Tempini, revolutionarea unui brand

Tempini, revolutionarea unui brand

O gaselnita de marketing uzitata in ultimul timp spune noi nu vindem produsul X, noi vindem servicii/idei/valoare etc. Sunt insa branduri pentru care nu este deloc fortata aceasta eticheta, fiind chiar nascute sa vanda… idei.

Tempini, din 1921” a devenit un nume cu rezonanta pe piata finisajelor in constructii si arhitectura. Fara sa fie un producator in sine, aduna, ca intr-un cuptor de ceramica, calitatea ridicata de la marii producatori italieni si o impacheteaza pentru consumatori (retail sau business). Un pachet peste medie ca design si calitate, astfel ca brandul  este istoric perceput ca fiind premium – de lux. O pozitie care, spre exemplu, il recomanda ca partener al celebrului muzeu Guggenheim, din Venetia.

Dar si imaginile mai trebuie schimbate, daca vrei ca afacerea sa nu ajunga… muzeu.  

Familia Tempini a inteles ca, la vremuri noi, si „colectiile” exclusiviste trebuie deschise consumatorului tanar, in plina ascensiune. Asa ca a ales un consultant de afaceri profesionist care sa se ocupe de extinderea strategica pe noile piete din Europa Centrala si de Est. Numele lui – Gigi Nacev, vine din Romania, unde are la activ cateva cazuri sofisticate de fuziuni, iar in Italia s-a facut remarcat prin preluarea managementului de proiect al companiei care monteaza cabinele de baie in trenurile de mare viteza.

Pentru un manager profesionist conteaza insa mai putin despre „cine” e  vorba si mai mult „ce”, „cat”, „cum” si „cand”. Ca initiator al proiectului „Scoala de afaceri”, Nacev a inteles ca trebuie procedat ca la carte.  

Ce piata e in joc? A luat cartea-cartilor, studiile de piata, si a vazut ca jumatate din… ceramica (farfurie) e ocupata de felia consumatorului standard si restul de –  premium si luxury.

In aceste conditii, cat poate acoperi Tempini daca se reinventeaza – 20% din piata, arata estimarile realiste. Cum? In primul rand, prin crearea unui produs special pentru segmentul standard de piata, pastrand insa standardul de calitate consacrat; apropierea de cerintele clientului, prin valorificarea experientei Tempini („cunosc atat de bine marii producatori ca, daca le ceri o anumita nuanta de rosu, stiu exact unde trebuie sa mearga”, cum spune consultantul Nacev); apropierea fizica de consumatorul individual, cel care are in continuare nevoie sa simta, sa pipaie – prin deschiderea de reprezentante in marile orase, dar printr-un nou tip de showroom, cu un concept inovator; apropierea de comunitatea specialistilor (arhitecti, designeri), inclusiv prin crearea unor spatii destinate special acestora; crearea de notorietate: la deschiderea showroomului din Timisoara (2.000 mp) a fost adusa cea mai mare placa ceramica din lume (inaltime 3,20 m); sau lansarea seminariilor „cum ma pregatesc sa construiesc o casa” (300 de participanti pe sesiune). Ah, si sa nu uitam – evenimentele pot fi vazute si pe acel Canal Grande al comunicarii moderne – youTube.   

Daca e vorba de Cand?, atunci, in iunie 2016, urmeaza deschiderea unui showroom la Bucuresti si, din toamna, la Cluj-Napoca. Apoi, celelalte orase cu peste 250.000 de locuitori. Istoria se precipita – Trempini trebuie sa prinda aniversarea de 100 de ani ca mare jucator pe piata romaneasca. Doar aceasta este noua piata de acasa a firmei. Pentru ca Gigi Nacev i-a convins pe membrii familiei Tempini din Consiliul de Administratie sa se stabileasca la Timisoara si Bucuresti. Si in domeniul ceramicii, piata „pur si muove”, nu-i asa?


Articolul face parte din numarul 9 al revistei Business Days Magazine.

Business Days Magazine este un proiect editorial Business Days care are scopul de a promova cultura antreprenoriala sanatoasa in Romania.

Revista Business Days Magazine este o revista de tip glossy cu 72 de pagini, aparitie trimestriala, intr-un tiraj de 2.500 de exemplare, ce se distribuie gratuit catre participantii la evenimentele Business Days, parteneri, speakeri, potentiali parteneri, camere de comert bilaterale partenere, asociatii profesionale, scoli si universitati. Conform cercetarii efectuate revistele Business Days sunt citite de peste 90.000 de cititori.

Redactorul sef al revistei Business Days Magazine Anca Doicin - email

Vezi mai multe articole din categoria: Antreprenoriat & Intraprenoriat