Cele mai importante tendințe și predicții de marketing digital pentru anul 2021

Cele mai importante tendințe și predicții de marketing digital pentru anul 2021

Ce va face diferența în 2021? Care sunt tendințele care vor transforma peisajul economic? Cum trebuie să acționăm ca să obținem rezultate sustenabile și reziliența afacerii? Acestea sunt întrebările pe care și le pun majoritatea directorilor la începutul fiecărui an. Dincolo de planurile și scenariile pregătite, elementele esențiale care prescriu succesul în acest an sunt date de capacitatea de observare a noilor tendințe și de agilitatea managerilor, atreprenorilor și leaderilor de se adapta la acestea.

 
 
 

Pentru a susține adaptarea leaderilor la noile tendințe, am identificat principalele tendințe și recomandări din partea leaderilor și experților naționali și internaționali.  Liderii Google din toată lumea își împărtășesc previziunile pentru 2021, aceștia identifică principale tendințe pentu acest an ca fiind: egalitatea, etica datelor și relaționarea cu consumatorii, atingerea și înțelegerea nevoilor clienților și relaționarea cu ei în confortul propriei lor case.  Dar ce alte tendințe de marketing digital vor face furori în anul următor? Liderii Google din toată EMEA își împărtășesc previziunile lor pentru 2021.

Din perspectiva acestora rolul comercianților este de a se asigura că egalitatea este pe ordinea de zi. Aceasta include încurajarea unui mediu divers pe plan intern și conștientizarea modului în care abordați campaniile. 

 

Ce vei afla în acest articol - pe scut:

  • Principale tendințe pentu acest an, privind interesele consumatorului au la bază principii precum: egalitatea, etica datelor personale, transparența companiilor, odul de relaționare al companiilor cu  oamenii, dar și caracteristicii de identitate a companiei precum: poziția companiilor în raport cu problemele sociale, de mediu și a angajaților. 
  • Ce înseamnă noua etică a datelor personale și cum să creezi încredere între tine și consumatorii tăi. Cum să colectezi mai multe date cu mai puți.
  • Unde găsești consumatorii? Cum ajungi la ei în confortul propriei lor case și cum le înțelegi nevoile sunt pricipii conductoare ale succesului în anul 2021.
  •  Marketingul fără măsurare și optimizare este o risipă de resurse dar abordările tradiționale de măsurare sunt condamnate să evolueze în conformitate cu prezentul ecosistem în continuă schimbare.
  • Video Content și aplicațiile mobile - 2 indicatori ai succesului în marketing pentru următorii ani. 
 

O nouă eră a eticii datelor personale

Dacă există un lucru pe care cu toții l-am remarcat în anul 2020,  este acela că instrumentele de marketing online au fost o adevărată linie de salvare pentru multe business-uri, dar, pe măsură ce mai mulți oameni sunt online, devine o prioritate din ce în ce mai mare protejarea confidențialității și a datelor utilizatorilor. E simplu...oamenii se așteaptă ca mărcile să le protejeze datele și să fie clare cu privire la modul în care le vor folosi datele personale dar și la ce le oferă companiile în schimbul acestor date.

„Industria se adaptează pentru a satisface nevoile oamenilor și, în 2021, conversația din jurul eticii datelor se va transforma în acțiune pentru multe mărci. Întregul ecosistem digital funcționează numai dacă oamenii pot avea încredere în el. Etica datelor este un proces de alegere a ceea ce este potrivit pentru oameni, mai degrabă decât un nivel de bază de conformitate. Acesta este un subiect complex, dar companiilor le pasă și doresc să-l facă bine. La Google, ne gândim la etica datelor ca la o serie de principii care informează tot ceea ce facem.” (Matt Brittin, President EMEA Business &Operations Google)

Ce acțiuni ar trebui să ai în vedere pentru protecția datelor clinților tăi?

