Leadership in vremuri provocatoare și dilema lui Grove - poți fi propriul tău CEO?

Leadership in vremuri provocatoare și dilema lui Grove - poți fi propriul tău CEO?

1971. Vremuri provocatoare? O, da.
Doi prieteni, Moore si Robert Noyce, viseaza sus, foarte sus. Doua cuvinte – “integrated electronic” – isi contopesc primele litere intr-un brand, Intel, care lanseaza la scurt timp de la debut primul microprocesor din lume, pentru ca, dupa ani de lucru intens, microcipul 8088 sa fie ales de IBM pentru a asambla primul personal computer - PC - din lume! Nimic nu a mai fost la fel de atunci.

E primul mare pas din cea mai mare revolutie a comunicarii, de la Gutenberg incoace.

Toti pasii au avut un dirijor – Andy Grove.

In anul in care Time l-a declarat pe Grove “Omul anului”, 1997, Intel controla 85% din piata mondiala achip-urilor si, la inceputul secolului in care traim, microprocesoarele lor se aflau in aproape fiecare PC din lume.

Ajunge cu cifrele.

Grove putea fi doar atat, un manager eminent, dar el a ales sa fie mult mai mult – un vizionar care pune degetul pe rana.

Mentor pentru Steve Jobs si Mark Zuckerberg, Andy Grove a definit, in cartea Only the Paranoid Survive, momentul-cheie al unei afaceri. Acela de “totul sau nimic”. “Punctul strategic de inflexiune”, dupa cum l-a numit, este, practic, clipa schimbarii: “e atunci cand elementele fundamentale ale afacerii trebuie sa aduca ori semnele unei cresteri pe noi culmi, ori inceputul sfarsitului”.

Grove completeaza: “punctele de inflexiune creeaza o forta atat de profunda, incat iti va fi greu sa pui degetul pe ce s-a schimbat, dar ceva S-A SCHIMBAT. Dar poate fi fatal dacă nu se misca ceva.”

Acestea sunt vremurile provocatoare, dar managerii, ei cum abordeaza momentul?
Aici vine replica lui Grove, taioasa ca un bisturiu.

Lumea tehnologiei este plina de asa-zisi lideri care considera ca ei trebuie sa produca, iar altii trebuie sa “vanda”, iar pe comunicatori ii vad ca niste oameni care fac mai mult exercitiu de stil decat substanta, spunea Grove.

Managerii care au crezut ca doar experienta lor e suficienta pentru a merge mai departe sunt pusi in situatia de a vorbi in public despre produsele lor, atentiona liderul Intel. Executivii si managerii au descoperit astfel ca rolurile se schimba. Ca lumea astepta de la ei sa clarifice, sa incite, sa INSPRE. Astfel, calitatea prezentarilor a inceput sa influențeze - in rău sau in bine - valoarea companiei in industrie.

Vorbele lui Grove au avut și o superba confirmare.

Aparitia lui Steve Jobs, cu arta sa, a schimbat totul.

Grove da si sentinta finala: “Cariera ta e propriul tau business. Esti propriul tau CEO. Complacerea naste ratare. Ca CEO a propriei tale cariere, trebuie sa iti dezvolti aptitudinile, mai ales in arta comunicarii.”

Si el a devenit expresia teoriilor sale.

Grove a fost  genul de sef care cerea lucruri clare, concise si prezentari stimulative pentru subordonati. El spune ca, la aparitia oricarei noutati, angajatii pot fi confuzi, demotivati, demoralizati, chiar obositi. Liderul este cel care trebuie sa formeze o imagine mentala clara a ceea ce isi doreste de la companie si cum o sa arate. Comunicarea trebuie sa fie limpede, puternica.

Sa-l luam pe Grove ca pe o oglinda si sa ne privim prin el.
Traim vremuri cel putin interesante, daca nu provocatoare. Iar liderul e obligat sa se gândească la multiple provocări: cum conduci cand ai in echipa mai multe generatii; prioritățile sub presiunea timpului; motivarea și responsabilizarea echipei; cultura de coaching in interior; inteligenta emoțională și momente de răscruce ale business-ului.

Priviți in filozofia lui Grove spiritul performantei. Dar și speaker-ii de elita de la workshop-ul dedicat Leadership-ului in vremuri provocatoare - de la Business Focus Timișoara, de pe 23 octombrie - au răspunsuri pe care trebuie neaparat trebuie sa le aflați.

Nu uitați! Complacerea naște ratare.

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership & Resurse Umane
Etichete: Intel