Despre ştiinţa de a construi branduri sportive care generează schimbări de lifestyle

Despre ştiinţa de a construi branduri sportive care generează schimbări de lifestyle

Atragerea oamenilor către sport şi micare în aer liber necesită oferte moderne, un marketing specializat şi proiecte care să fie implementate impecabil şi care să răspunda unor concepte noi, astfel încât să reuseaşcă să menţină oamenii activi şi să le dezvolte obişnuinte noi. Agenţia de marketing MPG, lider pe piaţa evenimentelor sportive destinate amatorilor, a reuşit să implementeze proiecte ample, la nivel naţional, dedicate activităţii recreaţionale şi a format cea mai importantă comunitate de sportivi amatori din România. Tudor Mocuţa, New Business Director al MPG, ne-a povestit că firma pe care o reprezintă a construit proiecte sportive adresate amatorilor plecând de la nevoile oamenilor, în primul rând.

“Când decid să participe la un eveniment sportiv, motivaţiile oamenilor sunt variate: să se bucure, să fie cu prietenii, să trăiască o experienţă interesantă, să înveţe ceva nou, să arate mai bine, să se simtă mai bine, să stăpânească tehnica unui sport, să fie campioni etc. Practic, înţelegând foarte bine motivaţiile participanţilor, MPG a definit şi a dezvoltat produse sportive adaptate consumului de masă. Experienţa fiecărui eveniment trebuie să fie unică şi foarte bună. Chiar dacă multe elemente sunt comune în organizarea unor evenimente, este important să oferi lucruri noi amatorilor de mişcare”, este de parere Tudor Mocuţa. Ce înseamnă acest lucru? Dacă vorbim de ciclism, este nevoie de trasee inedite, formate speciale, multe activări ale sponsorilor care abordează din ce în ce mai mult marketingul experienţial, acesta fiind cel mai eficient mod de a te „întâlni” cu potenţialii clienţi. Astfel, la fel ca orice alt produs, şi produsul de sport recreaţional trebuie adaptat permanent la cerinţele consumatorilor. Şi aceasta pentru că nevoile şi motivaţiile se schimbă rapid în zilele noastre.

Sporturi practicate de români cu MPG

MPG oferă tuturor acces la 10 sporturi, individuale şi de echipă, cu formate diferite. Fiecare proiect este  implementat pe baza unei platforme IT moderne destinate membrilor comunităţii. Amatorii de sport au la dispoziţie trei sisteme naţionale de evenimente sportive – tenis pentru adulţi şi juniori, tenis pentru copii, ciclism – şi două branduri de competiţii sportive unice – URBATLON şi RUNFEST. “MPG coordonează nu mai puţin de 650 de evenimente sportive pe an dedicate amatorilor, care funcţionează pe baza conceptului „pay & play”, răspunzând rapid dorinţei de a face mişcare la un standard înalt şi bine cunoscut consumatorului, ceea ce conferă încredere şi satisfacţie şi generează obişnuinţe. Nu în ultimul rând, am implementat un sistem de campionate pentru companii, pe 10 sporturi, având peste 100 de firme partenere”, ne-a detaliat responsabilul cu dezvoltarea noilor oportunităţi de business din companie.  Astfel, Romanian Corporate Sports a devenit sistemul de campionate sportive preferat de tot mai mulţi angajatori pentru a le oferi salariaţilor posibilitatea de a practica sportul favorit în echipă. “Datorită evoluţiei comunităţilor de sportivi pe care le gestionăm, în 2015 estimăm că vom comunica cu peste 80.000 de amatori de sport şi distracţie, din 70 de oraşe ale României”, a precizat Tudor Mocuţa. MPG gestionează în total şase proiecte care vizează sportul recreaţional: Tenis Partener, Tenis10, Riders Club, URBATLON, RUNFEST şi Romanian Corporate Sports.

Consumatorul amator şi brandul de sport

MPG a stabilit şi o tipologie a consumatorilor de sport amatori pe care îi deserveşte, de şapte ani în cazul tenisului şi de doi ani în proiectul de ciclism mountain bike şi în cel de alergare. Astfel, membrii acestor comunităţi sportive de amatori sunt persoane dinamice, care au ales un stil de viaţă activ şi sănătos, cu motivaţii aspiraţionale puternice şi cu personalitate, din categoria „trendsetters”. Majoritatea se încadrează în segmentul de vârstă 25 – 45 de ani. Ca şi tendinţă generală, s-a remarcat o creştere puternică a segmentului de femei şi a celui de tip „Family”. MPG a reuşit să creeze proiecte sportive care astăzi sunt branduri de sport pentru amatori. Tudor Mocuţa susţine că, atunci când lucrezi pentru oameni şi ai respect pentru ei, acest lucru vine de la sine. “Brandul de sport este fundamental diferit de produsul sportiv. Are o valoare intrinsecă şi un grad sporit de recunoaştere publică, te diferenţiază de competiţie. Consumatorul stabileşte o relaţie emoţională cu un brand, iar în proiectele MPG acest lucru este evident, masurabil şi intangibil. După 18 ani de activitate şi peste 2.500 de evenimente sportive implementate în ultimii opt ani, putem spune că ştiinţa noastră, care a plecat de la dorinţa de a oferi o altă viziune despre sport, viaţă activă, apropiată de natură, este aceea de a construi branduri sportive care să genereze schimbari de lifestyle. Am dovedit-o şi acest lucru este cea mai mare satisfactţe a echipei MPG şi, implicit, a mea”, a concluzionat Tudor Mocuţa, New Business Director al MPG.

 

   Articol scris de Anca Doicinredactor Şef Business Days Magazine

  Face parte din generaţia de jurnalişti care îşi găsea subiectele pe teren.  De altfel, nici acum, Anca spune că nu reuşeşte să scrie un articol din birou, cu o singură sursă. Are peste 18 ani de experienţă de presă, preponderent în media de business, dar şi legal. A făcut şi presă de cotidian – Bursă, şi săptămânal – Capital, de revista – Money Express, dar şi on-line – Avocatură.com. În perioada în care Anca a coordonat această publicaţie, a dezvoltat şi coordonat o echipa de 13 jurnalişti din ţară, Avocatură.com fiind singură ce reuşea să treacă de graniţele Capitalei. A fost implicată în proiecte, ce, la timpul lor, erau considerate inovative, cum au fost Capital Top 300 sau Capital Top 100 companii. La finele anului trecut, a fost coordonatorul echipei ce a realizat şi publicat primul număr în limba română al revistei Intelligent Life – o franciză aparţinând grupului The Economist. Nu crede în puterea inspiraţională a motto-urilor, ci în puterea comunicării.

 

Citeşte restul articolelor din Revista Business Days Magazine.

 

Vezi mai multe articole din categoria: Dezvoltare Personala