3 oportunități de vânzare pe care (poate) le ratezi pe site-ul tău

3 oportunități de vânzare pe care (poate) le ratezi pe site-ul tău

Când Napoleon Bonaparte a fost criticat pentru că a câștigat lupte doar din noroc, el a dat o replică celebră: ”Prefer să am generali norocoși, decât generali buni”.

Napoleon gândea așa cum ar e bine să gândești și tu ca antreprenor: crede în norocul tău și profita de fiecare oportunitate.

Din pacate mulți antreprenori dau cu piciorul la oportunități simple și gratuite de creștere a afacerii lor, în special când vine vorba de online, în timp ce alții se dau peste cap și își fac singuri norocul ca să aibă succes.

De cele mai multe ori nici nu își dau seama cât de mult pot câștiga făcând câteva schimbări minore pe site-ul companiei care le-ar putea aduce sute de clienți noi lunar.

Tocmai de aceea astazi o să fac o listă cu 3 oportunități pe care (poate) le ratezi și tu pe site-ul tău. Citește articolul până la sfârșit și vezi cum poți să profiți de ele ca să atragi mai mulți clienți noi pentru afacerea ta.  După ce aplici sugestiile de mai jos vei ajunge să spui de mai puține ori (sau poate chiar deloc) ”cum ar fi fost dacă...”.

1. Mecanismul de captare a emailurilor

Cea mai mare oportunitate pe care o ratează o mare parte din antreprenori este că nu au pus la punct un mecanism de colectare a emailurilor de la vizitatorii de pe site. În general, oamenii nu vor cumpăra ceva decât după ce au fost contactați de câteva ori.

Foarte puțini sunt cei care din prima vizită pe site vor fi atât de încântați de produsul tău încât se vor decide să cumpere pe loc.

Să ne imaginăm că ai 1000 de vizitatori/ lună pe site-ul tău.

Care dintre variantele de mai jos îți surâde mai mult?

Dacă incluzi un mecanism de captare de emailuri pe site vei putea obține ceva de la vizitele ce îți vin pe site. Vei începi să îți construiești o relație cu vizitatorii, să îi convingi să cumpere pentru că deja ai emailul lor.

De exemplu, pe Conversion Academy, unde public informații gratuite pentru creșterea vânzărilor online, am un mecanism de captare emailuri care are 10 (!!) “cutii de înscriere” prin care le ofer vizitatorilor ocazia să se înscrie în newsletterul meu. Locurile unde poți găsi aceste “cutii” sunt: homepage-ul, pagina despre noi, după fiecare articol, în widgetul din dreapta articolelor, pe pagina de contact, în partea de sus a ecranului, într-un pop-up.

Le-am organizat în așa fel încât experiența oricărui vizitator pe site să nu fie deloc deranjată de aceste “cutii”, din contră, existența lor îmi permite să îl ajut pe vizitator să primească ușor mai multe informații, atunci când are nevoie de ele.

Și vizitatorii mei iubesc aceste cutii, pentru că s-au înscris în număr foarte mare la newsletter.

2. Pagina de contact

Pagina de contact este una dintre cele mai vizitate pagini de pe site.

Greșeala cea mai mare pe care o poți face și tu este să crezi că cei care ajung acolo abia așteaptă să completeze formularul de contact.

Dar nu e tocmai așa. Trebuie să continui ceea ce ai început pe celelalte pagini: să convingi vizitatorii să cumpere, să îți ceară o ofertă de preț.

Să luăm un exemplu: mă interesează să pun un sistem de securitate acasă sau la birou.

Vreau să pierd cât mai puțin timp așa că încep să caut online și intru pe site-ul unei firme specializate.

Primul lucru pe care îl caut este o modalitate să contactez firma.

Intru pe pagina de contact și găsesc doar un formular în care mi se cer o grămadă de informații.

Și nicio soluție, doar multe câmpuri pe care ar trebui să le contactez ca să pot vorbi cu cineva.

Dar eu nu am timp de așa ceva.

Vreau totul acum. Și mă comport exact cum fac vizitatorii pe site-ul tău.

Înlocuiește firma ce oferă servicii de securitate cu firma ta și ai un posibil scenariu în care protagoniști sunt afacerea ta și un client pierdut. 

Ca să îți fie ușor să creezi o pagină de contact uimitoare și să profiți din plin de oportunitatea ce ți-o oferă, vezi mai jos 3 idei ușor de aplicat:

  • Evită clișeele și adaugă un intro prietenos prin care le spui vizitatorilor că abia aștepți să te contacteze. Pagina de contact a celor de la SeoMoz este un bun exemplu în acest sens. Ei folosesc un text informal ca să îi îndemne pe vizitatori să îi contacteze.

 

  • Pe lângă un formular de contact, pune și o adresă de email sau un telefon. Amintește-ți de exemplul de mai sus: eu vroiam să sun chiar în acel moment, dar nu am găsit un număr de telefon. Fii acolo exact când au nevoie consumatorii de tine.
  • Nu uita să adaugi indicații privind adresa fizică a companiei – vei arăta că nu ești o ”companie fantomă” și vei crește gradul de încredere al potențialilor clienți. În plus, o hartă de pe pagina de contact îi poate ajuta pe aceștia să te localizeze mai ușor în caz că vor să viziteze showroom-ul tău.  

 

3. Pagina de eroare 404

Linkurile nefuncționale nu pot fi evitate online, așa că a avea o pagină de eroare 404 magică este (poate) la fel de important ca a crea conținut de calitate pe site.

Care e oportunitatea pe care o ratezi aici? O pagină 404 construită ca la carte te ajută să păstrezi vizitatorii pe site chiar dacă au dat peste un link nefuncțional.

Amintește-ți ce ai făcut ultima dată când ai dat peste un link nefuncțional...

Cel mai probabil ai apăsat butonul de X și nu ai mai revenit pe site-ul respectiv. Cu siguranță pagina de eroare era una generică, poate chiar în engleză deși site-ul era în română. Ca cea de mai jos...  

 

Ce poți face pentru a crea o pagină de eroare magică:

  • Personalizează mesajul ce apare pe pagină în așa fel încât să păstrezi același ton pe care îl folosești pe tot site-ul.
  • Adaugă un îndemn la acțiune care să îl direcționeze pe vizitatorul pierdut: un link spre homepage, spre pagina de servicii sau un buton de căutare pe site pot fi opțiuni ușor de adăugat pe o astfel de pagină.

De exemplu, eu am mers pe un mesaj informal în pagina 404 pe care am setat-o pe site care e în ton cu tot ceea ce comunicăm online. Limbajul e fresh, vesel, informal.

În plus, am oferit vizitatorilor 3 opțiuni: să facă o căutare după anumite cuvinte cheie, să vadă materialele publicate deja sau să ne trimită un mesaj.  

 

Site-ul tau este un motor de clienți 
Acestea sunt doar 3 oportunități pe care (poate) le ratezi pe site-ul tău. 
Exista și alte motive de care e bine să ții cont, dar dacă începi cu acestea 3, ești deja cu un pas înaintea concurenței tale. 
La fel ca Napoleon, un bun antreprenor încearcă să profite de oportunități atunci când apar, iar 
când nu apar își construiește contextul ca să aibă succes. 

 

Despre Autor:

Ciprian Șoleriu este “magician” și trainer în creșterea vânzărilor online și îl găsești pe Conversion Academy, unde dezvăluie pentru abonați trucurile psihologice prin care antreprenorii își pot transforma site-ul într-un motor de vânzări.

 

Vezi mai multe articole din categoria: Sales & Marketing