Povestea Sophiei incepe inca din 2004, doar ca, pe atunci, tanara de doar 26 de ani Anamaria Stefan vindea produse traditionale din India sub numele Sophia Incredible India. Spune ca s-a simtit dintotdeauna atrasa de decoratiuni si de India, de unde si denumirea afacerii. Si, daca in primul an Anamaria Stefan face „istorie“ – in doar doua saptamani reuseste sa vanda toata marfa adusa din India, drept care deschide un magazin de 25 de metri patrati, un concept de boutique cu specific indian, in care reuseste sa vanda atat de mult, incat ajunge sa importe din India containere, in urmatorii incepe sa faca ”scoala” –, businessul este de volum si foarte profitabil, desi 40% din valoarea marfii este reprezentata doar de costul de transport. In 2005, acorda prima franciza.
Se gandeste sa-si diversifice businessul si sa aduca marfa cu o valoare adaugata mai mare – prin urmare, incepe sa importe, la cererea pietei, si decoratiuni pentru hoteluri si restaurante, muzee. Produse cu finisaje mai bune, cu caracteristici diferite – latime de 2,80 metri, materiale ignifugate, printuri personalizate la comanda. Acesta este, de altfel, si momentul in care incepe sa se desprinda de India, pentru ca marfa dorita de ea se gasea doar in Europa.
In 2011, din motive personale, Anamaria pleaca in Anglia, intr-un orasel din zona Devon, aflat la distanta de patru ore de mers de Londra, atat de pitoresc incat a fost folosit ca decor in turnarea mai multor filme britanice. „Era un orasel cu 8.000 de locuitori, foarte frumos, si verde, si linistit. Lucrand acolo, la magazinul meu, pe care l-am deschis dupa opt luni de voluntariat cu batranii dintr-un azil, am inteles ca trebuie sa ma concentrez pe ceva. Am observat ca, daca le spuneai englezilor ca ai trei-patru obiecte de activitate, nu aveau incredere, nu puteai fi considerat un profesionist. Si mi-am zis ca eu trebuie sa fac ca Sophia, de care ma ocupam din Anglia, sa fie cea mai buna in perdele si draperii”, explica Anamaria Stefan.
Tot Anglia incepe sa o faca atenta la detalii si specific, pregatind-o pentru deschiderea internationala. „In Anglia, mi-am luat rolul de designer de interior. Avand un nivel de trai ridicat, englezii isi permit sa puna foarte mult pret pe casa, sunt foarte atenti la combinatiile de culori. Aleg culori terne, naturale. In plus, la ei, perdelele si draperiile vorbesc despre statutul social: cu cat sunt mai groase, dublate, triplate, chiar, cu insertie in interiorul dublurii, cu atat mai prosperi sunt proprietarii. Modalitatea de coasere este foarte importanta. Cei care isi permiteau, alegeau lucrarile cusute de mana“, explica ea. „Sophia importa tesaturi din noua tari. O parte dintre modelele tesaturilor le distribuie in exclusivitate, pentru o alta parte sunt editori de colectii. In Anglia, am vazut ca viitorul este aici, pe zona de colectii proprii sau de lucrari «bespoke», executate la comanda“,mai spune ea – doar rejansele Sophia, de pilda, sunt de 50 de feluri.
In 2013, revine in tara si incepe sa aplice tot ce a invatat – isi intensifica prezenta la targuri, promovandu-si colectiile la Milano, Paris, Birmingham, Londra si scoate propriul catalog, in trei limbi, in asa fel incat clientul sa poate sa aleaga produsul dorit, creste numarul produselor si al serviciilor oferite, dar si numarul de francize si prezenta on-line. Incepe exportul.
Spune ca, acum, ceea ce isi doreste cel mai mult este un „partener strategic“, care sa o ajute sa treaca la nivelul urmator.
Pana atunci, isi ocupa timpul – pregateste lansarea unor site-uri internationale si reface site-ul, sophia-concept.com, diversifica si mai mult serviciile. Astfel, a pus la punct un sistem de booking, prin care orice client din Romania isi poate alege ora si data la care un consilier Sophia, care poate fi ales in functie de natura lucrarilor, vine la el, ajutand in luarea deciziilor.
Crede ca mai este loc de crestere si pe zona HoReCa, pentru ca are in colectii si materiale ignifugate. Rafineaza si franciza si cauta parteneri pentru extindere.
Constanta, se concentreaza pe crestere.
- 7 magazine in Romania
- 5 muzee decorate, intre care si Muzeul Unirii si Muzeul Cuza de la Ruginoasa, si 2 teatre, intre care si Teatrul National de la Iasi
- 17 francize in Romania, Republica Moldova
- 8 distribuitori in Romania, Italia
- Exporta in Europa (UK, Italia, Austria, Germania, Franta, Spania, Elvetia), Africa (Nigeria), Asia (Qatar, Emiratele Arabe Unite)
- Magazin online
Business Days Magazine este un proiect editorial Business Days care are scopul de a promova cultura antreprenoriala sanatoasa in Romania.
Revista Business Days Magazine 10 este o revista de tip glossy cu 72 de pagini, aparitie trimestriala, intr-un tiraj de 2.500 de exemplare, ce se distribuie gratuit catre participantii la evenimentele Business Days, parteneri, speakeri, potentiali parteneri, camere de comert bilaterale partenere, asociatii profesionale, scoli si universitati. Conform cercetarii efectuate revistele Business Days sunt citite de peste 90.000 de cititori.
Redactorul sef al revistei Business Days Magazine este Anca Doicin - e-mail.