CRM de cartier: Ia-ți cafeaua dimineața de la cei care știu deja cum îți place

CRM de cartier: Ia-ți cafeaua dimineața de la cei care știu deja cum îți place

94% dintre companiile care folosesc sisteme software de management al relației cu clienții (CRM) spun că principala lor destinație este gestionarea contactelor. Cu alte cuvinte, pentru toți aceștia e un fel de agendă de telefon mai mare sau, pentru cine a apucat vremurile în care mai era la modă, e varianta digitală a  acelui dispozitiv rotativ cu cărți de vizită cunoscut drept “rolodex”.

Just, nu-i așa? În fond, cum poți să-ți gestionezi relația cu clienții dacă nu ești în contact cu ei? Ăsta e, de altfel, principalul motiv pentru care companiile chiar iau în calcul implementarea unui astfel de sistem. Doar că e destul să-l aibă și să-l pună la treabă, că-i și descoperă potențialul iar lucrurile se diversifică. Astfel, 65% dintre utilizatorii de aplicații de acest tip folosesc CRM-urile ca să adune lead-uri, pe 59% dintre ei îi ajută la email marketing, 59% fac previziuni ale vânzărilor, iar 9% îi găsesc utilitatea pentru serviciu clienți.

Întrebați ce doresc să obțină din folosirea de software CRM, 74% dintre utilizatori au afirmat că vor să îmbunătățească relația cu clienții. Concret, 66% speră să ofere o mai mare satisfacție clienților, 56% doresc să păstreze clienții, iar 54% speră la vânzări mai bune.

Dar dincolo de toate aceste cifre, CRM ajută la o mai bună relație cu clienții. Un soi de reinterpretare a principiului “clientul nostru, stăpânul nostru” la nivel de corporatist. Din perspectiva clienților, 73% preferă să facă afaceri cu o companie care folosește informații personale despre ei pentru o experiență personalizată. Cu alte cuvinte, dacă barista de unde-mi iau dimineața cafeaua știe exact cum îmi place, fără zahăr și cu cantitatea precisă de spumă de lapte, atunci de acolo îmi iau cafeaua în fiecare dimineață. E CRM-ul de pe stradă!

La nivel de companii, lucrurile firește că sunt mai complexe. Cu toate că aplicațiile software de gestionare a relației cu clienții sunt folosite din anii 1980, ele sunt foarte utile și în zilele noastre, în special în departamentele de marketing. Și dacă în trecut companiile puteau accesa sistemele CRM doar de pe un singur sistem, astăzi vorbim de CRM în cloud, cu datele sincronizate, pentru ca utilizatorii să poată accesa informația de pe orice computer, doar cu o conexiune de internet. Mai sunt și aplicațiile CRM mobile, accesibile de pe tabletă sau smartphone.


TeamSystem și BITSoftware anunță un parteneriat strategic pentru stimularea digitalizării în companiile românești. Digital Tour 2019: mai mult decât o simplă transformare digitală – reprezintă o serie de evenimente care vor avea loc în 4 localități, centre principale de dezvoltare, cu scopul de a atrage potențiali parteneri în zonă: Timișoara – 7 mai, Cluj Napoca – 9 mai, Iași – 14 mai, București – 16 mai.

Firma fondată în Italia, TeamSystem, lider european cu o cifră de afaceri de peste 350 milioane de euro, 1,3 milioane de clienți și peste 650 de parteneri de afaceri, oferă soluții și servicii de ultimă generație pentru digitalizarea companiilor din toate sectoarele de activitate și de orice dimensiuni.

La rândul său, BitSoftware Ltd. are peste 25 de ani de experiența și proiecte de succes în peste 70 de țări din întreaga lume. Firma dezvoltă și implementează soluții ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management) și BI (Business Intelligence) moderne.

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership & Resurse Umane