Privirea lucidă | Secretele marketingului sunt la vedere

Privirea lucidă | Secretele marketingului sunt la vedere

Tot felul de specialiști în marketing spun că oamenilor le place să-și dea banii pe diverse produse și că ăsta este unul dintre motivele pentru care piețele sunt inundate cu milioane de tipuri de mărfuri.

”Gândește-te la șampoane de exemplu, dar poți lua orice produs dorești”, mi-a spus un astfel de guru în marketing. „Există la nivel global aproximativ o jumătate de milion de tipuri și branduri de șampon. De ce? Are omenirea o diversitate atât de mare de scalpuri și păr? Nu, nu, în mod cert nu este vorba despre asta, ci este vorba de mai multe cauze”.

Și specialistul a început să înșire detalii despre competiția dintre branduri și investițiile fiecăruia în marketingul de produs. Apoi despre piețele-bule, unde intră doar anumite branduri, iar altele nu vor apuca vreodată să calce. A continuat cu tendința oamenilor de a se plictisi de un produs și curiozitatea de a încerca și altul. În fine, despre investițiile companiilor în chimia organică și încercările de a descoperi produsele cosmetice care chiar rezolvă o problemă punctuală precum mătreața, de exemplu.

Când mă pregăteam să îi spun că este un tablou prea mare pentru a înțelege mai bine un performance  marketing, specialistul a deschis o nouă discuție. ”Dar ce ți-am spus până acum este doar un fel de explicație filosofică și nici aia nu e completă. Vei constata că lucrurile sunt mult mai complicate dacă te pui în pielea unui marketer care trebuie să ia produsul X și să îl vândă, să susțină creșterea vânzărilor și așa mai departe.”

Chiar dacă acaparase discuția, specialistul a început să vorbească despre ceea ce îi plăcea în mod deosebit, adică secrete de creștere a vânzărilor în mediul online. ”Digitalizarea, marketingul online este un domeniu nou pentru toată lumea, este ca descoperirea Americii de Columb. O zonă de creștere absolut fabuloasă, teritoriu nou. Doar nu îți imaginezi că Bezos este acum cel mai bogat om din lume din întîmplare! În online stă viitorul, cel puțin viitorul apropiat. Iar dacă ar fi să mă refer la puștimea de până la 25 de ani, păi pentru ei asta este realitatea curentă și alta nu a prea fost niciodată.”

Am încercat să îl fac să înțeleagă că lucrurile astea sunt cunoscute deja de marea majoritate a populației. Și că m-ar interesa lucruri mai puțin cunoscute, că amintise despre secrete de creștere în mediul online, aș fi interesat să îmi împărtășească asemenea lucruri. Atunci el s-a uitat lung la mine și mi-a spus că secretele despre care vorbise nu sunt niciodată de fapt secrete. ”E un fel de-a vorbi despre lucrurile importante – credeam că știi deja! – și ca să nu le tot umfli cu alte cuvinte, le spui secrete, tips&tricks etc. E tot un fel de marketing modul în care atragi atenția asupra a ceva ce este foarte important. Îi dai o denumire atractivă. În cazul ăsta, dacă spui secretele de creștere, oricine devine atras, interesat.”

Apoi specialistul mi-a spus ceva care mi s-a părut cu adevărat important. ”Să știi că primul secret tocmai era ăsta pe care ți-l tot descriam. Știu că multă lume știe detalii. Dar este important să ai tabloul de ansamblu, punctele cardinale ale tendințelor marketingului actual. Și știi de ce? Nu dintr-o deprindere de profesor de liceu, nu. Ci pentru că întotdeauna trebuie să ai acest background global în minte atunci când îți faci orice fel de strategie de marketing. Bagă la cap tabloul mare și apoi poți să mergi la workshopuri și alte cursuri unde te perfecționezi. Lumea uită des asta. De aia îți spun că ăsta este primul secret.”

Discuția noastră a fost mai lungă, ne-am reîntors la exemplul cu tipurile de șampon, am continuat să vorbim apoi despre obișnuințele din comportamentul cumpărătorilor, despre dorința companiilor de a anticipa ce și-ar dori clienții și altele, dar pe mine m-a intrigat cumva simplitatea cu care a vorbit despre cum să îți setezi mintea cu tot cadrul contemporan al marketingului. Mi-am dat seama că vânăm deseori rețete de marketing performant, secrete care să ne umfle vânzările, dar uneori uităm să ne înfigem picioarele în pământ.
Acesta este doar începutul.

Cei mai buni specialiști în marketing online din România vor fi în aceeași cameră să împărtășească know how de calitate la Cluj Business Days. Și da, toți cei prezenți – Eugen Predescu de la Canopy Digital, Ciprian Stoleriu de la Conversion Academy, Călin Biriș de la Loopaa, Iulian Ghișoiu de la TargetWeb și Anabela Luca de la AdLemonade – sunt dispuși să răspundă cu precizie la toate întrebările tale.

Vino și tu la Workshop-urile de Marketing&Sales la Cluj Business Days 2019! Pentru a te înscrie, este necesar să achiziționezi un tichet Professional Development, care îți va permite accesul și la conferințele de la Cluj Business Days 2019, precum și la alte workshopuri, dacă vor fi de interes pentru tine. În plus, vei primi informații care te vor ajuta să îți dezvolți afacerea, acces la prezentările și recomandările oferite de aceștia și sfaturi de la peste 100 de experți în diferite domenii - antreprenoriat, management, leadership, oameni de business care au reușit cu afacerile lor. 

Vezi mai multe articole din categoria: Business Days
Etichete: