Ai un business offline? E momentul să intri și în online

Ai un business offline? E momentul să intri și în online

Piața de eCommerce din România, dar și la nivel global este în continuă creștere. Se estimează că valoarea pieței de comerț online din țară va depăși 5 miliarde de euro în 2020.

Magazinele online câștigă tot mai mult teren și consumatorii sunt din ce în ce mai obișnuiți să facă achiziții pe Internet. Dacă ai un business offline, află de ce să deschizi un magazin online și nu rata un nou canal prin care să-ți crești vânzările.

 

CUPRINS

  1. Piața de eCommerce din România
  2. Ai un business offline? E momentul să intri în online
  3. Avantajele unui magazin online
  4. Cum alegi partenerul potrivit de tehnologie pentru dezvoltarea magazinului online?
 

Piața de eCommerce în România

În ultimii ani, comerțul online a înregistrat o creștere impresionantă în România, fapt ce subliniază două aspecte foarte importante:

  • Din ce în ce mai mulți antreprenori își deschid magazine online, fie de sine stătătoare, fie ca extensie pentru un magazin fizic deja existent.
  • Românii devin din ce în ce mai deschiși atunci când vine vorba de a face cumpărături online.

În 2018, românii au cumpărat produse online în valoare de peste 3,5 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că s-a simțit o creștere de aproximativ 30% față de anul precedent. La nivel de Europa, este cea mai creștere pentru al doilea an consecutiv, ceea ce demonstrează din nou potențialul imens de dezvoltare al magazinelor online.

 

Viitorul arată bine

Statisticile pe ultimii ani sunt încurajatoare pentru comerțul online din țară, care, potrivit estimărilor GPeC și ARMO, va depăși 5 miliarde de euro în 2020.

Și 2019 este tot pe creștere, iar din ce în ce mai mulți români se vor obișnui treptat cu achiziția produselor online. De exemplu, anul acesta, eMag, cel mai mare retailer online de la noi, a vândut peste 1 milion de produse doar în ziua de Black Friday.

 
Ai un business offline? E momentul potrivit să intri și în online

 

Dacă ai o afacere de comerț sau producție și încă nu ai un magazin online, acum este un moment perfect să-ți faci unul.

Dacă ai deja un business offline, o dezvoltare paralelă în online și offline, bine urmărită și implementată duce la scalarea afacerii. Un avantaj este că prezența în offline cu magazine fizice aduce creșteri de vânzări și în online. De ce? Pentru că oamenii văd prezența brandului în mediul real ceea ce le conferă încredere - iar lipsa încrederii este cea mai mare barieră în calea achiziției, atunci când vinzi online.

De asemenea, se vorbește tot mai mult și de efectul ROPO (research online, buy offline) care este o oportunitate imensă pentru business-urile fizice. Printr-o activitate inteligentă în online, îți pot atrage clienții să achiziționeze în magazinele fizice. 

 

Avantajele unui magazin online

Sunt câteva avantaje majore pe care comerțul online îl are față de cel offline, care merită menționate:

  • Nu ești limitat la audiența locală. Oamenii cumpără la orice oră, din orice localitate sau țară, din confortul casei lor. Iar tu nu mai ești limitat doar la o audiență locală - poți vinde național și internațional și fără a investi suplimentar în spații sau chirii.
  • Performanța este măsurabilă și o poți îmbunătăți constant. Frumusețea online-ului constă în faptul că poți să măsori și să urmărești tot. Ai date în timp real, știi câți vizitatori ai în magazinul online, ce produse caută sau vizualizează. Dacă ai un tracking corect reușești să afli care e comportamentul clientului tău și apoi să folosești aceste informații ca să îți îmbunătățești comunicarea, campaniile și în cele din urmă să crești vânzările în magazin.
  • Scalezi afacerea mult mai ușor - poți să-ți extinzi afacerea mult mai repede și ușor, fără costuri suplimentare exorbitante. Costurile operaționale sunt mici în comparație cu cele unor magazine fizice și ai mult mai multă libertate când vine vorba de modelul de business. Poți vinde produse direct de la furnizori pe model de dropshipping și poți să-ți reglezi stocurile în funcție de cerere - în acest mod scapi de riscul de a rămâne cu marfa blocată.
 

Cum alegi partenerul potrivit de tehnologie pentru dezvoltarea magazinului online?

Alegerea unui partener din zona de soft este dificilă fiindcă există multe opțiuni: companii mari, freelanceri, organizații medii. Furnizorul tău de soft trebuie să fie mai mult decât un furnizor, trebuie să-ți devină partener și să îți fie alături pas cu pas pentru a putea crește împreună.

La Blugento ne dorim să fim parteneri și nu doar furnizori pentru clienții noștri, pentru ca aceștia să-și atingă obiectivul final: creșterea vânzărilor și a business-ului în online.

Fie că ai un business consacrat sau unul la început de drum, Blugento îți oferă o platformă de eCommerce puternică pentru realizarea și administrarea magazinului tău online. Prin aceasta, antreprenorii accesează, într-un singur loc, pe lângă soluția tehnică și servicii precum: design și configurarea tehnică a magazinului online, suport și mentenanță, găzduire în Cloud, securitate & back-up-uri automate, consultanță & training și au un specialist tehnic dedicat pe proiectul lor.

 

Ce mentalitate trebuie sa aiba partenerului tau din e-commerce?

 

EBOOK

EBOOK

Interesat de cum poți să-ți dezvolți business-ul investind în eCommerce? Descarcă eBook-ul "Cum să-ți crești afacerea cu un magazin online"

 

 
Oana Chiriac - Poza
 

Despre autor

Oana Chiriac este Marketing Manager Blugento și activează în zona de eCommerce și marketing digital de peste 8 ani. În prezent, oferă și consultanță pentru magazinele online în vederea optimizării UX și a ratei de conversie. 

oana@blugento.ro

Vezi mai multe articole din categoria: Business Development