Sesiune plenara 5 - Ce putem invata din esecul in afaceri?

#FORMAT

Sesiunile plenare sunt manifestari formate din 6 prezentari inspirationale de cate 15 minute, sustinute de antreprenori de succes, manageri din companii de top, experti si profesionisti cu experienta de peste 10 ani, cu reputatie profesionala impecabila si cu o viziune moderna asupra trendurilor si tendintelor care redeseneaza economia si societatea. Aceste prezentari inspirationale au rol motivational, prezinta diverse perspective si se axeaza pe trenduri, tendinte, analize, prezentarea oportunitatilor si problemelor pe care le releva schimbarile generate de aceste trenduri in mediul de business si in societate.

#TOPICURI

Inovatie, Tehnologie, Trenduri, Tendinte, Impact in societate, Impact in economie, Antreprenoriat, Viitor, Mediile digitale si influenta lor asupra societatii

#AUDIENTA target

Antreprenori si Manageri din companii mici si mijlocii, antreprenori la inceput de drum, profesionisti la inceput de cariera, tineri preocupati de viitorul lor

#TEMA si CONTEXT*

Se spune că cei care nu înregistrează nici un eşec în propriile afaceri nu sunt adevăraţi antreprenori. De doi ani de zile numarul firmelor care se inchid este mai mare decat numarul firmelor care se deschid la nivelul intregii tari, cu toate astea sunt orase si regiuni unde raportul este invers. De ce se intampla asta? Unde gresim? Ce nu facem corect? Cum putem schimba aceasta stare de fapt?

Mulţi dintre ei dau vina pe recesiune pentru prăbuşirea afacerii lor, însă există o serie de antreprenori care rezistă ani de zile pe piaţă doar cu „banii de buzunar“ fără să aibă vreun profit. Totuşi, dacă aruncăm o privire asupra cauzelor declinului unui business propriu vedem că acestea sunt percepute diferit de antreprenori, atât la nivel de context, cât şi personal.

Dacă vorbim la nivel contextual, majoritatea antreprenorilor, potrivit unui studiu privind identificarea competenţelor antreprenoriale şi a factorilor de succes şi eşec în afaceri realizat de Daedalus Millward Brown şi Business School of Management România, menţionează drept principală cauză conjuctura actuală a pieţei descrisă în termeni de „a venit criza“, „a căzut piaţa“ ceea ce a dus la scăderea cererii şi interesului pentru produse şi servicii.

Neseriozitatea colaboratorilor sau potenţialilor parteneri de afaceri reprezintă o altă cauză a declinului unei afaceri. Antreprenorii care au răspuns în studiu povestesc că „primeau cereri, dădeau detalii, dar apoi nu se mai concretizau, nu ne mai contactau“, în plus, nici asocierea în afaceri cu rude şi prieteni nu este prea indicată căci „prietenia se strică şi nici afacerea nu merge“.

La nivel personal, eşecul unei afaceri este dat de cele mai multe ori de deficienţele în organizarea şi planificarea afacerii, adică lipsa unei strategii de business bine definită şi gestionarea deficitară a capitalului material şi uman.

Neconsiderarea şi neplanificarea acţiunilor de promovare a afacerii („am crezut că site-ul va merge de la sine “), relaţii deficitare cu angajaţii („unii au venit, au învăţat şi au plecat, cu alţii m-am chinuit şi nu am reuşit“), planificarea incorectă a bugetului („singurul regret pe care îl am e că am cheltuit peste măsură“, „ştiam cam ce cheltuieli o să am cu societatea comercială, însă au apărut şi unele de care nici nu bănuiam“), neconsiderarea unei marje financiare de siguranţă („dacă ai şti bine de la început ce ţi se poate întâmpla, ţi-ai asuma un risc controlat“), informare limitată şi cunoaştere insuficientă a domeniului în care aveau afacerea sunt alte câteva motive prezentate în raport.

Toate aceste cauze au dus la fixarea unor obiective nerealiste provenite din necunoaşterea suficientă a pieţei şi din lipsă de experienţă, dar şi de incapacitatea de a evalua obiectiv situaţiile: „Nu am fost pregătit. Am văzut doar partea bună şi am fost luat prin surprindere“, s-au confesat antreprenorii.

