
„Cand pornesti un calculator, ai nevoie de un sistem de operare. Daca pornesti un brand nou de calculator, fara sa testezi sistemul de operare, inseamna sa te arunci in cap”, rezuma Ruxandra Mercea, directorul executiv al Transylvania College, strategia de viitor a businessului cu educatie. Cu alte cuvinte, pentru moment, proiectele existente de extindere au fost puse pe hold, pentru o analiza atenta a ce merge, ce nu merge, ce trebuie imbunatatit. ”Acționam, reflectam, acționam, ca sa facem mai bine”, mai spune Mercea.
De mers, a mers foarte bine liceul, caci, la cele 20 de aplicatii trimise de absolventii TC la universitati de prestigiu din Marea Britanie, Elveția, Australia, Germania, Austria sau Olanda, s-au primit 60 de oferte. Prin urmare, din aceasta toamna, 20 de foști liceeni vor merge la London School of Economics (locul 3 in Marea Britanie), Bath University (locul 8), University College London, Surrey, Southampton sau University of Melbourne (locul 1 in Australia și 33 in lume).
Și „linia internaționala” britanica in ciclul primar a mers bine, caci a inregistrat cea mai mare creștere in ultimii ani – de la 5 elevi in 2011, la 130 in prezent.
„In acest an, linia internaționala britanica a avut prima promoție de absolvenți ai ciclului primar. La evaluarea finala, care a constat in examene in limba engleza la mai multe discipline, acești elevi au obținut rezultate excepționale, mulți dintre ei stapanind deja cunoștințe la nivel de gimnaziu. Este o frumoasa incununare a eforturilor depuse de copii și de profesori. Este cu atat mai important cu cat unii dintre acești elevi, care au susținut prezentari in engleza in fața intregii școli sau a unor invitați straini, aveau doar cunoștințe de baza in limba engleza la inceputul carierei de elev la Transylvania College”, a declarat Ruxandra Mercea, director executiv Transylvania College.
De altfel, rezultatele elevilor sunt confirmate la nivel internațional, dupa cum atesta și Raportul Anual COBIS, instrumentul ce compara rezultatele a 100.000 de elevi care studiaza in alte 98 de școli internaționale unde predarea se realizeaza dupa curriculum-ul național al Angliei.
„Am avut și inspectori de la ARACIS – Agenția Romana de Asigurare a Calitații in Invațamantul Superior, care, de data asta, au vrut nu doar sa se uite peste documente, ci și sa intre la ore. In doua zile, au incheiat inspecția cu cuvinte de lauda”, spune Mercea.
La capitolul lucruri de imbunatațit se gasește crearea unei culturi organizaționale, a unui limbaj comun in școala, ”ceva ca, atunci cand spun tu iți dorești asta, eu asta, sa facem sa avem varianta cea mai buna, in care amandoi sa fim in caștig”, continua Ruxandra Mercea. In acest scop, TC va investi 50.000 de euro pentru dezvoltarea unui program ce se cheama Leader in Me. Este un program educațional revoluționar care a luat naștere in 1999 intr-o școala din SUA, fiind lansat oficial 10 ani mai tarziu, la nivel global. Din 2009, peste 2.000 de școli, atat publice, cat și private, din 35 de țari, l-au adoptat.
Astfel, elevii ajung sa iși insușeasca șapte obiceiuri ale persoanelor cu adevarat eficiente, obiceiuri care stau la baza viitorilor lideri și care reprezinta o sinteza a principiilor in ceea ce privește eficacitatea personala și interpersonala: proactivitatea și responsabilitatea (copiii sunt invațați ca ei dețin controlul vieții lor, ca sunt responsabili, ca trebuie sa ia inițiativa, ca nu trebuie sa invinuiasca pe altcineva pentru propriile acțiuni), planificarea/viziunea (copiii descopera ca e necesar sa iși propuna constant obiective și sa conceapa un plan pentru a le atinge), prioritizarea, gandirea de tip win-win, capacitatea de a asculta inainte de a vorbi (copiii invața ca trebuie sa incerce sa vada lucrurile și din perspectiva celorlalți, sa aiba incredere in ceea ce au de spus și cand iși spun punctul de vedere sa priveasca interlocutorul in ochi), colaborarea (copiii ajung sa valorifice cunoștințele celorlalți și sa lucreze in echipa in mod natural), grija de propria persoana (copiii adopta un stil de viața sanatos – au grija la ce mananca, fac exerciții fizice regulat, dorm suficient, petrec timp cu familia și prietenii).
De-a lungul timpului, de cand acest program este implementat in școli din toata lumea, s-a observat in randul elevilor o creștere a capacitaților de leadership, a gradului de implicare in activitațile școlii, a increderii in ei, a capacitații de autoinvațare, a capacitații de a-și seta obiective și de a le duce la indeplinire. In paralel, in randul profesorilor s-a observat o creștere a satisfacției muncii și o imbunatațire semnificativa a moralului, iar parinții s-au implicat tot mai mult in educația copiilor. In același timp, s-a observat o scadere semnificativa a conflictelor intre elevi și rezultate mai bune la școala.
De-abia dupa ce și „Leader in Me” va funcționa, spune Mercea ca se poate lua o decizie. ”Vom inființa școli doar acolo unde simt ca pot face o diferența. In București nu aș veni, de pilda, pentru ca sunt foarte multe școli bune și nu aș face in vreun fel diferența”, conchide ea.
Ce poate spune Mercea insa ca e ca și decis este finalizarea campusului de la Cluj cu o sala de sport, marirea capacitații de cazare, de preferat printr-o construcție proprie cu 100 de locuri de cazare și o noua cladire pentru școala primara. Toate acestea pana in 2018.
Articolul face parte din numarul 7 al revistei Business Days Magazine.
Business Days Magazine este un proiect editorial Business Days care are scopul de a promova cultura antreprenoriala sanatoasa in Romania.
Revista Business Days Magazine este o revista de tip glossy cu 72 de pagini, aparitie trimestriala, intr-un tiraj de 2.500 de exemplare, ce se distribuie gratuit catre participantii la evenimentele Business Days, parteneri, speakeri, potentiali parteneri, camere de comert bilaterale partenere, asociatii profesionale, scoli si universitati. Conform cercetarii efectuate revistele Business Days sunt citite de peste 90.000 de cititori.
Redactor Sef: Anca Doicin, E-mail