#CJBD Performance | Când vorbesc cifrele din marketing

#CJBD Performance | Când vorbesc cifrele din marketing

Companiile caută să se bazeze pe cifre, să fie eficiente. Asta se întâmplă cu deosebire și în mediul online. Așa că atunci când o companie își pune la punct o strategie de marketing, atunci trebuie să se gândească la indicatori și cifre. De aceea, performance marketing a câștigat atât de mult teren și agențiile de pe piață devin atât de specializate.

Acesta a fost punctul de plecare în workshopul Performance Marketing din cadrul Business Days Cluj unde cinci profesioniști de top în marketingul online au vorbit despre vânzări, clienți, tactici de vânzare și, bineînțeles, multe multe cifre.

Eugen Predescu, chief canopyst la Canopy Digital, a testat tehnici de performance marketing mai întâi în businessul familiei, apoi a devenit profesionist în domeniu. Eugen a vorbit despre evoluția marketingului online de la psihologie la deprindere și a pornit cu exemplu propriei companii care a realizat o campanie proprie de recrutare în online, o campanie cu rezultate exprimate în următoarele cifre: +300 like-uri, +30 de share-uri, +14.000 de persoane reach organic, +1.500 de accesări pe blog în 2 zile. Ce înseamnă asta petnru ei? Noi „super” colegi, brand awareness și vânzări.

Succesul în online începe cu a te face remarcabil, a precizat Eugen, și a arătat modalități diferite prin care acest lucru se poate face fie automatizat, fie personalizat, iar fiecare companie poate să aleagă ce este mai potrivit pentru ea. Care sunt regulile de bază pe care trebuie să le urmezi mereu? Eugen Predescu le-a sugerat tuturor:

  • Să aleagă variante originale de promovare;
  • Să folosească elemenete de raritate;
  • Sî ofere alternative;
  • Să folosească cifre;
  • Să comunice și să întrume;
  • Să folosească elemente emoționale.

Dar nu în ultimul rând, îndemnul principal a fost să privim și să folosim marketingul ca pe un generator de venituri, nu ca pe un cost.

Ciprian Soleriu, fondatorul Conversion Academy, a vorbit despre tehnicile de vânzare pentru abordarea clienților reticenți. El a prezentat studii care arată că dintre clienții la care ajunge cineva, 90% nu sunt dispuși să cumpere (30% nici nu au auzit vreodată de tine, 30% au auzit de tine, dar nu știu dacă le trebuie ce vinzi, iar 30% te știu, dar nu vor să cumpere). Rămân 10% clienți dintre care 7% sunt deciși să cumpere, iar 3% care dunt gata să cumpere. La cei 10% este relativ ușor, dar marea provocare este să le vinzi celor cu adevărat reticenți, celor din grupul procentual de 90% care nu sunt dispuși să scoată banii pentru produsele tale. Deci, cum îi faci să cumpere? Ciprian Soleriu a înaintat două soluții:

  • Utilizarea unui chatbot (și nu chatboot!). Este foarte rapid față de messenger, este automatizat și profitabil. Participanții au putut simula în sală un chatbot prin facebook messenger.
  • Folosirea limitărilor, adică a modalităților prin care se oferă clienților un motiv și un îndemn pentru a cumpăra ACUM.

Iulian Ghișoiu, general manager la TargetWeb, a precizat că trebuie să fim mereu în pas cu schimbările din mediul online și a prezentat studii de caz din experiența proprie pentru a exemplifica importanța și relevanța unei abordări sănătoase a strategiei SEO. Iulian a insistat pe un aspect: nu trebuie să cumpărăm link-uri pentru o mai bună indexare pentru că politicile Google sancționează această practică. Este nevoie de strategie și timp pentru o creștere organică și solidă. Regula de aur prezentată de Iulian Ghișoiu este chiar un acronim (AUR): Autoritate, User experience, Relevanță. Nu o scăpați niciodată din vedere!

Călin Biriș, senior partner & digital director Loopaa, Loopaa Marcom a căutat să răspundă la o întrebare cheie: este posibilă creșterea continuă a vânzărilor? În funcție de contexte diferite, Călin răspunde că NU, pentru că mereu vom avea o cerere limitată, o producție limitată, produse în declin (care nu se mai cumpără / nu mai sunt la modă / nu se mai folosesc) și sezonalitate (unele produse se cumpără doar într-o anumită perioadă a anului, de exemplu brazii de crăciun).

Într-un alt context, dacă luăm în calcul doar o perioadă, Călin a arătat că am putea răspunde la întrebarea provocatoare cu DA, pentru că putem vorbi despre o creștere treptată a vânzărilor la unele produse, putem să ne referim la unele produse noi și atunci este clar că o perioadă acestea se vor vinde și, în fine, avem un buget limitat de promovare, iar asta ne alimentează vizibilitatea doar o perioadă.

Bianca Grip, fondator GripAds și expert online, a vorbit despre etapele creșterii unei companii în mediul online și, alături de ceilalți speakeri, a îndemnat  participanții să investească 200 de lei în reclame și promovare pe google pentru a experimenta, să urmărească atent rezultatele, iar apoi să mărească suma. Fiecare companie poate avea povestea ei, dar până la urmă cifrele sunt cele care vorbesc.

Vezi mai multe articole din categoria: Business Days