Care sunt principalele cauze care ne conduc la esec in afacere? Este esecul capatul drumului pentru un antreprenor? Exista a doua sansa in antreprenoriat? Ce putem invata din greselile altor antreprenori pentru a evita esecul la randul nostru? De ce este atat de intoleranta societatea, bancile, statul si comunitatea fata de antreprenorii care gresesc? Este normal sa-i marginalizam? De ce in alta parte esecul din afaceri cumulat cu determinarea si curajul de a o lua la capat este o garantie in plus pentru institutiile financiare si pentru cei care pot sustine demersurile antreprenoriale? Ce putem face ca la noi in tara sa schimbam starea de fapt si sa dam o sansa reala adevaratului motor al economiei si pe care se bazeaza orice societate civilizata din lume atunci cand planifica si implementeaza strategii de crestere durabila si sustenabila?

#INTREBARI la care vor incerca sa ofere raspunsuri prezentarile speakerilor*

  • care sunt principalele cauze ale esecului in afaceri?
  • este esecul capatul drumului pentru un antreprenor?
  • care sunt semnele care ne spun ca suntem in problema si ca ne apropiem de esec?
  • ce putem face cand detectam primele semne ale esecului pentru a salva afacerea?
  • ce putem face dupa esec? exista a doua sansa in antreprenoriat?
  • ce putem invata din greselile altor antreprenori pentru a evita greselile in propria noastra afacere?
  • care sunt cele mai frecvente greseli ale antreprenorilor care conduc la esec in business?
  • ce faci dupa ce ai avut esec? te lasi de antreprenoriat si te angajezi sau te ridici, te scuturi de praf si continui sa mergi inainte?

​# RESURSE*

  • https://www.cariereonline.ro/antreprenor/esecul-afaceri?page=0,0
  • http://www.businessmagazin.ro/analize/cele-mai-rasunatoare-esecuri-din-ultimii-20-de-ani-care-este-domeniu-in-care-niciun-antreprenor-roman-nu-a-reusit-15063472
  • https://www.business-academy.ro/blog/5-cele-mai-mari-esecuri-din-istorie-si-ce-puteti-invata-din-ele
  • http://www.zf.ro/zf-24/dramatic-92-dintre-oamenii-de-afaceri-care-au-trecut-printr-un-esec-se-retrag-din-antreprenoriat-ne-uitam-pasiv-la-o-mare-pierdere-pentru-economia-noastra-16209710
  • https://hbr.org/2011/04/strategies-for-learning-from-failure
  • https://www.forbes.com/forbes/welcome/?toURL=https://www.forbes.com/sites/ericwagner/2013/09/12/five-reasons-8-out-of-10-businesses-fail/&refURL=https://www.google.ro/&referrer=https://www.google.ro/
  • https://www.businessknowhow.com/startup/business-failure.htm

Pentru a participa la aceasta sesiune este nevoie de cel putin tipul de acces Business Trends, dar pot participa si cei care au tichete de acces Professional Development si Business Development.

 

 

 

 
 

 

Articolul anterior
Articolul urmator
Lista speakeri

Managing Director, Semper Human Training

Silviu Hotăran a devenit "antreprenor în educaţie" la începutul anului 2009, pasiunea şi obiectivul său fiind schimbarea şi dezvoltarea oamenilor, echipelor şi organizaţiilor, prin proiecte complexe (training, coaching, mentoring etc), orientate pe obiective. În perioada 1996-2008, Silviu a fost General Manager la Microsoft, 9 ani pentru filiala din România ţi 3 ani pentru Europa de Sud Est, unde a răspuns de dezvoltarea afacerilor şi organizaţiilor Microsoft din12 ţări. În prezent este Managing Director în cadrul companiei GKTI Semper Human.

Citeste mai mult

Associate Dean, MsM Romania

Sergiu Neguț este consultant și Board adviser specializat în creștere antreprenorială și transformare organizațională, speaker și Associate Dean of Entrepreneurial Growth la Maastricht School of Management România. Sergiu are la activ investiții ca Business Angel în afaceri locale, printre care frufru, 2parale, Softelligence, sau Intermedicas. Este laureat speakerul anului la categoria Inovatie la Business Days.

