4 secrete pe care să le furi de la magicieni ca să vinzi mai mult cu site-ul tău

4 secrete pe care să le furi de la magicieni ca să vinzi mai mult cu site-ul tău

Trucurile magicienilor au fascinat publicul dintotdeauna.

Recent câțiva clienți m-au întrebat: tu cum faci ca lucrurile să meargă online? Există ceva magie de care te folosești?

Din păcate nu sunt magician, dar am studiat ce fac magicienii pentru că m-au fascinat și pe mine.

Cei mai de succes magicieni sau iluzioniști, cum ar fi Houdini, Cristian Gog sau Dynamo folosesc psihologia umană ca să (dis)atragă atenția și să lase întotdeauna publicul cu gura căscată.

Vrei să afli cum fac ei asta și cum poți aplica și tu trucurile lor pe site-ul tau?

Am descifrat pentru tine 4 secrete din reprezentațiile lor.

Le-am descifrat ca să le poți folosi online și ca să transformi site-ul tău într-un magician care își fascinează vizitatorii și îi convinge să devină clienții tăi.

Aplică secretele de mai jos și îți promit că se va întâmpla ceva magic: simplii vizitatori vor dori să îți devină clienți.

Secretul 1: Oamenii pot fi atenți doar la un singur lucru

Multe dintre iluziile din spectacolele de magie au la bază abilitatea magicianului de a-ți atrage atenția spre un singur lucru, în timp ce face un alt truc pe care nu îl observi.

Atenția noastră e blocată conștient pe o acțiune sau lucru pe care magicianul o alege și suntem pur și simplu vrăjiți.

Dar cum funcționează această abilitate online?

Exact la fel ca un magician, pe site-ul tău trebuie să te asiguri că atenția audienței este exact acolo unde îți dorești tu, ca să facă ceea ce vrei tu (de exemplu să se înscrie la newsletter).

Dacă vizitatorul este distras de orice altceva, l-ai pierdut definitiv pentru că atenția unui vizitator este extrem de volatilă și se pierde repede și prea ușor.

Odată ajunși pe site-ul tău, asigură-te că vizitatorul nu este distras și că este foarte clar pentru el ce trebuie să facă mai departe.

O regulă simplă care funcționează întotdeauna: 1 pagină = un îndemn la acțiune principal și (doar dacă e absolut necesar) unul secundar.

Secretul 2: Elementele familiare declanșează neuronii oglindă

Unul dintre motivele pentru care nu observi când un magician se scarpină la nas și își transferă o monedă din gură în palmă este pentru că tu ȘTII cum te simți când te scarpini la nas. Când magicianul face acțiunea respectivă, neuronii oglindă se declanșează ca și cum ai face tu acțiunea. Magicienii folosesc acest truc  - de exemplu simulează că beau un pahar cu apa dar în realitate își lasă moneda să cadă din gură în palmă.

Lecția pentru online este să arăți acțiuni obișnuite, în care să se integreze produsul tău. De exemplu, dacă vinzi sucuri naturale, arată imagini cu oameni care deschid sticla, beau sucul și se răcoresc de arșița verii cu produsul tău. Spune o poveste cu care să se identifice vizitatorii, ca să le activezi neuronii oglindă și în acest fel să-i determini să devină clienți.

Dacă vrei mai multe idei, vezi aici cum să comunici cu vizitatorii ca să fie convinși să facă ceea ce vrei tu pe site.

Secretul 3: Mișcarea atrage atenția

Te-ai întrebat de ce magicienii folosesc atât de mult porumbeii albi în spectacole?

Nu are legătură cu frumusețea lor, ci cu faptul că odată ce își mișcă aripile, vor atrage atenția imediat.  

La fel se poate acționa asupra psihologiei vizitatorului și online – mișcarea declanșează atenția vizitatorilor. Acesta este și motivul pentru care odată ce duci mouse-ul pe un buton sau pe un link de pe o pagină, de obicei, acestea își schimbă culoarea. Acest lucru va atrage atenția vizitatorilor să dea click pe secțiunea respectivă.

