Cum te ajută un magazin online optimizat să fii mai profitabil

Cum te ajută un magazin online optimizat să fii mai profitabil

Toți antreprenorii care intră în online sau au afaceri de eCommerce își doresc același lucru: să aibă vânzări și profit.

Un magazin online bine optimizat te ajută să oferi o experiență mai plăcută vizitatorilor și clienților, să ai mai multe vânzări, să reduci costurile cu resursa umană, îți oferă posibilitatea să scalezi afacerea și, în cele din urmă, să fii mai profitabil.

 

CUPRINS

  1. Cum te ajută un magazin online optimizat?
  2. Elemente importante pentru un site eCommerce
  3. Vrei un magazin online bine optimizat?
 

CONTEXT

Toți antreprenorii care intră în online sau au afaceri de eCommerce își doresc același lucru: să aibă vânzări și profit.

Chiar dacă vânzările poți să le generezi mai ușor având o strategie agresivă de preț sau comunicare, pe termen lung contează profitabilitatea afacerii tale. Iar pentru a fi profitabil un magazin online trebuie eficientizat din mai multe puncte de vedere, pe care le vom dezvolta în cele ce urmează.

 

SUPER PROMOTIE PENTRU COMUNITATEA BUSINESS DAYS

Ai un business offline și te-ai decis că vrei să intri în eCommerce? Sau ai deja un magazin online, dar te gândești să migrezi la altă soluție?

Blugento îți oferă un magazin online optimizat și o platformă puternică care să-ți permită să crești.

Deoarece faci parte din comunitatea Business Days, până pe 31 decembrie, ai 30% reducere la pachetele de abonament Blugento și poți să o accesezi aici:

http://bit.ly/oferta-promo-businessdays 

 

Cum te ajută un magazin online optimizat?

Cum te ajută un magazin online optimizat?

 

Un e-shop bine optimizat te ajută să oferi o experiență mai plăcută vizitatorilor și clienților, să ai mai multe vânzări, să reduci costurile cu resursa umană, îți oferă posibilitatea să scalezi afacerea și, în cele din urmă, să fii mai profitabil.

Un magazin optimizat îți va permite să ai:

  1. Rată de conversie mai mare - Rata de conversie este reprezentată de procentul celor care devin clienți din totalul vizitatorilor de pe site. În România, o rata medie de conversie este în jur de 1-1.5%  - adică dintr-o 100 de vizitatori, cam unul cumpără. Aceasta variază în funcție de mai multe elemente, precum experiența utilizatorilor pe site, încrederea în brandul tău, oferta (produse, stocuri, prețuri, competiție), calitatea și volumul traficului pe care îl aduci și informațiile prezentate pe site. De îndată ce începi să aduci trafic în magazinul online este foarte important să începi să aduni date și să începi să investești efort pentru creșterea ratei de conversie.
  2. Experiență îmbunătățită pe site  - Achiziția de trafic este principalul factor de creștere doar în primul an de existență a unui business. Când piața nu era atât de competitivă, activitatea unui shop online era dominată de găsirea unor noi strategii de achiziție. Astăzi nu mai e așa de simplu. Majoritatea oamenilor judecă magazinele și în funcție de experiența pe care o oferă. Produsul nu mai este destul și trebuie să înveți cum să prezinți oferta încât să fie cât mai atractivă. 
    Experiența vizitatorilor este influențată de design, informațiile prezentate pe site (text, foto sau video), cât de ușoară este navigarea și cât de ușor ajung la ceea ce își doresc, viteza de încărcare, experiența de cumpărare, etc. Este important să nu apară elemente de frustrare nici la navigarea în magazin, nici în procesul de plasare al comenzii. Cu un magazin bine gândit și optimizat vei oferi o experiență plăcută atât vizitatorilor, cât și clienților tăi.
  3. Campanii de marketing mai eficiente - În online poți să măsori și să urmărești tot, ai chiar și date în timp real. Având implementat un tracking corect pe site, poți extrage corect aceste date și trage concluzii pe baza lor. Practic, dacă ai un magazin care îți permite să faci un tracking corect reușești să afli care e comportamentul clientului tău și apoi poți să folosești aceste informații să construiești campanii de marketing mult mai eficiente.
  4. Costuri mai mici - Odată ce activitatea magazinului tău crește, vei vedea cât de importante sunt integrările și automatizările pentru eficientizarea ei. Acestea te vor ajuta să reduci considerabil timpul de procesare al comenzilor, erorile, resursa umană necesară pentru administrarea magazinului și implicit costurile.

Descarca ebook-ul "Cum să-ți crești afacerea cu un magazin online"

 

Ce înseamnă un magazin online optimizat?

Ce înseamnă un magazin online optimizat?