  1. Respectă-ți utilizatorii, respectă-le confidențialitatea.
  2. Fii clar cu privire la ce date colectezi și de ce.
  3. Nu vinde nimănui informațiile personale ale utilizatorilor.
  4. Încearcă să faci cât mai ușor pentru oameni să-și controleze confidențialitatea.
  5. Îndeamnă oamenii să își revizuiască, să mute sau să șteargă datele lor.
  6. Învestește în tehnologii de securitate a datelor cu caracter personal. 

 

 

Marketing într-o lume fără cookie-uri...

Anul 2020 ne-a demonstrat ceea ce deja bănuiam. Marketingul fără măsurare și optimizare este o risipă de resurse de orice tip. Măsurarea este mai importantă ca niciodată pentru un marketing performant.

Dar cum facem corect aceste măsurători? O măsurare reușită, s-a bazat în mare măsură, până acum, pe cookie-uri care înregistrează informații utile despre ceea ce se întâmplă după ce o persoană a dat clic pe un anunț. Dar, cerințele și reglementările privind confidențialitatea utilizatorilor, cum ar fi GDPR, determină ca abordările tradiționale de măsurare să evolueze în conformitate cu un ecosistem în schimbare.

În 2021, va exista un accent continuu pe măsurarea inovatoare, bazată pe confidențialitate, marketingul bazându-se pe tehnici sofisticate, cum ar fi modelarea conversiilor, pentru a cuantifica cât de reușite au fost campaniile digitale.

Ce trebuie să faci?

Pentru măsurarea performanței într-un mediu fără cookie-uri ca terță parte, trebuie să ai la dispoziție etichete și analize sustenbile și de durată. Trebuie să se pună accentul pe respecarea opțiunile utilizatorilor, colectând în mod corect consimțământurile utilizatorilor, stocându-le în siguranță și investind în date primare. Dacă ai în vedere să construiești o infrastructură puternică și robustă, măsurarea datelor va deveni mai simplă, vei putea colecta mai mult și cu mai puțin.

 

Intră în casele consumatorilor tăi

Datorită pandemiei de COVID-19, consumatorii petrec acum mai mult timp acasă decât oricând. Cu toate acestea, rămâne prezentă nevoia umană de bază pentru experiențe unice și unitare. Oamenii apelează tot mai mult la videoclipurile online pentru a rămâne informați, distrați și conectați. Se estimează că, în 2022, mai mult de 80% din traficul de internet al consumatorilor va fi direcționat către videoclipuri online. Și se așteaptă ca această tendință să se accelereze din cauza creșterii adoptării digitalului.

Directivele de ședere la domiciliu au amplificat, de asemenea, trecerea la ecranele TV, deoarece oamenii se bucură să urmărească conținut pe marele ecran. Durata generală de vizionare a videoclipurilor online a crescut, utilizarea platformei YouTube pe televizor crește cu 80% de la an la an (anual). Această schimbare deschide oportunități pentru mărci de a se conecta cu consumatorii în moduri noi.

Unele mărci au făcut deja acest lucru. A avea succes în 2021 înseamnă să atingi tendința video online pentru a ajunge și a atrage consumatorul indiferent unde se află.

Ce ar trebui să ai în vedere?

1. Conectarea datelor de la clienți prin mai mulți touchpoints;
2. Corerarea obiectivelor de marketing cu obiectivele unificate de brand;
3. Automatizarea sarcinilor și adaptarea mesajelor pentru un impact maxim;
4. Stabilirea de parteneriate strategice având la bază obiective de marketing comune;
5. Instituirea și educarea unei echipe multifuncționale agile, cu o cultură stabilită de testare și învățare.

 

Cunoaște tendințele și interesele comune ale consumatorilor tăi

O cercetare google arată că tendințele consumatorilor  se concentrează către cererea de durabilitate, reciclare și protecție a mediului.  Pandemia a consolidat cererea de sustenabilitate a consumatorilor. Comportamentele de „reciclare” sunt cele mai comune, impuse și stabilite. Consumatorii iau în considerare și impactul companiilor lor asupra mediului în timp ce iau decizii de cumpărare. De exemplu, Google Trends arată că, în categoria „alimente”, oamenii au căutat din ce în ce mai mult „durabil”, „mâncare locală” și „veganism”.

