Provocarea Millennials în management și HR

Provocarea Millennials în management și HR

Generația Y sau millennials sunt cunoscuți drept cei care schimbă în prezent paradigma muncii și implicit a managementului.

“Fac ce-mi spui dacă recunoști cine sunt” - acesta pare să fie motto-ul după care se ghidează nouă generație de angajați, crede Alina Făniță, CEO, PKF Finconta, care adaugă că cei născuți după 1980 au trăit liberi de prejudecăți ierarhice și sunt motivați de recunoașterea muncii lor. În topul elementelor care îi motivează cel mai mult este stilul de management. Recunoașterea individuală a muncii lor îi definește ca persoane și în calitatea lor de contributori. Datorită faptului că sunt dependenți de tehnologie, cei din generația millennials așteaptă ca feedback-ul pe care îl obțin de la manageri să fie similar cu cel de la dispozitivele folosite: personalizat și instant, chiar în urma acțiunilor lor. Stau foarte mult conectați și par să dezvolte comportamente ce îmbină nevoia de socializare și de distracție, cu nevoia de sens în ceea ce fac. Iar această nevoie de conectare și sens îi face de neînțeles pentru generația managerilor formați într-un alt context și într-o altă școală de gândire, pentru care a fi responsabil înseamnă a fi sobru și neinterogativ.

Alina Făniță punctează și că millennials vor recunoaștere din partea managerilor, într-o lume monotonă a angajaților care fac în mod repetitiv aceeași activitate. Pentru această generație, crearea unui mediu motivant de lucru este un aspect este foarte important. Prin urmare, pentru a crește coeficientul de motivație pentru Generația Y, managerii trebuie să-i provoace pe acești angajați, să-i implice în activități și proiecte cât mai diverse și să fie deschiși la ideile și propunerile venite din partea lor.

Acest lucru a fost subliniat și de Sorin Faur, de la Academia de HR, în cadrul primei conferințe de la Cluj Business Days: ”Millennials sunt atrași de mediile colaborative, de spațiile deschise și creative și se raportează la muncă diferit față de noi, pentru că pentru ei munca înseamnă viață, vor să se simtă bine la birou”.

Tinerii Generației Y sunt motivați de libertatea de a lucra după cum le place, având în permanență în vizor obiectivul fixat de manager. Ei nu vor un manager care să le sufle în ceafă și să le spună secundă de secundă ce au de făcut, ci preferă un feedback periodic, care să valideze că sunt pe direcția bună. În versiunea lor, managerul direct este mai degrabă un antrenor de talente de la care vor să știe dacă au lucrat bine sau nu. Iar dacă se întâmplă ca managerul să nu fie mulțumit de calitatea muncii lor, acesta are libertatea să îi pregătească profesional și să-i motiveze să performeze la adevăratul lor potential.

Una din soluțiile de a-i păstra și dezvolta pe cei din Generația Y este crearea de rețele interne de mentorat. În acest fel, tinerii vor putea primi sfaturi și consiliere pentru a performa în noul mediu de lucru iar managerii își vor atrage angajații devenind mentori. În plus, prin mentorat, tinerii vor căpăta o direcție care îi orientează către un scop al muncii pe care o fac. De aceea, un factor important în managementul relației cu tinerii din această generație este comunicarea eficientă. Dacă își extrag semnificație din munca pe care o prestează, atunci ei vor fi motivați și deschiși să fie ghidați de către mentori.

Aceeași părere a fost exprimată și de Sorin Faur, de la Academia de HR, în cadrul Cluj Business Days 2018. ”Păstrarea în echipă a celor din generația millennials este o provocare pentru companii, pentru că ei nu pleacă de la companie, ci pleacă de la un manager. Pentru ei este foarte important să poată evolua și să simtă că șeful îl lasă să evolueze și îl ajută în acest sens”.

Vezi mai multe opinii despre Millennials și viitorul în piața muncii în prezentarea lui Sorin Faur de la Cluj Business Days 2018.

 

Vezi mai multe articole din categoria: Management & Strategie