În afaceri ca și în viață totul depinde de context Așadar contextul contează

În afaceri ca și în viață totul depinde de context Așadar contextul contează
CONTÉXT, contexte, s. n.  Fig. Conjunctură, situație specifică, circumstanță, stare de lucruri într-un anumit moment. – Din fr. contexte.DEX

Dorința schimbării pentru a face față cu mai mult succes la provocările pieței e o temă frecventă în discuțiile consiliilor de administrație. Însă schimbarea dorită vine doar cu modificarea contextului în care ea va funcționa. Altfel, nu are șanse de implementare.

Chiar dacă schimbarea este cu adevărat dorită de liderii organizației, oamenii își vor schimba comportamentul doar dacă schimbarea este contextuală, declarată, coherentă și susținută activ.

Pentru că organizațiile se transformă doar dacă oamenii se transformă!
 

Schimbarea contextuală răspunde la întrebări simple precum:

 
  • Când vă gândiți la valorile organizației din care faceți parte, cât de clar vă este ce înseamnă ele cu adevărat?
  • Ce inseamnă “sensibilitate la context” în organizația din care faceți parte?
  • Ce aspecte ale culturii organizaționale vreți să păstrați și care sunt atributele culturale de care aveți nevoie ca să reușiți în noul context de business
  • Care sunt criteriile de performanță ce promit succes în contextul nou definit?
  • Cum vor influența cerințele strategice performanța echipei / echipelor?
Oamenii acționează contextual. Fiecare dintre noi are un profil personal care se reflectă în piramida nevoilor a lui Maslow. Cu cât o nevoie urcă spre vârful piramidei, cu atât este mai specifică individului respectiv. Putem anticipa comportamente doar înțelegând și contextul prezent determinat de scara nevoilor.


Care aspecte din cele de mai jos mă pot ajuta să identific contextul prezent în care se găsește o persoană și ce ar determina-o să vină în echipa mea?

 
  • Compensații și beneficii financiare
  • Reputația și mărimea companiei
  • Oportunitățile de învățare oferite
  • Admirația față de liderii din vârful firmei
  • Reputația și/sau produsele companiei
  • Siguranța locului de muncă
  • Valorile organizației
  • Aspirație către nivelul de „High potentials”
  • Sentimentul de apartenență pe care o generează cultura organizației
  • Un amestec din toatea acestea
Priviți-vă subordonații, colegii, superiorii ierarhici!
 
Ce îi motivează să rămână în echipa voastră sau în organizație și cum îi puteți voi motiva, ca să prelungiți șederea lor acolo?
 
Vă susținem prin intervenții personalizate, în efortul de a vă păstra angajații valoroși și întări sau redefini cultura organizației din care faceți parte.
 
Despre autor:
Andreas Fuhrmann este fost General Manager de multinațională, care după ce a terminat al treilea mandat ca General Manager, a decis să renunțe la cariera de expat și s-a dedicat consultanței de management, assessement și centre de dezvoltare, alături de coaching dedicat executivilor din companii. Expunerea sa profesională acoperă un palier lărgit de competențe, pornind de la expertiza de business în demersul consultativ pentru top management, design-ul și implementarea centrelor de dezvoltare, assessment, coaching și consiliere de carieră, într-una din limbile  română, germană sau engleză.
 
Vezi mai multe articole din categoria: Leadership & Resurse Umane
Etichete: