Top 10 tendințe de marketing digital în 2021

Top 10 tendințe de marketing digital în 2021

 

Pandemia și revoltele din diferite state începute în 2020 se vor resimți profund în peisajul de marketing digital din acest an. Companiile și brand-urile se confruntă pe un teren nou și cu un  noul comportament al consumatorilor, remodelat prin salturi majore ale tehnologiei și mișcări sociale de masă.

 
 
 

Odată cu amestecul celor 2 lumi, cea digitală și cea  fizică, virtualizarea mărcilor și experiențele clienților se transformă în același timp. Aceasta înseamnă că autenticitatea a devenit critică. Ca decidenți emoționali, clienții caută în mod constant experiențe care să depășească funcția lor de bază, care să ofere ceva în plus față de cea ce promite. Iată zece tendințe de marketing digital de luat în calcul în anul 2021 dacă urmărești să ai succes:

  1. Concentrează-te pe  “ Snippet” în Google SERPs;
  2. Segmentarea clienților;
  3. Licitarea automată pentru Google Ads;
  4. Shoppable Posts pe rețelele sociale;
  5. SEO pentru căutare vocală;
  6. SEO pentru Căutare de imagini;
  7. Ad-Blocker Arms Race;
  8. Customer Journeys nelinear;
  9. Epoca Efemerului;
  10. Mesaje strategice - de tip „Valori”
 

1. „Snippet” în Google SERPs

Apariția cât mai sus în căutările relevante pe Google a fost mult timp „the Holy Grail” al SEO. Specialiștii SEO au folosit diverse „vehicule” și modalități de a genera trafic organic pe site, prin formule și instrumente precum Map Pack, Shopping, sau video pe youtube, toate acestea pentru a concura cu acel conținut sponsorizat, întrucât google a favorizat în anul 2020  clienților săi plătitori.

Totuși, există un teren neexploatat suficient, acela al „Snippet.” Dacă nu ai aflat și încă mai ai întrebări dacă este posibil să obții trafic din Google, fără să creezi articole noi, sau să trebuiască să obții noi backlink-uri, ei bine acest lucru este posibil. Cum? Optimizand rezultatele pe care le ai deja în Google, în Snippet.

 

 
Ce este un featured snippet?

Ce este un featured snippet? Featured snippet se traduce în fragment recomandat și reprezintă un fragment, sub forma de rezumat, oferit ca și răspuns pentru o căutare. Este afișat în partea de sus a rezultatelor căutării Google și este extras dintr-o pagina web. Acesta include titlul și adresa URL a paginii.

 

2. Segmentarea clienților

2. Segmentarea clienților

Segmentarea clienților nu este o practică nouă pentru merketeri, dar ne așteptăm ca în anul 2021 această practică să atingă un nou nivel de importanță. Companiile mari de au atât de multe date stocate pe la utilizatorii lor, încât înțelegerea și segmentarea lor este esențială. De multe ori înțelegerea lor la un nivel mai profund depășește capacitățile umane.

Segmentarea manuală devine învechită. De la aproximativ 100 de lead-uri algoritmii publicitari digitali pot micro-segmenta publicul perfect pentru serviciile tale. Obiectivul este, desigur, mai multă implicare și fidelizare a clienților, ceea ce duce la costuri mai mici ale anunțurilor și la o valoare mai mare a vieții clienților.

 

3. Licitarea automată pentru Google Ads

Licitarea automată pentru Google Ads a debutat în 2016, dar devine un „must do” în 2021. Licitarea automatizată simplifică setarea sumelor licitate pentru a vă atinge obiectivele de performanță. Fiecare tip de strategie de licitare automatizată are rolul de a vă ajuta să realizați un anumit obiectiv pentru companie.

2020 poate fi ultimul an în care specialiștii în marketing digital își modifică manual anunțurile Google pentru performanțe optime. Licitarea automată poate optimiza și optimiza anunțul mai bine decât orice marketer digital uman.

