5 Aspecte Esentiale in Managementul Brandului Personal

5 Aspecte Esentiale in Managementul Brandului Personal

Am inteles de timpuriu ca antrenamentul pe care il ofer managerilor seniori si antreprenorilor in public speaking se leaga strans de o nevoie a profesionistilor  mult mai ampla si anume aceea de a-si face cunoscuta expertiza, valorile, pasiunile si nu in ultimul rand ceea ce ii diferentiaza ca profesionisti in piata! Am intuit ca a invata sa vorbesti bine si eficient in public, a folosi eficient social media si alte instrumente -  nu e suficient pentru a-ti construi un brand personal autentic ci e nevoie de mult mai mult de atat -  in primul rand e nevoie  de o strategie coerenta!

 Am realizat de asemenea ca e nevoie sa ma instruiesc cu cei mai buni din lume, in personal branding pentru a gasi cele mai bune strategii, atat pentru clientii mei dar si pentru mine personal - eu insami parcurgand o tranzitie de la corporate la antreprenoriat in ultimii ani si lovindu-ma de provocarile construirii unui brand personal autentic. Uite asa, in 2015, am adaugat expertizei mele si certificarea ca strateg in personal branding si ma bucur sa descopar cum teoria se poate imbina atat de frumos si eficient cu practica.

 Asadar, pentru a-ti construi un brand personal autentic, nu face eroarea pe care o fac mare parte din profesionistii locali: aceea de a comunica pe toate canalele, tuturor, orice - ”ca sa fie” , fara o strategie si fara o aliniere la o misiune personala, fara a targeta un anumit profil de clienti utili business-ului tau.

 Inainte de orice proces de personal branding, ai nevoie in primul rand sa te cunosti bine pe tine insuti, sa intelegi care e valoarea pe care tu o poti aduce prin ceea ce faci, sa iti clarifici propria misiune si abia apoi sa incepi sa te gandesti la cum o vei comunica  si prin ce canale potrivite - clientilor tinta. Da, da  - acelor tipologii de clienti ce sunt interesanti pentru tine si nu ”mass communication”.

Asadar daca iti surade ideea de a face acel pas in fata si a arata lumii cum poti face diferenta, bravo! Ma bucur! Iata cateva sugestii ce sper sa iti fie de folos:

 1) Inainte de orice crezi ca ar trebui sa faci pentru a-ti cultiva brandul personal (logo, vizuale, prezenta pe social media etc) ai nevoie sa sapi acolo in interiorul tau printr-un proces eficient de introspectie pe care il poti face fie punandu-ti singur niste intrebari esentiale, fie apeland la prieteni, mentori sau un coach care sa te ajute cu acest proces. Scopul acestui proces este sa te ajute sa intelegi ce oferi tu de fapt diferit intr-o piata plina poate de profesionisti care fac/livreaza  acelasi lucru ca si tine?  Asadar uita-te adanc si onest acolo inauntrul tau si da-ti raspunsuri la intrebari pe care poate nu ti le-ai mai pus demult..

2) Ce pasiuni ai? Care sunt acele subiecte despre care ai vorbi la nesfarsit? Care sunt aspectele muncii tale actuale care iti plac foarte mult?

3) Ce talente speciale consideri ca te diferentiaza de alti profesionisti care opereaza in acelasi domeniu ca si tine?

4) Care sunt principiile si valorile care- ti guverneaza viata? Care ar fi situatiile care te-ar scoate din sarite pentru ca incalca valorile pe baza carora functionezi?

5) Rolul tau in umanitate: Da, poate ca suna idealist insa ceea ce faci ar fi bine sa se conecteze cumva cu modul in care tu personal vrei sa iti aduci contributia in lume dincolo de evolutia carierei tale. Asadar daca ar fi sa-ti definesti propria misiune a brandului tau personal, care ar fi aceea? Care este visul tau?

De abia o data clarificate aceste aspecte, poti trece mai departe la strategia de comunicare a brandului tau personal care implica o serie de canale adaptate serviciilor pe care le oferi si audientei tale tinta. Caci pana la urma in fiecare din noi zace un diamant neslefuit, intai trebuie sa-l descoperim, apoi sa-l lustruim si apoi sa-l aratam lumii in toata stralucirea sa - din unghiul cel mai avantajos cu putinta.

Mai multe despre Managementul Reputatiei puteti afla in workshop-ul din cadrul Business Days Iasi din 1 iulie la care voi participa in calitate de speaker si unde va astept cu placere! De asemenea ma puteti asculta in cadrul Business Days Iasi -  pe 2 iulie la conferinta 1 unde voi vorbi despre o tema pe care o abordez intotdeauna cu placere: Excelenta in leadership. Va astept cu drag!

Autor: Amalia Sterescu

Personal Branding Strategist, Public Speaker, Outsourcing Consultant
Fondator Outsourcing Advisors si Public Speaking School

www.amaliasterescu.ro

 

 

Vezi mai multe articole din categoria: Dezvoltare Personala