Cum alegi flota auto potrivită companiei tale?

Cum alegi flota auto potrivită companiei tale?

Dacă ești un antreprenor sau un manager a cărui companie a ajuns în momentul în care trebuie să achiziționeze o flotă de autoturisme, ar fi bine să-ți pui câteva întrebări:

 1. Care sunt criteriile după care faci această investiție?
 2. Ce fel de mașini îți dorești?
 3. Cum alegi mașinile astfel încât flota achiziționată să fie cea mai bună investiție pentru firma ta?

Răspunsurile pot fi diferite de la caz la caz, însă, odată stabilite, te vor conduce către soluția potrivită pentru compania pe care o reprezinți.

 

Criteriile de alegere a unei mașini pentru flotă

Criteriile de alegere a unei mașini pentru flotă

 

Costul total de proprietate (TCO) este considerat criteriul esențial pentru alegerea unei mașini. De asemenea, amprenta de carbon devine un factor din ce în ce mai important într-o astfel de achiziție. Din acest proces nu trebuie exclusă, însă, nici componenta de imagine, care intervine, în special, în relația de credibilitate dintre partenerii de contract.

 

 

Influența TCO în achiziția unei mașini

Influența TCO în achiziția unei mașini

Pentru că nici un manager sau antreprenor nu dorește să cheltuiască mai mult decât este absolut necesar, un TCO (Total Cost of Ownership - toate elementele care generează costuri legate de folosința unei flote de mașini, inclusiv consumul de carburant sau comportamentul utilizatorului) scăzut devine, astfel, obiectivul principal în cazul achiziției unor noi autovehicule. Această abordare permite companiilor:

  • Să aibă o viziune mai comprehensivă asupra costurilor flotei companiei;
  • Să raționalizeze, să controleze mai bine și să gestioneze investițiile;
  • Să își optimizeze bugetul;
  • Să își stabilească ținte și să măsoare progresele;
  • Să își evalueze poziția prin comparație cu cei mai buni din domeniu.

Atenție: de cele mai multe ori, cel mai scăzut TCO nu înseamnă, automat, și cea mai ieftină mașină, la fel cum o mașină full-option nu garantează că, la sfârșitul contractului, rata reziduală va fi mai bună. Pentru ca o abordare bazată pe TCO să funcționeze, trebuie să existe o viziune foarte realistă asupra costurilor flotei, care să meargă dincolo de prețuri. În acest caz, foarte importantă este colaborarea cu un furnizor dornic să ofere sprijin pentru analizarea acestor costuri care nu sunt evidente imediat. Astfel, vei putea descoperi noi posibilități care să aibă un impact pozitiv asupra competivității flotei companiei.

 

Rolul amprentei de carbon în achiziția unei mașini

Rolul amprentei de carbon în achiziția unei mașini

 

În ultimii ani, poluarea aerului din mediul urban nu a scăzut atât de mult pe cât se preconiza. Astfel, amprenta de carbon a ajuns să fie un alt factor important de decizie în achiziția unei mașini. Atenția se îndreaptă, aici, în special către mașinile diesel, ce reprezintă mai mult de jumătate dintre autoturismele și vehiculele utilitare ușoare înmatriculate în Europa și aproape două treimi din segmentul flotelor utilizate de companii. În aceste condiții, multe dintre orașele mari ale Europei au început să delimiteze așa zise Zone cu Emisii Scăzute, acest subiect de discuție fiind atins și în București, prin taxa „Oxigen”, ce va intra în vigoare în 2020.

Care sunt, însă, diferențele între principalele motorizări utilizate pe teritoriul țării noastre?

 

Diesel sau Benzină?

Diesel sau Benzină?
  • Vehiculele pe benzină sunt, în general, mai puțin eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil, comparativ cu modelele echivalente, motorizate diesel;
  • Vehiculele diesel au, de obicei, un preț mai ridicat (cu 1000-2000 euro), o diferență care nu se regăsește pe deplin în valoarea reziduală;
  • Vehiculele diesel produc, în condiții reale de funcționare, emisii mai ridicate decât cele pe benzină;
  • Tehnologia motoarelor pe benzină s-a îmbunătățit semnificativ în ultimii ani, odată cu dezvoltarea motoarelor turbo de capacitate mai mică.

Studiile arată că publicul european începe să se delimiteze de motorizările diesel. Cu toate acestea, companiile de leasing operaţional consideră că, datorită consumului eficient de combustibil şi al producătorilor care iau măsuri decisive pentru a minimiza impactul asupra mediului, vehiculele pe motorină vor rămâne în continuare o opţiune foarte bună în multe situaţii. Totuşi, din ce în ce mai multe hibride, hibride plug-in și chiar vehicule pur electrice vor deveni, pe lângă benzină, alegeri mai bune.

 

Imaginea flotei auto

Imaginea flotei auto

În ceea ce privește achiziția de mașini, preferințele companiilor diferă foarte mult, în funcție de client și de domeniul de activitate. Astfel, antreprenorii și managerii optează pentru mașini mai scumpe, în timp ce IMM-urile se îndreaptă către mașini standard, din clasa medie.

Alegerea unei mașini potrivite pentru flota de autoturisme tinde să devină, astfel, mult mai complicată decât la prima vedere. Din acest motiv, tot mai multe societăți aleg să externalizeze managementul parcului auto și să recurgă la serviciile de administrare ale companiilor de leasing operațional.


 

 
 
CTA

Descarca un ebook care te ajuta sa intelegi cum sa-ti alegi masinile potrivite pentru flota ta in functie de TCO (Total Cost of Ownership). In plus vei primi bonus un material care te ajuta sa-ti gestionezi eficient costurile de operare si administrare al flotei de autovehicule. Poti de asemenea sa-ti programezi o consultanta gratuita cu un expert in managementul flotelor de masini. Esti doar la un click distanta de toatea astea.

 
 
 

Despre AUTOR

Despre AUTOR

Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, activez în domeniul comunicării de peste 8 ani. După finalizarea studiilor, am ales o carieră de reporter în domeniul televiziunii, unde am fost, timp de 5 ani, reporter de teren pentru jurnalele de știri ale televiziunilor naționale Antena 1 (Observator) și Prima TV (FOCUS), fiind acreditat pe domeniile economic (Observator) și justiție (FOCUS).

Odată cu expansiunea rețelelor social media, am realizat o trecere lină în tabăra comunicatorilor, unde am ales să fiu responsabil atât de crearea, cât și de implementarea strategiei și a conținutului creativ pentru numeroasele conturi și campanii în care am fost implicat, pe diferite canale sau rețele sociale: Google, Facebook, Instagram.

Determinat, organizat și însetat de cunoaștere, îmi place foarte mult strategia, să scriu și să… cânt la bass! :)

 

Vezi mai multe articole din categoria: Business Development