Business Days Magazine - numarul 9

Rasfoieste online numarul 9 al revistei Business Days Magazine.

Dupa investitiile publice in reabilitarea centrului vechi, parerile sunt impartite printre localnici – e cam „asa si asa”. Si mi se pare ca… au dreptate.
Dupa valul de investitii private in reabilitarea economiei locale, unora le miroase in continuare cam „asa si asa”. Din nou, cred ca au dreptate. „Asa si asa”, „nici asa, nici altminteri”, e o emblema nationala pe care, natural, o gasim si la timisoreni. Dar nu asteptam de la ei sa faca lucrurile „ireprosabil”, ci ne-am astepta la mai mult dintr-un „altfel” banatean, macar cand vine vorba despre detalii.

La momentul cand scriu aceste randuri, ma uit cu jind pe site-ul primariei din Dresda (dresden.de), unde ai nevoie efectiv de un singur click sa afli  „cine e responsabil de ” („who is responsible for...” ). Dar cum am ajuns la Dresda?  Via Viena, un oras atat de pretuit de timisorenii de azi, unde Politehnica a dezvoltat un sistem recunoscut in intreaga Europa de clasificare a oraselor ca fiind sau nu SMART.  

Esti smart de la modul cum iti antrenezi cetatenii in viata urbei pana la modul cum discuti cu investitorii, esti smart de la modul cum iti cresti viitorii cetateni pana la modul in care iti cultivi viitoarele investitii. O lume ideala? Nu, doar una pragmatica, care isi seteaza obiectivele dupa deja celebrele criterii din managementul modern, cu S  de la specific, bine definit, M de la masurabil, A de la actiunea pentru a atinge obiectivele, R de la realist, relevant si rezonabil, iar T de la timpul de realizare. Sau T-ul vine si de la Timisoara?

Va invit sa cititi analiza din acest numar si sa descoperiti... provenienta T-ului!

Ca de fiecare data in ultimii doi ani de cand realizam Business Days Magazine, si acum am intalnit oameni  SMART  de Timisoara (e unul dintre obiectivele noastre specifice, de altfel). Cu Radu Ticiu, de la Startup Hub, am vorbit mai bine de o ora despre reteaua la care au ajuns Coder Dojo-ul in Romania, cu concentrarea maxima in zona Timisoarei.

La Interoptik am avut o intalnire frumoasa cu o familie de antreprenori, de la care am plecat cu o imagine nevazuta, dar parca fixata pe retina – cea a vechiului atelier din spatele casei in care s-au petrecut primii 20 de ani din viata acestei afaceri. Pare o vedere dintr-o Timisoara veche.

Horea Zaha, in schimb, are dezinvoltura managerului care ieri s-a ocupat de produse petroliere (Shell, apoi Rompetrol Serbia), de mase plastice (Eurofoam), iar azi – de mezeluri si ambalaje de plastic (grupul Collini, care detine brandul Banat Bun). Ieri – la multinationala, azi – la o afacere antreprenoriala. Pentru ca managementul – o lectie simpla cu care inevitabil va reintalniti in paginile revistei noastre, dar si in Conferintele BD – este o chestiune de cifre si de analize, dar, in primul rand, de adaptare la piata.

Avem si subiecte ce va introduc deja in eveniment – cititi interviul cu Alexandru Chirila, directorul general al Profit Point Romania. Cu prezenta in Italia, Polonia, Ungaria, Grecia, Bulgaria, Serbia, Portugalia si Romania, Profit Point aduna, sub sloganul „Educatia inseamna profit”, formatori si traineri care sustin dezvoltarea personala prin educatie financiara. 

Am aflat si despre planurile de viitor ale celui mai mare retailer de produse agricole pentru fermieri, Agroland, dar si de pariul celor de la Tempini.

Am auzit ca se dau francize, credite si ca lipsa unei educatii specifice chiar cauzeaza antreprenorilor, fie ei mari, fie mici. Cititi studiul EY pentru a vedea cum... vad tinerii esecul si care sunt sursele lor de finantare.

Hm, dar bag seama ca ma lungesc si tot nu apuc sa va spun despre tot ce a „ars” numarul asta. Cititi!