Citeste mai mult

Managing Partner, Corporate Performance Solutions

Claudiu Popovici si-a inceput activitatea de training si consiliere profesionala in 2004, dupa 10 ani de cariera profesionala in companii multinationale si romanesti, si o perioada extinsa de implicare in activitati de voluntariat. El abordeaza trainingul cu metode mai apropiate de consultanta comportamentala decat de cele ale “predarii”: - Are in vedere unicitatea fiecarui grup si a fiecarui participant la training - aflat intr-un moment distinct al vietii si carierei sale, influentat comportamental de “cultura organizationala”, precum si de tiparele de gandire dobadite in evolutia sa.

Citeste mai mult

Co-Founder, UX10

I have been passionate about entrepreneurship and building long-lasting businesses all my life. I focus on the professional services areas, initially setting up my own training company and building it into one of the leading management training companies in Romania. I have also set up a sales improvement company focused on obtaining measurable results. I successfully worked as a business trainer, helping managers reach their leadership potential and building market-winning teams. Currently working as CEO of the British-Romanian Chamber of Commerce and overseeing the development and implementation of the British Business Centre. Part of a UKTI-funded project, we are working to draw British business to Romania and significantly boost trade relations between the UK and Romania

Citeste mai mult

Senior Partner, KPMG Romania

Citeste mai mult

Fondator, Academia de HR

Sorin are o experiență de peste 18 ani în consultanță Resurse Umane, conducând proiecte extrem de complexe în următoarele domenii: diagnoză și dezvoltare organizațională, design și optimizarea structurii organizaționale, managementul schimbării, managementul performanței, conceperea strategiei HR, cultură organizațională. Sorin a lucrat cu organizații mari, cum ar fi Coca-Cola, Lisa Draxlmaier, Valeo, Renault, GFR, Ministerul Muncii din România, BCR, InterAgro, Agricover, Avon și multe altele.

Citeste mai mult

BA(hons) MBA, PhD, AHEA, QA Higher Education - Ulster University

Imani is an Entrepreneurship and Economic Development analyst. He obtained his PhD in Economic Geography and Entrepreneurship from the University of Birmingham in 2006. His research focused on Business incubation and Clustering - local economic growth in Developing countries. He holds an MBA in Entrepreneurship from Birmingham City University and a BA (Hons) major in HRM from Wolverhampton University. He teaches both graduate and undergraduate courses in Entrepreneurship and Research methods. His works on entrepreneurship and local economic growth have been published in English and Swahili. He is a Senior Lecturer in International Entrepreneurship and Enterprise Development at QA Higher Education – University of Ulster (Birmingham and London Campuses). Visiting Professor of Entrepreneurship – Belgrade Faculty of Business Economics, Employment and Entrepreneurship. He is an Associate Member of the Higher Education Academy.

Citeste mai mult

CEO și co-fondator , ROCA

Rudolf Vizental este unul dintre fondatorii platformei de investiții și management pentru companii în dificultate, ROCA, pe care o conduce din funcția de CEO.

Citeste mai mult
Moderatori

CEO, bizz.club Romania

Campion al României la Public Speaking în 2011, Călin este unul dintre cei care au avut impact major la dezvoltarea Public Speaking-ului din România. Pasiunea pentru vorbitul în public și-a descoperit-o în cadrul organizației Toastmasters, organizație pe care a coordonat-o ca și Guvernator al României.

Citeste mai mult

Realizator emisiuni Radio-Tv, Trainer Public Speaking,

In prezent este trainer ANC specializat pe tehnica livrarii mesajului in discurs. De doi ani si jumatate formeaza public-speakeri, traineri, precum si persoane care sunt constiente de faptul ca nu pot transmite cunostinte si informatii daca nu stapanesc arta oratoriei, dictia si tehnicile de gestionare a emotiilor. De asemenea, este trainer certificat Persolog dupa modelul DISC, voice over la BTI, speaker si moderator permanent la Business Days de peste 3 ani.

Citeste mai mult