Noile obiceiuri ale consumatorilor - trend-uri pentru 2021

Noile obiceiuri ale consumatorilor - trend-uri pentru 2021

Multe dintre noile obiceiuri pe care consumatorii le-au format în timpul pandemiei de coronavirus sunt aici pentru a rămâne. În 2021, consumatorii vor fi exigenți, anxioși și creativi în gestionarea schimbărilor, previzionează Euromonitor în raportul său anual de tendințe. Oamenii se vor aștepta la un activism sporit de la mărcile pe care le folosesc, la noi opțiuni pentru serviciile digitale în viața lor de zi cu zi și la mai mult ajutor pentru protejarea și menținerea stării de sănătăte mentală și fizică.

 
 
 

Ce vei descoperi în acest articol?

  • schimbări dramatice în comportamentul consumatorilor stimulate de pandemie;
  •  câteva schimbări din 2020 care vor continua până în 2021;
  • ce înseamnă aceste schimbări pentru profesioniști în anul 2021;
 

Deși unele dintre tendințele din acest an sunt direct legate de Covid-19 - cum ar fi preocupările sporite privind siguranța și cererea pentru mai multe spații în aer liber - aceste schimbări vor continua după ce numărul de cazuri de infectări va scade. „Aceste schimbări au avut loc atât de repede și s-au manifestat rapid pe termen lung” - Alison Angus, șeful Euromonitor al cercetării stilului de viață

Euromonitor, o firmă globală de cercetare a pieței cu sediul la Londra, a făcut un studiu cu privire la schimbări dramatice în comportamentul consumatorilor stimulate de pandemie, marcând noi tendințe precum transformarea casei într-un refugiu multifuncțional folosit pentru muncă, școală, timp liber și exerciții. De asemenea, a observat întreruperea altor tendințe, cum ar fi preocupările în creștere pentru viața privată.

 

În 2020, pandemia globală a schimbat modul în care oamenii interacționau între ei, fie în afaceri, cumpărături sau experiențe de zi cu zi. Produsele sau serviciile care păreau să urmeze o traiectorie clară au constatat că nu mai este cazul din cauza comportamentului imprevizibil al consumatorului. Toate cercetările atinse în 2020 s-au schimbat datorită COVID-19.

Nu numai că s-au schimbat consumatorii, dar s-a schimbat și modul în care cercetăm și interacționăm. Videoclipul, ca element de conținut și de interacțiune, a „decolat” anul acesta. Vorbim atât de videoclipurile nemodificate, unde oamenii puteau să înregistreze propriile activități și conversații, cât și de   interviurile video live moderate, în care să poți vorbi cu oamenii individual sau în sesiuni de grup.

 

Privind în viitor spre 2021

Din cauza pandemiei, comportamentul consumatorului s-a schimbat, ceea ce a provocat multe schimbări pentru întreprinderi. Iată câteva schimbări din 2020 care vor continua până în 2021:

  • Concentrarea pe noile valori ale consumatorilor - Schimbări clare în percepția consumatorilor asupra sănătății, siguranței și locuinței.
  • Investiții în experiență de produs și inovație pentru a stimula creșterea - Companiile trebuie să fie pregătite și să anticipeze ce urmează.
  • Adoptarea tehnologiei de perspectivă centrată pe oameni - nu te poți baza doar pe big data acum. Ai nevoie de cunoștințe mai profunde și toate trebuie să funcționeze împreună.
  • Alinierea la cererea consumatorilor - Companiile își analizează competențele de bază pentru a vedea ce pot folosi.
  • Reinvestire în mărci și loialitate - Pe măsură ce consumatorii încearcă produse noi, companiile lucrează pentru a obține sau a menține loialitatea față de marcă.

Ce înseamnă defapt acest lucru pentru profesioniști în anul 2021? Iată tendințele de top pe care le prezicem pentru ca echipele de informații să își atingă „noul normal”.

  1. Trebuie să ne mișcăm rapid pentru a învăța. Ai acest sistem de lucru integrat în organizație? Trebuie să facem din asta o capacitate, nu un proiect unic sau unul de urgență.  Capacitatea de a ne adapta și a învăța rapid trebuie să fie integrată în ADN-ul companiei. Abilitatea de a avea idei în organizația care să fie construite în același timp  de cercetări concrete în context în care ne aflăm, pentru a perfecționa aceste idei.
  2.  Reorientarea către construirea mărcii
    Potrivit unui studiu recent, 45% dintre oameni spun că pandemia le-a schimbat deja preferințele de marcă. 62% se așteaptă la schimbări permanente.
    Dacă nu ai beneficiat de schimbarea mărcii în timpul pandemiei, trebuie să stabilești acum cum să vă construiți marca și să o faceți relevantă pentru comportamentul consumatorului după ce un vaccin este disponibil. În timp ce în 2020 a fost în mare parte puși pe pauză, să nu te adaptezi la noile tendințe în 2021 înseamnă să îți asumi un risc imens și costuri de oportunitate majore.

Avem multe necunoscute în față, dar putem avea încredere că lumea noastră a schimbat cine suntem și modul în care ne gândim și ne prețuim familia și casa. Toate companiile noastre trebuie să înțeleagă în continuare acest lucru, să împărtășească povești și să se concentreze pe mai mult decât doar pe date. Oferind abordări mai bune și mai rapide pentru a ajunge la cunoștințe umane mai profunde, companiile pot contribui la construirea de soluții mai bune care creează sens pentru consumatori.

 
Vezi mai multe articole din categoria: Trenduri & Oportunitati