Paine cu unt, la mare la soare, la zapada si schiuri, comunicare & leadership. Pare natural, nu?
Am ales ca tematica pentru unul dintre Workshpurile de HR si Leadership de la Business Focus Iasi 2019 ”Comunicarea in leadership” pt ca, de fapt, daca ne gandim bine, COMUNICAREA este cea care poate face diferenta intre un Leader si un sef. Mai sunt si alte abilitati importante, desigur, dar felul in care comunici este baza.
Si totusi nu toti conducatorii de echipa reusesc sa comunice intr-o maniera potrivita si adecvata.
In peste 20 de ani de training am tinut foarte multe sesiuni de Comunicare in business si Comunicarea asertiva si Comunicare pozitiva. Va spun asta pentru ca ma gandesc de multe ori ca m-as ingrasa brusc daca as primi cate o prajitura pentru fiecare participanti la cursurile mele de comunicare care m-a intrebat de ce nu fac si sefii lor aceste Traininguri .:)
Dar pana la urma, ce greseli poate face un leader dpdv al comunicarii?
Pornim de la comunicarea obiectivelor. De multe ori atunci cand transmit obiectivele sefii transmit si ca: stiu ca nu se pot face, stiu ca oamenii din echipa nu le vor indeplini. Sunt nervosi si lipsiti total de entuziasm in transmiterea obiectivelor, si asta este ceea ce preia si subalternul. Mesajul din spatele mesajului se transmite non verbal si este preluat imediat de catre subalterni.
De multe ori un comunicator ”ne” – cizelat impune obiectivele pe care le gandeste singur, intr-un birou, obiective care nu au legatura cu realitatea. Foarte rar oamenii din echipa sunt implicati in gandirea obiectivelor pe termen scurt sau lung. Si mai rar sunt implicati in construirea strategiei. De parca mai poti lucra asa in vremurile noastre? Ca si cum ai vrea sa educi noile generatii cu bataia si cu tipetele!!!
Mai mult , comunicarea obiectivelor se face pe un ton rigid, rastit, de impunere si obligatie. Si cui ii place sa faca ceva doar pentru ca ”asa spun eu”. Tie iti place?
Intr-o epoca in care Robotii sunt implicati din ce in ce mai mult in activitatiel de business sefii uita ca epoca ”roboteilor umani” a apus de mult. Angajatii sunt obligati sa faca lucruri si nimeni nu catadicseste sa le spuna si ”DE CE”. Oamenii nu prea inteleg motivatia din spatele unor decizii si actioneaza fara entuziasm si fara energie. Apoi tot ei, sefii se intreaba de ce pleaca oamenii din firma!
Ovidiu Toader
Ovidiu este Business Coach și antreprenor, partener în peste 10 companii în ultimii 21 de ani, cu cifre de afaceri cumulate de peste 70 de milioane de euro. Misiunea lui Ovidiu este să antreneze antreprenorii pentru ca ei să obțină claritate si să delege cu eficacitate pentru a obtine rezultate maxime. Iata cateva puncta pe care le-a atins Ovidiu in speech-ul sau:
- In comunicarea obiectivelor e important sa facem trecerea de la ”ordin” la implicare
- Comunicarea obiectivelor - e timpul sa dezvoltam o strategie de continut care implica si motiveaza inainte de a ”deschide gura”
- Exista o relatia directa intre felul in cere comunica leader-ului si performanta echipei
Ovidiu nu doar vorbeste despre aceste aspect, ci face si exercitii practice care reusesc rapid sa schimbe perspectivele.
TEDY NECULA
Tedy Necula, este Director / Producer, Inspirational Filmmaking.
In stilul sau caracteristic Tedy a dus din nou emotia la cel mai inalt nivel.
El ne-a vorbit despre importanta unui continut inspirational in comunicarea interna si externa. Dar nu orice fel de continut ci VIDEO .
”Conexiunile umane puternice pot genera povesti puternice”, spunea Tedy. Atunci cand le oferi un sentiment, oamenii iti vor oferi increderea lor, mai spunea el .
O motivatie puternica si inalta pentru ceea ce fac pune oamenii in miscare si ii duce catre supra-efort, catre performanta de top si catre reusite dincolo de barierele si limitele obisnuite.
Atunci cand leaderul stie cum sa comunice astfel incat sa atinga aceasta latura emotionala si sa ofere o motivatie inalta si puternica, echipei nu ii poate sta nimic in cale.
Voi cunoasteti Leaderi care au facut asta? Eu da, si ma bucur ca exista😊.
Mi-ar placea sa vad din ce in ce mai multi ca se transforma si ca produc astfel de transformari in oamenii lor.
Amalia Georgescu
Amalia Georgescu este economist, antreprenor, mamica, speaker, trainer, evaluator proiecte, specialist event management.Ea gestioneaza,alaturi de familia sa, 3 afaceri in domeniul productiei si al serviciilor, fiind in prezent si doctorand pe tema importantei comunicarii strategice in IMMuri.
Amalia a venit cu un speech pe tema: ” Comunicarea strategica in IMMurile romanesti” si ne-a vorbit despre faptul ca procesul comunicarii strategice a devenit imperativ in cadrul IMMurilor. Ea spune ca : ”nu ne mai putem baza pe flerul si relatiile antreprenorului”. Din punctul ei de vedere schimbarile tehnologice iti cer sa iti adaptezi compania la cerintele pietei si sa fii mereu la curent cu noutatile.
Concluzia ei este clara: IMMurile trebuie sa isi raspunda la intrebarile: "Sa faci si sa taci sau sa planifici si sa comunici?"
Liviana Tane
Liviana Tane este Fondator, ”THE STORYTAILORS”. Ea iubește poveștile, așa că și-a transformat pasiunea mai întâi în carieră, iar acum, în business. In cadrul Workshopului comunicarea in leadership a vorbit despre ” Strategia de conținut și managementul mesajelor”
Dora Morhan
Dora Morhan General Manager – Pleiada Boutique Hotel Iași a sustinut un interviu pe scena legat de Comunicarea in leadership si despre necesitatea ca leaderii sa ”imprumute” tehnici de marketing atunci cand vorbesc oamenilor din echipa.