Va fi aplicat oare și de marketerii digitali clasici și convenționali? 

 
aplicare

Automated Bidding oferă o modalitate automată, în timp real, de a optimiza sumele licitate pentru a realiza mai multe conversii sau conversie mai mari. Pur și simplu pui puterea datelor să funcționeze în folosul tău. Alege valorile care sunt cele mai importante pentru tine - lucruri cum ar fi suma CPA vizată sau rentabilitatea investiției sau conversiile maxime - și învățarea automată te va ajuta să faci cea mai bună ofertă pentru fiecare licitație.

 

4. Shoppable Posts pe rețelele sociale

Una dintre marile dezvăluiri ale mediului  de marketing digital din 2020 a fost studiul realizat de SproutSocial, care a dezvăluit că 46% dintre utilizatorii platformei Instagram au achiziționat unul sau mai multe produse care au fost aduse în fața lor printr-o postare IG sponsorizată.

Ne așteptăm ca platformele de socializare să se dezvolte ca un canal pentru vânzările de comerț electronic, cu integrări mai ușoare și mai accesibile astfel încât să permită utilizatorilor să-și finalizeze achiziția fără a părăsi aplicația.

Ar putea companiile să vândă exclusiv pe un portal de socializare? Rămâne de văzut ...

 

5. SEO pentru căutare vocală

SEO, poziționarea organică în motoarele de căutare, reprezintă baza strategiilor de comunicare și marketing ale oricărei companii. Milioane de utilizatori caută lucruri pe Internet, orice nevoie sau curiozitate simplă pe care doresc să o satisfacă, și companiile trebuie să profite de acest lucru pentru a câștiga un punct de sprijin.

Căutarea vocală este următoarea frontieră a SEO. Din ce în ce mai mulți utilizatori preferă să vorbească în barele lor de căutare în loc de tip, indiferent dacă folosesc asistenți AI activați prin voce pe desktop-urile lor sau își folosesc smartphone-urile ca walkie-talkie.

 Experții SEO identifică căutările vocale ca dând rezultate diferite față de căutările de tip text. Ne așteptăm ca 2021 să înceapă Gold Rush pentru a sparge codul SEO pentru căutarea vocală pentru a capta mai mult din acea cotă de piață organică

 
5

În acest moment, strategiile SEO nu se vor baza pe poziționarea anumitor cuvinte cheie, ci pe răspunsuri la întrebările utilizatorilor. Deci, conținutul va trebui să ofere un salt substanțial de calitate pentru a oferi utilizatorilor informații utile și distractive.

Deși căutările vocale sunt încă în faza incipientă, ele nu mai sunt văzute ca ceva exotic și nou, ci sunt integrate în viața de zi cu zi a multor utilizatori.

În timp ce în bara de cautare Google încercăm să punem cât mai puține cuvinte posibil, atunci când efectuăm o căutare vocală, vorbim în general ca și cum ne adresăm altcuiva. Asta înseamnă că specialiștii SEO trebuie să înceapă să dea mai puțină importanță cuvintelor cheie, și să se concentreze pe furnizarea răspunsului corect cerut de utilizator

 

6. SEO pentru Căutare de imagini

Datorită Google Lens - algoritmul revoluționar de recunoaștere a imaginilor de la Google - marketingul pe motoarele de căutare se mută din domeniul cuvintelor în domeniul imaginilor și al videoclipurilor. Google Reverse-Image Search a fost doar începutul. Utilizatorii pot introduce acum imagini în Google pentru a obține o varietate de contexte.

 

7. Ad-Blocker Arms Race

Lupta dintre companiile care încearcă să facă publicitate și clienții care doresc o experiență mai bună a dus la o escaladare a „cursei de înarmare” a instrumentelor de tip Ad-Blocker. Dar trebuie să existe o modalitate prin care companiile să ajungă la clienți, respectându-le totuși dorințele. 

