Comunicarea in leadership

Comunicarea in leadership

Desi pare ca toata lumea se pricepe si ca toti comunicam, totusi rezultatele comunicarii adesea ne contrazic. Spunem ca am transmis un mesaj, dar ceilalti percep altceva. Tu crezi ca vorbesti despre...
In cadrul Workshopului Comunicarea in Leadership de la Business Days Cluj, am aborat acesta tematica din perspective modern.
In topul listei prioritatilor pentru comunicarea in  leadership/ 2019, (conform unui studiu facut de Gartner Communications) sunt:

  • Employee engagement
  • Strategie de continut
  • Comunicarea digitala

Primul in panel a fost Radu Turcescu, speaker si consultant strategic in relații publice, specializat in 3 aspecte: rezolvarea crizelor, protejarea reputației si schimbarea percepției opiniei publice.

El ne-a avertizat ca o criza de imagine poate sa apara oricand si ca este important sa prevenim aparitia unor astfel de crize sau sa fim pregatiti pentru neprevazut. El ne spune ca leaderul trebuie sa iasa in fata in timpul unei crize.
El mai spune si ca imagine si reputatia sunt influentate de tot ceea ce facem si spunem si ca este important sa fim constienti de aceasta in toate actiunile noaste .

Dora Morhan,  General Manager – Pleiada Boutique Hotel singurul hotel de 5 stele din Iasi, ne spune ca atunci cand esti GM nu insemana neaparat ca esti leader in organizatie. Ca iti dai seama ca nu s-a comunicat daca lucrul nu s-a facut.
Ea ne mai spune sa nu ceri responsabilitate atunci cand nu ai si comunicat ca persoana este responsabila – e ca si cum ai pune pe cineva sa alerge garduri de 100 de metri legat la glezne.

Cristian China Birta conduce agentia de social media Kooperativa 2.0, specializata in actiuni care implica bloggerii, cu peste 400 de campanii pentru bloggeri organizate. El ne-a vorbit despre importanta brandului personal in leadership. Ca traim intr-o lume de branduri. A brandurilor. Cu branduri care comunica pentru branduri. Cu branduri care se cumpara intre ele. Cu branduri care se vand intre ele. Cu branduri aflate intr-o concurenta acerba pentru mintea si coraconul celorlalte branduri.

El ne-a facut o sinteza a situatiei actuale in social media si ne-a spus ca un brand este cee ace simte o persoana legat de un produs, un serviciu sau o organizatie. In plus, ne-a vorbit despre teoria minimului in constructia brandului personal si ne-a lasat cu mesajul: Incepe sa iti controlezi brandul. Altfel o sa ti-l controleze altii!

Ovidiu Toader. Ovidiu Toader este business coach si antreprenor, partener in peste 10 companii in ultimii 21 de ani, cu cifre de afaceri cumulate de peste 70 de milioane de euro.
Mesajul sau:

  • ”Putem sa comunicam si fara sa vorbim! ”
  • ”Comunicare fara leadership se poate, dar leadership fara comunicare nu!”
  • In concluzie, comunica dar nu oricum!

Un Leader cu PORTAVOCE face, in aceasta perioada tranzitia:

  • De la comunicarea 1 la 1 – 1 catre Comunicarea in  grup/ multime
  • De la comunicarea fata in fata catre comunicarea digitala
  • De la comunicarea obiectivelor la comunicarea strategiei de continut  
  • De la comunicrea care spune la comunicarea care implica
  • De la comunicarea prin mesaje la managementul mesajelor
  • Iar in materie de ”influencing skills” trecerea catre ”influencing groups”

Va urez success si va asteptam la urmatorul workshop pe tematica ”Comunicarea in Leadership” la editia de la Timisoara a Business Days!

 

Vezi mai multe articole din categoria: Business Days