Tot acesta este și unul din motivele pentru care pe unele site-uri sunt implementate pop-up-uri care promovează anumite oferte.

Nu sugerez să începi să bombardezi din toate direcțiile vizitatorii cu astfel de trucuri.

Însă un pop-up care apare la 10 secunde după ce un vizitator începe navigarea pe site-ul tău poate fi o soluție eficientă să îl convingi să descarce ebook-ul tău sau să se înscrie la newsletter.

Un alt element de care poți beneficia ca să îi câștigi atenția vizitatorului este videoul. Tot mai mult se folosește videoul chiar și în promvoarea conținutului de pe site-uri, ca acesta să fie mai ușor de digerat. Încearcă și tu pe site-ul tău și vei vedea diferența.

Secretul 4: Lucrurile neașteptate păstrează interesul audienței mai mult timp

Nici un magician nu vrea să plictisească publicul și cu siguranță nici tu nu vrei ca vizitatorii site-ului tău să fie plictisiți. Secretul magicienilor este să producă mereu surprize neașteptate, întorsături de situații care să țină publicul cu sufletul la gură.

Cum să faci asta pe site?

Dă-le vizitatorilor bonusuri neașteptate.

Daca te gândeai la câteva slideuri care se schimbă să știi că există soluții mai bune, care oferă mai multă valoare. Așa că gândește-te să oferi din când în când câte un material bonus.

Vizitatorii vor fi plăcut surprinși și vor reveni pe site-ul tău în speranța că vor mai primi astfel de bonusuri. În cele mai multe cazuri creierul uman reacționează pozitiv la noutate. Nu degeaba ”nou” este unul dintre cele mai de succes cuvinte folosite în online.

Apropo de asta, uite o idee bonus :)

BONUS: Ce poți învăța de la maestrul Houdini?

Dacă ai auzit de maestrul Houdini se spune că a fost unul dintre cei mai mari iluzioniști din lume. Dar în același timp a fost și un maestru al marketingului. El își promova spectacolele plătite prin mici reprezentații gratuite pe care le dădea în piețele publice.

Folosește și tu rețeta lui de succes ca să îți promovezi serviciile cu plată. Iată care sunt variabilele pe care trebuie să le schimbi ca să ai succes:

  • Piața publică este site-ul tău, unde atragi potențiali clienți – îi poți atrage prin reclame, prin SEO sau direct (deja te cunosc).
  • Când sunt pe site, ai grijă să le atragi atenția asupra a ceea ce contează, valoarea pe care poți tu să le-o oferi.
  • Reprezentațiile gratuite pot fi ebook-uri, checklist-uri sau alte materiale de valoare și în același timp de interes pentru audiența ta.
  • Oferind astfel de ”reprezentații gratuite” te vei poziționa ca un expert și în plus vei putea cere în schimbul materialelor o adresă de email pe care să o folosești în viitor ca să ții legătura cu vizitatorii.

După ce ai captat adresa de email a viitorilor tăi clienți, fii atent ce le trimiți pe email, ca să îl și deschidă, dezvoltă o relație de încredere cu ei și vor cumpăra de la tine.

Ți-am deschis apetitul spre magie?

Acum știi 4 trucuri prin care poți aplica magia în online.

Tot ce trebuie să faci este să începi cu primul pas.

Hocus pocus și bang!

Vei vinde mai mult cu site-ul tău.  

Succes!

 

Despre autor:

Ciprian Soleriu este expert în creșterea vânzărilor online, coproprietar al agenției digitale Brain Art și fondator al siteului Conversion Academy, unde învață antreprenorii care sunt  “secretele” prin care afacerile din Romania își pot transforma siteul într-un vânzător eficient. Fără “magie”, doar psihologie și marketing. 

Vezi mai multe articole din categoria: Sales & Marketing