Se așteaptă ca 27% dintre utilizatorii de internet să adopte instrumente pentru a bloca reclamele publicitare până în 2021, reducând o sursă semnificativă de venit pentru mulți experți în marketing digital și pentru clienții lor. 

Specialiștii în marketing vor găsi modalități de a ocoli blocanții publicitari ... astfel încât dezvoltatorii de blocanți publicitari să își îmbunătățească produsele ... la timp pentru ca specialiștii în marketing să găsească noi puncte slabe de exploatat... dacă îți place să păstrezi securitatea și vrei să faci reclame corect, investește în a deveni un agent de marketing digital în 2021.

 

8. Customer Journeys nelinear

Ne așteptăm ca în anul 2021 să tranziteze atenția și tendința de pe linear Customer Journeys pe non-linear Customer Journeys. Însemnând practic, o tranziție de la circuitul simplu al funnel-ului de marketing (Awareness-Consideration-Decision) la o constelație pe bază de touchpoints care va face ca un brand să fie prezent în fiecare zi în viața clientului.

 
8.1 poza
 
8.2

Experiența clientului lineară a fost concepută din etape clare, un început, mijloc și sfârșit. Și majoritatea clienților au urmat o cale similară. Dar călătoriile tradiționale ale clienților nu mai există, acum  aceste experiențe sunt neliniare, imprevizibile și împărtășite. Cu toate acestea companiile pot profita de această nouă realitate.

Dacă vei continua să privești experiența clienților printr-o lentilă tradițională, constant îți vor apărea întrebări de tipul: ce nu este în regulă și cum o putem remedia? Dacă dorești îți să mărești deschiderea față de consumatori și să urmărești obsesiv clienții în toate direcțiile experienței lor, atunci începe să implementezi o gândirea bazată pe experiență, aceasta îți va crea noi valori, venituri și profit.

 

9. Epoca Efemerului

Conținutul efemer este reprezentat de videoclipuri, fotografii și text care au o durată de viață limitată. Luând în considerare lumea marketingului, platformele de socializare au început de ceva timp să exploateze servicii similare care utilizează conținutul care dispare. De la Snapchat la Instagram Stories, consumatorii de pretutindeni devin din ce în ce mai intrigați de conținutul limitat.

Snapchat a inițiat ideea conținutului „efemer” - conținut care durează doar o perioadă determinată de timp (de obicei 24 de ore) înainte de a dispărea în eter. În 2021, specialiștii în marketing digital vor deveni creativi pentru a atrage atenția consumatorului de conținutul efemer. Dezavantajul structural al conținutului efemer este că nu poate fi reutilizat, ceea ce face mai greu automatizarea.

 

10. Mesaje strategice - de tip „Valori”

Încă din 2020 conpaniile au început să fie din ce în ce mai atente la ceea ce comunică și cum se poziționează pe piață în fața consumatorilor. Evenimentele nemaiîntâlnite de anul trecut determină consumatorii să fie atenți la cine sunt „oanemii” din companiile de la care cumpără.

Companiile nu acordă suficientă atenție mesajelor strategice. Eficacitatea acestor tipuri de mesaje nu este ușor de urmărit și/sau de raportat. Nu este asemeni unui  A/B test prin care poți obține rezultate exacte în câteva zile, dacă nu chiar ore.

Efectele mesajelor de tip valori apar mai târziu și de obicei duc la cicluri de vânzare mai scurte. Când spui o poveste consecventă și comunici valori clare, atragi clienți care se identifică cu probleme pe care produsul tău sau compania ta le rezolvă și apreciază beneficiile pe care le oferă.

Consumatorii doresc să știe care este poziția companiilor de la care cumpără ( în politică, în probleme de identitate rasială și de gen, în privința valorilor tradiționale, probleme de mediu, etc.)

Vezi mai multe articole din categoria: Trenduri & Oportunitati