 

Există mai multe elemente la care trebuie să fii atent atunci când activezi în eCommerce. Unele influențează mai degrabă experiența clienților pe site și rata de conversie, altele posibilitatea de a-ți dezvolta afacerea și de a-ți optimiza costurile.

Design - designul magazinului trebuie să fie memorabil, realizat în mod profesionist, să se adapteze la orice dispozitiv și e preferabil să nu fie încărcat cu tot felul de elemente care să distragă atenția de la oferta ta. De asemenea, prin design trebuie să transmiți încredere și să te poziționezi diferit față de competiție, să comunici care este USP-ul (Unique Selling Proposition) tău.

Viteza încărcare - Consumatorii din ziua de azi nu au răbdare mai mult de trei-patru secunde ca o pagină să se încarce, iar dacă site-ul se încarcă greu, o mare parte dintre vizitatori vor părăsi site-ul înainte de a-l putea descoperi. Încărcarea rapidă a magazinului este importantă și pentru SEO (Search Engine Optimization), fiind un factor de ranking luat în calcul.

Navigare ușoară - Navigarea în magazin trebuie să fie facilă, arborele de categorii să fie bine structurat. Pentru ca utilizatorul să găsească rapid produsele dorite contează și modul de filtrare și cât de bine funcționează search-ul în magazinul tău.

Implementare tracking - Implementarea corectă îți va permite, în primul rând, să ai date pe care te poți baza - să poți optimiza campaniile de marketing, să decizi în ce canale merită să investești și să maximizezi vânzările prin remarketing.

SEO - Site-ul trebuie să aibă o infrastructură ușor de optimizat pentru motoarele de căutare, să îți ofere posibilitatea de a seta informații meta, să aibă un cod SEO friendly, să se încarce rapid și în mod obligatoriu să fie securizat și optimizat pentru dispozitivele mobile.

Integrări și automatizări - Dacă integrările de care ai nevoie sunt deja disponibile, nu mai trebuie realizate de la 0, așadar ai costuri mai mici, agilitate și rapiditate în implementare. Integrările cu canale de vânzare, precum marketplace-uri și comparatoare, te ajută să-ți extinzi prezența și să vinzi mai mult, fără să fii nevoit să listezi manual produsele.

Automatizările cum ar fi generarea automată de facturi, awb-uri, sincronizarea stocurilor îți vor eficientiza activitatea și costurile.

Infrastructura scalabilă - Cu o infrastructura scalabilă poți să crești activitatea fără să fii nevoit să migrezi la altă soluție și chiar să vinzi online internațional, dacă decizi să te extinzi peste granițe.

Descarca ebook-ul "Cum să-ți crești afacerea cu un magazin online"

 

VIDEO - Cum vinzi online în afara țării cu un magazin optimizat

În acest video, Sandu Băbășan - CEO Blugento și Remus Lucuț - Business Development Manager Blugento, discută despre cum poți să vinzi online internațional și cum te ajută un magazin online bine optimizat să fii mai eficient în acest proces. 

Vizionează video-ul și află:

  • Cum te pregătești când vrei să vinzi internațional
  • Care sunt avantajele pe care ți le aduce un magazin online automatizat și optimizat
  • Ce trebuie să iei în calcul când vrei să-ți extinzi afacerea pe alte piețe
  • Soluții de livrare, e-fulfillment si marketing

Descarca ebook-ul "Cum să-ți crești afacerea cu un magazin online"

 

Vrei un magazin online optimizat?

Vrei un magazin online optimizat?

 

Ai un business offline și te-ai decis că vrei să intri în eCommerce? Sau ai deja un magazin online, dar te gândești să migrezi la altă soluție?

Blugento îți oferă un magazin online optimizat și o platformă puternică care să-ți permită să crești. Prin aceasta, antreprenorii accesează, într-un singur pachet, pe lângă soluția tehnică și servicii precum: design și configurarea tehnică a magazinului online, suport și mentenanță, găzduire în Cloud, securitate & back-up-uri automate, consultanță & training și au un specialist tehnic dedicat pe proiectul lor.

Deoarece faci parte din comunitatea Business Days, până pe 20 decembrie, ai 30% reducere la pachetele de abonament Blugento și poți să o accesezi aici:

http://bit.ly/oferta-promo-businessdays  

Descarca ebook-ul "Cum să-ți crești afacerea cu un magazin online"

 

Despre autor

Despre autor


Sandu Babasan

 

Sandu Băbășan, antreprenor cu peste 14 ani experiență de business în domeniul IT, este în prezent CEO al companiei Blugento SA, un SaaS (Software as a Service) pe segmentul eCommerce. 

Printre reuşitele din acest an, Sandu Băbăşan enumeră atragerea unei investiții de 1 milion euro în platforma Blugento, la o evaluare de aproximativ 4 milioane euro, și atingerea numărului de 400 de magazine online în portofoliu.

sandu@blugento.ro

Vezi mai multe articole din categoria: Business Development