implementeaza strategiile comerciale ale companiei la nivel global, coordonand echipe de pe 4 continente. In paralel isi satisface pasiunea pentru profesorat prin colaborarea cu Exec Edu (unul din liderii in educatia manageriala din Romania) fiind unul dintre cei mai apreciati consultanti.
Moderatori
Consultant Comunicare în Business I Expert Media I Founder Powerful Communication, Powerful Communication
Laura Dragomir este Consultant Comunicare în Business și Expert Media. De asemenea, este trainer, facilitator, speaker și moderator evenimente de business.
Administrator public, Primaria Muncipiului Oradea
Ca formatie jurist, Dacian Palladi activeaza in afaceri din 1992. Vreme de 11 ani a desfasurat activitatea de consultanta juridica si financiar-fiscala. De mai bine de 10 ani desfasoara activitati de consultanta in managementul general al companiilor, managementul schimbarii, managementul inovatiei, marketing si psihologia consumatorilor. Persoana publica, pasionat de dezvoltare personala, de ceva vreme se exprima si in scris pe blogul sau www.dacianpalladi.com .