Recrutarea talentelor

Recrutarea talentelor

Cine sunt acesti talentati ravniti atat de marile corporatii, cat si de companiile locale? I-am putea descrie drept povestile de succes cu care, in general, organizatiile se mandresc, varfurile, cei care au o motivatie constanta sau care ofera o solutie inovativa, de exemplu, care va reduce timpul de lucru pe un task.

Pe o piata competitiva, cu angajati foarte bine pregatiti, care au schimbat raportul de forte si, totodata, paradigma procesului de recrutare, cum ii alegi pe cei mai buni? Cum tii pasul cu timpurile?

Tendinţele şi, mai ales, provocarile viitorului in recrutare atrag atenţia prin cinci direcţii interesante, iar identificarea soluţiilor acestora va face diferenţa intre angajatorii in cautare de “unicorni”.

Digitalizarea procesului de recrutare şi utilizarea Big Data pentru a uşura selecţia, a primi şi oferi feedback pe tot parcursul  procesului, susţinand identificarea nevoilor şi dorinţelor viitorilor şi actualilor angajaţi. Exista deja o piaţa in creştere a soluţiilor dedicate selectiei si recrutarii de personal care iţi poate oferi date despre modul in care “prospecţii” tai fac alegerile de cariera.

Personalizarea programului şi a modului de lucru in funcţie de trasaturile personalitaţii, nu doar un program flexibil. Conform studiilor, exista doua tipuri de angajaţi: cei care prefera sa lucreze la birou şi cei care opteaza pentru o formula “remote”. Inţelegerea acestor trasaturi şi oferirea de alternative in aceasta direcţie influenţeaza pozitiv gradul de satisfactie pentru locul de munca deţinut şi, prin urmare, a performanţei acestora.

Construirea de parteneriate intre segmente / sectoare de piata care sa imbunataţeasca colaborarea cu instituţiile de invaţamant, vizand o complementaritate a soluţiilor, precum şi o mai buna identificare a nevoilor pieţei muncii, acţionand ca un tot pentru dezvoltarea competenţele necesare angajarii, dar şi pentru a identifica şi susţine de timpuriu  liderii şi inovatorii.

Odata cu dezvoltarea economiei de tip “sharing”, castiga teren si este adoptat freelancing-ul. Pentru companii, asta inseamna şansa de a coopta colaboratori pentru proiecte separate şi de a mentine costurile reduse, avand cele mai bune resurse, iar pentru freelanceri – libertatea de a alege proiectele in care se implica, dar şi o competitivitate sporita, puternic orientata spre rezultat mai mult decat pe efort.

Generaţia Z (nascuţi incepand cu 1994) va deveni noul pol de interes al angajatorilor. Proaspeţii absolvenţi vor atrage tot mai mult atenţia angajatorilor datorita cunoştinţelor tehnologice extensive pe care le au, fiind mai conectaţi la mediul virtual decat generaţiile precedente. La fel ca predecesorii lor, generaţia Y, au fost subiect de studiu intens al experţilor din HR sau marketing, aceştia vor fi puşi sub lupa studiului pentru a descoase ce anume ii face fericiţi şi motivaţi sa aleaga un angajator sau altul.

Piaţa globala a talentelor cunoaşte fluctuaţii şi schimbari nemaiintalnite in ultimii ani, iar dorinţa de a recruta şi pastra angajaţii de top este tot mai prezenta pe agenda de prioritaţi a companiilor. De la mijloacele folosite pentru recrutare la beneficiile oferite pentru motivare şi retenţie, perspectivele evoluţiei managementului angajaţilor şi al spaţiilor de munca devin tot mai complexe.

Factori precum tehnologia utilizata, amenajarea birourilor şi posibilitatea de a lucra remote valoreaza tot mai mult pentru angajatul modern, dar, cu siguranţa, nu vor fi singurii factori cantariţi in luarea deciziilor.

Va fi interesant de urmarit modul in care aceste modificari se vor reflecta in continuare in procesul de recrutare, atat din perspectiva angajatorului, cat şi a angajatului. Echipa Train2Perform este pregatita pentru aceste provocari; compania ta este?


Articolul face parte din numarul 10 al revistei Business Days Magazine.

Business Days Magazine este un proiect editorial Business Days care are scopul de a promova cultura antreprenoriala sanatoasa in Romania.

Revista Business Days Magazine 10 este o revista de tip glossy cu 72 de pagini, aparitie trimestriala, intr-un tiraj de 2.500 de exemplare, ce se distribuie gratuit catre participantii la evenimentele Business Days, parteneri, speakeri, potentiali parteneri, camere de comert bilaterale partenere, asociatii profesionale, scoli si universitati. Conform cercetarii efectuate revistele Business Days sunt citite de peste 90.000 de cititori.

Redactorul sef al revistei Business Days Magazine este Anca Doicin e-mail.

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership & Resurse Umane
Articolul anterior

Gala Business Days 2016