Influencerii și Social Media sunt două realități care poate nu te interesează personal. Dar dacă joci un business pe care vrei să îl extinzi, ai nevoie de maeștri ai social media, de oameni care se pricep să aducă prestigiu și imagine bună companiei tale. Cum să gestionăm universul social media în vânzări, sau în creșterea brandului companiei? – aceasta a fost dilema centrală din cadrul workshopului Social Influence din cadrul Cluj Business Days, iar patru specialiști de vârf în social media au analizat pentru participanți mai multe dileme.
Călin Biriș, Senior Partner & Digital Director, Loopaa, Loopaa Marcom, a spus că prezența în Social Media pentru o companie ar trebui să fie o bătaie pe termen lung. Un clasament al utilizatorilor de rețele sociale în România arată cam așa:
- YouTube – peste 11.000.000 de utilizatori;
- Facebook – 11.000.000 de utilizatori;
- Linkedin – 4.000.000 de utilizatori;
- Instagram – 3.400.000 de utilizatori;
- TPU.ro – 3.300.000 de utilizatori;
- Twitter – 19.500 de utilizatori;
- Blogosferă – 6.000.
Așa că, dacă vrei prezență în social media și mai vrei să investești, trebuie să îți faci canal de youtube și să gândești un conținut video. Dacă investești în Facebook, atunci măsoară bine costurile și timpul petrecut acolo.
Cristian China-Birta, antreprenor online, fondator Kooperatova 2.0, a încercat să răspundă la două întrebări. Prima: este social media un canal potrivit pentru business? Și a doua: cum să construiesc o campanie social media plină de conținut? Cristian a oferit câteva exemple practice în stilul caracteristic și a îndemnat ca, înainte de toate, o companie să facă partea de prevenție și să urmărească linkurile din google. Adică înainte de a investi, ai grijă să vezi dacă nu ai ceva de corectat în linkurile care apar pe motoarele de căutare. Apoi, oricine apelează la social media trebuie să aibă în vedere caracteristicile particulare ale social media, de exemplu este greșit să creadă cineva care vine din zona televiziunii că dacă va fi prezent în social media, automat va avea parte de creștere a cifrelor.
Roxana Grămadă, copywriter de conversie, founder Becoming Words/Cuvinte Potrivite, a insistat că în social media esența în comunicare pentru companii sau pentru influenceri este dată tot de cele trei reguli:
- Să ai ceva de spus;
- Să spui bine ce ai de spus – „Spune-o bine!”;
- „Spune-o cui trebuie!”.
Comunicarea înseamnă întotdeauna, în ordinea asta, conștientizare și sofisticare (niciodată în ordine inversă). După ce ai găsit mesajul, amplifică-l prin metodele specifice social media.
Ciprian Soleriu, expert pe domeniul creșterii vânzărilor online, fondator Conversion Academy, a oferit participanților un model de a gândi un context care să ajute la promovare și vânzare prin intermediul social media. El a insistat că nu cantitatea de content este importantă, ci relevanța pentru public. Și aici sunt trei categorii de clienți, care „circulă” pe trei linii:
- Side Walk – clienți care nu știu că au o problemă (pe care tu o poți rezolva) și acestora trebuie să le oferi conținut de conștientizare;
- Slow Lane – clienți care deja au făcut ceva cu problema lor, au aflat despre ce este vorba, dar nu știu cum să o rezolve. Acestor clienți trebuie să le oferi un conținut de know how, gen tutoriale, să îi înveți cum să rezolve problema;
- Fast Lane – clienții care știu problema, știu cum trebuie să o rezolve. Acestor clienți trebuie să le oferi content de vânzare.
Da, social media este un canal foarte potrivit pentru business, dar trebuie să înveți punctele cardinale ale acestui spațiu și să le aplici inteligent, cu o strategie adecvată – aceasta a fost concluzia workshopului Social Influence de la Cluj Business Days.