Despre plante si frumusete

Despre plante si frumusete

„Anul acesta, am incheiat contracte cu distribuitori din Republica Moldova, Iordania si Portugalia. In Dubai, vindem foarte bine cremele pe baza de miere. Si antiacneicele noastre au un mare succes”, spune Susana Laszlo, proprietar al businessului clujean.

Cum au ajuns produsele cosmetice de la Cluj pe aceste piete indepartate? Pai, in primul rand, datorita premiilor castigate la concursurile de specialitate, dar si prezentei la targurile de profil din strainatate. „Daca nu esti la expozitii, nu existi. De mulți ani, mergem in Polonia, unde se organizeaza unul dintre cele mai importante targuri, in Ungaria, la Hong Kong. De pilda, in Dubai, am inceput sa vindem dupa participarea la Middle East Beauty World”, explica Susana Laszlo. 

Dar cremele Cosmetic Plant se mai gasesc si in Canada, Grecia, Italia, Germania, Liban, Emiratele Arabe Unite, Azerbaidjan sau Austria, iar anul trecut a deschis o filiala in Ungaria. “Exporturile au avut o crestere exponentiala – undeva pe la 130%, anul trecut. Si chiar daca la acest moment vanzarile pe pietele externe nu reprezinta un procent semnificativ din cifra de afaceri globala a Cosmetic Plant, aceasta este o buna sursa de crestere”, spune Susana Laszlo.

O alta sursa de crestere ar veni si dintr-o mai buna acoperire a pietei interne: „Nu suntem prezenti peste tot. In Auchan, am intrat de-abia din martie”, dar si din extinderea gamei de produse.

„Lunile urmatoare, vom mai avea lansari de produse, la fel ca si pana acum, pe baza de ingrediente naturale – doar una dintre gamele pe care le va lansa Cosmetic Plant numara sase produse”, continua Laszlo.

Ca si cifra de afaceri, managerul spune ca fima va incheia anul cu peste 2 milioane de euro.

Oricum, o evolutie spectaculoasa a unei firme ce a pornit intr-o cladire cu 40 de metri patrati, cu prietenele cele mai bune ale mamei ei pe post de clienti. 

SCURT ISTORIC

 Compania Cosmetic Plant a fost infiintata in 1991 de catre Ileana Mester, mama Susanei Laszlo, dupa peste 20 de ani de experienta in cosmetologie in cadrul producatorului Farmec din Cluj-Napoca. „Mama avea o incredere foarte mare in puterea naturii si a plantelor medicinale. Pornind de la aceasta convingere, dupa ce s-a pensionat, a pus bazele firmei Cosmetic Plant. A fost un inceput greoi. Lucra singura intr-o cladire de 35-40 mp, primul ei malaxor fiind confectionat de catre un inginer clujean dintr-o oala de fiert rufele. Cremele erau create in serii mici, iar etichetele erau scrise de mana. Eu am inceput sa lucrez in 1995, cand m-am intors din Ungaria, unde am facut rezidentiatul si specializarea in pediatrie”, isi aminteste Laszlo.

Cand s-a intors in Romania, Susana Laszlo avea 30 de ani. Se hotarase deja sa renunte la cariera in medicina pentru a se implica in afacerea familiei. „Am intrat intr-o industrie noua, care nu imi era cunoscuta decat prin intermediul mamei. Am parcurs toate etapele businessului, ceea ce inseamna ca am etichetat, am lucrat in depozit, am tinut contabilitatea primara si am participat la inventare. Abia dupa cativa ani petrecuti in echipa am putut «aspira» la o functie care sa-mi ofere putere decizionala”, povesteste managerul. Functia de manager general a preluat-o in anul 2009, dupa decesul mamei sale. „Erau multe lucruri pe care nu le cunosteam si nu stiam cum ar trebui sa abordez anumite situatii, dar am invatat. In plus, fara experienta pe care am acumulat-o de-a lungul timpului, probabil nu as fi reusit. Au trecut 14 ani de la momentul intrarii in firma si pana la momentul in care am preluat conducerea. M-a ajutat si faptul ca am lucrat ca medic, pentru ca aceasta meserie necesita curaj, o analiza foarte amanuntita a tuturor detaliilor. Inveti sa ai o gandire logica, analitica, sa fii precaut si, nu in ultimul rand, trebuie sa fii consecvent si sa duci lucrurile pana la capat”.

Ea a fost cea care a decis mutarea intr-un nou sediu, schimbarea ambalajelor si intrarea in concursurile internationale. „Nu stiu de ce, dar suntem singurul producator roman premiat la World Quality Selections de la Bruxelles, cu doua creme Cosmetic Plant”, spune ea. 


Articolul face parte din numarul 7 al revistei Business Days Magazine.

Business Days Magazine este un proiect editorial Business Days care are scopul de a promova cultura antreprenoriala sanatoasa in Romania.

Revista Business Days Magazine este o revista de tip glossy cu 72 de pagini, aparitie trimestriala, intr-un tiraj de 2.500 de exemplare, ce se distribuie gratuit catre participantii la evenimentele Business Days, parteneri, speakeri, potentiali parteneri, camere de comert bilaterale partenere, asociatii profesionale, scoli si universitati. Conform cercetarii efectuate revistele Business Days sunt citite de peste 90.000 de cititori.

Redactor Sef: Anca Doicin, E-mail

Vezi mai multe articole din categoria: Despre plante si frumusete
Articolul anterior

Despre Clujul de maine, concret

Articolul urmator

Reminder floral