Trenduri în e-commerce pentru 2021

Trenduri în e-commerce pentru 2021

E-commerce-ul a devenit un pilon important în viața întregii lumi, cu atât mai mult cu cât în acest an perioada de lockdown ne-a mutat viețile și mai ales cumpărăturile online. Cum a modificat perioada de criză sanitară evoluția comerțului electronic și cum a schimbat această perioadă trendurile în acest domeniu, descoperiți în cele ce urmează.

Mutarea în online din ultimele luni a determinat o schimbare a comportamentului de cumpărare și o creștere a costurilor reclamelor. Competiția a crescut, mai ales că magazinele fizice au rămas închise pentru o perioadă destul de îndelungată. Shopify, gigantul care furnizează soluții pentru comerț electronic puncta în toamna acestui an că datele înregistrate în platformele lor au arătat creșteri de peste 3000% ale activităților legate de aplicații în perioada de lockdown, la nivel mondial, mai ales în ce privește componentele de traduceri. Numărul de produse cumpărate online a crescut în medie cu peste 50% pe toate continentele.

Costul per click a crescut cu peste 30% pe parcursul anului. Adaptarea la noul mod de consum și atenția la reacțiile clienților au devenit un factor foarte important în evoluția magazinelor online iar strategiile anuale au lăsat loc adaptării la momente și schimbări și multă analiză. Iar în 2021 acest tip de abordare pare să rămână cel mai corect pentru cei care dețin magazine online, alături de câteva trenduri internaționale de care este indicat să ținem cont cu toții:

Experiența oferită clientului continuă să fie imperativ pentru magazinele online

Perioada de criză sanitară a transformat importanța experienței digitale în viața consumatorilor. Astăzi, orice client caută o experiență digitală intuitivă, ușoară, rapidă și adaptată tuturor dispozitivelor. De aceea, magazinele online trebuie să gândească și pregătească o experiență a clientului care să ajute în procesul de cumpărare. În acest sens, modul de adaptare la această perioadă dificilă continuă să fie o provocare, mai ales că studiile arată că numai 40% dintre companii au capabilitățile de a crea o competiție reală în ce privește customer experience.  

Analiza și folosirea datelor, necesare pentru dezvoltare în 2021

În ultimii ani, specialiștii din întreaga lume au avertizat asupra necesității înregistrării și analizei datelor pentru a avea informațiile necesare funcționării și dezvoltării afacerii. În acest an însă datele au devenit vitale, mai ales pentru existență, în contextul în care fluxurile de cumpărare în acest an au suferit schimbări, la fel cum s-a întâmplat și cu comportamentul de cumpărare al clienților.

Folosirea noilor tehnologii în procesul de cumpărare

În ultimii ani numele noilor tehnologii precum Augmented Reality, Virtual Reality sau Artificial Intelligence au apărut din ce în ce mai des menționate în discuțiile și planurile companiilor de digital. Acest an a adus însă un adevărat boom în ce privește implementarea lor în magazinele online, mai ales odată cu închiderea magazinelor fizice. A crescut numărul magazinelor online care folosesc tehnologii de tipul AR și VR pentru a îmbunătăți experiența clientului – probarea online a produselor, prezentări virtuale ale produselor, introducerea de boți pentru a răspunde întrebărilor clienților etc.

De exemplu, în domeniul fashion, multe din marile branduri au fost nevoite în ultimele nouă luni să se mute online, să-și dezvolte magazine online pentru a rămâne alături de clienții lor, dar și pentru a rezista perioadei dificile. Trendul Direct to Consumer manifestat în ultimii ani s-a schimbat, aducând o trecere către vânzări private de produse premium – premium private label sales, care s-a transformat într-o vertical pentru multe magazine online. Marile casă de modă au mutat online prezentările de modă - virtual runways iar experiența de cumpărare s-a schimbat prin introducerea acestor noi tehnologii.

În plus, tehnologiile interconectate au început să aibă un rol din ce în ce mai important – concepte precum SMART TV shopping sau plata cu smartwatch-ul, folosind o aplicație conectată la produsele de tip Alexa au devenit realitate.

Personalizare și automatizare

Probabil cel mai importante cuvinte din discursurile specialiștilor în e-commerce din acest an sunt personalizare și automatizare. Introducerea lor în strategiile din 2021 sunt foarte importante, mai ales după un an în care provocările au fost mult legate de experiența clientului. Deși cei doi termeni par a fi contrari, de fapt strategiile care să le conțina sunt foarte necesare.

Pe de o parte, personalizarea devine esențială în perioada în care majoritatea business-urilor și experiențelor s-au mutat online iar clienții au la dispoziție produse și servicii asemănătoare rapid, pe de alta automatizarea stă la baza proceselor și fluxurilor de lucru eficiente pentru ambele părți – de la plățile, la fulfilment, automatizarea ajută la construirea unor fluxuri transparente și rapide, care aduc un plus în experiența oferită clientului. 

Unul dintre cele mai active și bine conectate la trenduri magazine online din România este Answear.ro. De la premium brands, la customer experience focus, Answear aduce trendurile în activitatea sa. 

Testează-l și tu - folosește codul BUSINESSDAYS100 și beneficiezi de 100 RON discount la un coș de cumpărături de minim 400 RON pe ANSWEAR.ro.

Codul poate fi folosit de două ori până la data de 31.12.2020 și nu se aplică brandurilor enumerate pe www.voucher.answear.ro .

Vezi mai multe articole din categoria: Tehnologie & Inovatie
Articolul urmator