Cine nu a auzit de Marius Ghenea şi de „Antreprenoriat”, prima carte de sfaturi adresate celor care vor să îşi înceapă un business, scrisă de un businessman şi un business-angel cu reală expertiză? „Lecturarea unor cărţi de genul acesta sunt un must pentru cunoştinţele despre noi înşine şi despre ce putem realiza prin puterea ambiţiei, a exemplului şi a unui caracter flexibil, dar puternic. Ar trebui să devină o materie principală în şcoli“, nota un comentator pe blogul lui Ghenea. Şi, se pare, cu această idee a pornit la drum colecţia de business a UJ-ului, editura care a publicat cartea lui Ghenea.
„La începutul anului 2009, atunci când, împreună cu Dragoş Panainte, fostul coordonator, am hotărât să lansăm colecţia de business, îi zisesem noi «Cu dreptul în afaceri», am vrut să ne poziţionăm ca un partener activ în promovarea şi dezvoltarea culturii antreprenoriale din piaţa noastră“, explică Nicolae Cîrstea, preşedintele Editurii Universul Juridic. Şi cum putea fi dezvoltată cultura antreprenorială locală altfel decât prin experienţa din businessul românesc? „Decât să traducem un bestseller internaţional, scris pentru un context economico-social diferit de cel local, am preferat să promovăm autori români, care cunosc hăţişurile mediului de afaceri local şi care pot, în felul acesta, să aducă o plusvaloare întreprinzătorului“, mai spune Cîrstea. Oricum, prin tradiţia sa, editura a promovat autori români. „Noi suntem învăţaţi cu autorii români, cu nevoile lor. Pot să vă spun că participăm la peste 100 de evenimente pe an, alături de autorii noştri, fie că e vorba despre lansări de carte, fie că e vorba despre seminarii sau mese rotunde”, mai spune Cîrstea.
Potrivit lui Cîrstea, până la acest moment, editura a investit „destul de mult“ în aproape 30 de titluri. „Evident, dintre toate cărţile apărute în această colecţie, cea a lui Marius Ghenea este un bestseller“, spune preşedintele Editurii UJ.
Dată fiind implicarea în mediul de business a lui Laszlo Pacso, a volumului mare de oameni de afaceri de valoare angrenaţi în proiectele Business Days, se aşteaptă revigorarea colecţiei şi generarea unui pipe-line de autori care ar avea un cuvânt de spus în mediul de business.
Universul Juridic. Scurtă prezentare.
Este al cincilea producător de carte din România, cu venituri de 80 de miliarde de lei. Pe primele patru locuri se situează editurile Litera, Humanitas, Polirom şi Corint.
A fost înfiinţată în 2001, de către Nicolae Cîrstea, absolvent de Drept. În şapte ani, devine un actor important al pieţei de carte juridică şi economică din România.
De la înfiinţare şi până în prezent, au fost editate 350 de titluri din domeniile juridic şi economic. Cărţile de la Universul Juridic sunt distribuite în peste 200 de librării şi puncte de vânzare din întreaga ţară.
Articol scris de Anca Doicin, redactor Sef Business Days Magazine
Face parte din generaţia de jurnalişti care îşi găsea subiectele pe teren. De altfel, nici acum, Anca spune că nu reuşeşte să scrie un articol din birou, cu o singură sursă. Are peste 18 ani de experienţă de presă, preponderent în media de business, dar şi legal. A făcut şi presă de cotidian – Bursă, şi săptămânal – Capital, de revista – Money Express, dar şi on-line – Avocatură.com. În perioada în care Anca a coordonat această publicaţie, a dezvoltat şi coordonat o echipa de 13 jurnalişti din ţară, Avocatură.com fiind singură ce reuşea să treacă de graniţele Capitalei. A fost implicată în proiecte, ce, la timpul lor, erau considerate inovative, cum au fost Capital Top 300 sau Capital Top 100 companii. La finele anului trecut, a fost coordonatorul echipei ce a realizat şi publicat primul număr în limba română al revistei Intelligent Life – o franciză aparţinând grupului The Economist. Nu crede în puterea inspiraţională a motto-urilor, ci în puterea comunicării.
Descarcă Revista Business Days 3 ( http://businessdaysmagazine.instapage.com ) pentru a citi și restul articolelor.