Oamenii vor ca mărcile să demonstreze responsabilitate și transparență prin acțiuni concrete. Cercetările privind trend-ul de durabilitate arată că crearea și comunicarea atributelor durabile are un efect halou, influențând percepțiile clienților - în special în ceea ce privește calitatea și valoarea - în momentele cheie de luare a deciziilor.

Mărcile aflate în fruntea acestor schimbări caută în permanență modalități de a-și îmbunătăți eforturile de mediu, fie prin parteneriate, inițiative la nivel de industrie sau prin noi tehnici de producție și reciclare. Rolul echipei de marketing este să fie transparent cu privire la modul în care funcționează afacerea în cadrul ecosistemului mai larg și să demonstreze progrese concrete.

 

Aplicațiile mobile vor fi cheia creșterii afacerii

Cea mai mare parte a consumului de mass-media din 2020 a fost petrecut de pe mobil. La nivel global, am petrecut peste 1,6 trilioane de ore pe telefoanele noastre în prima jumătate a anului. Iar în al treilea trimestru, utilizarea aplicațiilor a crescut cu 25% anual, cu 180 de miliarde de ore în fiecare lună petrecute pe aplicații mobile. Aceeași cercetare evidențiază faptul că mare parte din business-urile din categorii precum alimente, jocuri, divertisment, învățare online și cumpărături.se așteaptă să beneficieze în mod deosebit de această creștere a popularității aplicațiilor.

Pe măsură ce ne uităm la redresarea economică după COVID, 30% dintre consumatori cred că experiențele de cumpărături nu vor reveni niciodată la felul în care au fost. Acest lucru face din ce în ce mai important ca retailerii să capteze această nouă oportunitate de creștere a aplicațiilor mobile.

Utilizatorii aplicațiilor tind să fie clienți mai fideli. Pentru comercianții cu amănuntul, utilizatorii de aplicații cheltuiesc de trei ori mai mult decât alți clienți de telefonie mobilă. Pe măsură ce această tendință continuă până în 2021, companiile ar trebui să acorde prioritate  acestui tip de strategie și să se asigure că este un canal cu valoare adăugată pentru clienții lor.

 

Este evident cum comportamentul consumatorului s-a schimbat dramatic în ultimul an. Mărcile pot căuta să automatizeze unele dintre serviciile lor pentru a rămâne agile și pentru a satisface aceste nevoi și așteptări emergente. Automatizarea marketingului poate ajuta mărcile să fie mai eficiente, fie printr-o funcționalitate de completare automată, gestionarea comenzilor recurente sau prin utilizarea unui chatbot de servicii pentru clienți.

Cu toate acestea, mărcile trebuie să țină cont de regulile sociale. Tratarea datelor personale ale consumatorilor cu respect și grijă este esențial. Atunci când o relație între o marcă și clienții lor se bazează pe încredere, oamenii sunt mai deschiși la partajarea informațiilor lor personale, care la rândul lor pot ajuta serviciile automatizate.

Este esențial ca în 2021 să faci o prioritate din a fi transparent cu clienții tăi și să fii mai atent la modul cum vei folosi informațiile lor personale. Acest lucru va construi încredere. Automatizarea te va permite să optimizezi experiența pe care o oferi dar acest lucru va avea succes numai atunci când există un schimb transparent de valori.

 

Pandemia și revolele și crizele globale din 2020 se vor resimți profund în peisajul de marketing digital din acest an. Companiile și brand-urile se confruntă pe un teren cu totul cu noul comportament al consumatorilor, remodelat prin salturi majore ale tehnologiei și mișcări sociale de masă. A devenit deja un clișeu, dar practic „totul este diferit acum”, iar specialiștii în marketing digital și clienții lor ar fi bine să fie pregătițe pentru schimbări mari și în acest an. 

Vezi mai multe articole din categoria: Trenduri & Oportunitati