
Respectul fata de pacient, fata de timpul, dorintele si nevoile lui. Acesta este principiul in jurul caruia Adrian Badescu, unul dintre cei trei proprietari ai clinicilor Medici`s, si-a construit strategia de crestere. Experimentul „Xclussive” – timp mai indelungat pentru consultatii, parcare permanenta, focus pe actul medical – a iesit pe plus, desi proprietarii erau pregatiti sa suporte si o pierdere. „Am vrut, pur si simplu, sa restauram respectul fata de actul medical. Nu am umblat la costurile consultatiilor, dar am investit in atentia fata de pacient, care trebuia sa se simta bine – este intampinat cu ceai, cafea, i se ofera periuta de dinti, daca a venit sa isi faca analizele, fructe, bomboane... Cat am fi putut sa pierdem? Am zis ca e OK, nu avem presiunea vreunui fond de investitii, grabit sa isi rasplateasca actionarii. Putem sa ne permitem.
Şi, daca in prima jumatate a anului am fost pe minus, pana la finele anului am fost pe break-even”, comenteaza el.
Medici`s a luat in considerare aceasta abordare „de nisa” si in zona medicinei ocupationale. „Ne-am spus, la fel, ca trebuie sa ne ducem catre clientul nostru final – pacientul. Şi, atunci, ne-am spus ce ar fi daca am personaliza abonamentul, in asa fel incat pacientul, si nu compania, sa isi poata alege serviciile din pachet. Toate pachetele au acelasi pret, dar, in limita acelui buget stabilit, pacientul poate avea un numar de servicii, pe care el il decide, in functie de ceea ce isi doreste sau are nevoie la momentul acela”, spune Adrian Badescu. Desi, la inceput, Badescu spune ca pana si lui i s-a parut extravagant, pana la urma, gaselnita a facut diferenta. „Am semnat cu un client nou, pe care ni-l doream de multa vreme. In fond, daca e multumit ca e tratat bine, omul va fi constient ca ceea ce ii ofera angajatorul este un beneficiu”, mai spune proprietarul Medici`s.
Şi cei 80 de medici de la Medici`s vor trece printr-o mica revolutie. Caci Adrian Badescu este decis sa le ofere oamenilor lui un plan de cariera, tinta fiind aceea de a avea cat mai multi medici experti si cu brand personal. Pentru aceasta, medicii vor beneficia de traininguri, de coaching si vor fi sprijiniti cu orice este necesar de angajator. Şi pachetele salariale vor fi astfel construite incat sa reflecte upgradul de cariera, caci Badescu isi propune sa directioneze 70% din venituri catre medicii care au brand personal.
„Este usor sa cresti pe orizontala. Acum, ca avem modelul, putem oricand sa ne extindem. Dar sa cresti pe verticala si sa te mentii, aici este problema”, comenteaza el.
Per total grup, Medici`s a obtinut o cifra de afaceri de doua milioane de euro, ceea ce ar insemna o cota de piata de 0,3%.
Medici`s, scurt pe noua
- Este creator de standarde de sanatate ocupaționala
- Ofera servicii complete de sanatate ocupaționala: medicina muncii, siguranța circulației rutiere, medicina aeronautica, laborator de toxicologie, first aid training
- Opereaza sub patru branduri, prin patru clinici proprii și o rețea de clinici partenere;
- Gestioneaza problemele de sanatate a peste 500 de companii si instituții
- Are peste 40.000 de abonați permanenți proprii și gestioneaza un total de peste 70.000 de abonați. Furnizeaza servicii medicale pentru aproape toate firmele de asigurari din Romania, precum și pentru unele firme de asigurari din UE care inca nu și-au deschis sediu propriu in Romania
- A fost primul centru de sanatate ocupaționala din țara care a implementat un sistem ISO 9001:2000 și un sistem de management integrat de calitate
- Este primul centru care a obținut certificarea pe cursuri de First Aid in conformitate cu procedurile European Red Cross și Orange Cross
- Are autorizarea de a face servicii de siguranța circulației și de medicina aeronautica
- Este primul centru medical care a inițiat realizarea primei francize medicale din Romania.
SURSA: Medici`s
Articolul face parte din numarul 5 al revistei Business Days Magazine.
Business Days Magazine este un proiect editorial Business Days care are scopul de a promova cultura antreprenoriala sanatoasa in Romania.
Revista Business Days Magazine este o revista de tip glossy cu 72 de pagini, aparitie trimestriala, intr-un tiraj de 2.500 de exemplare, ce se distribuie gratuit catre participantii la evenimentele Business Days, parteneri, speakeri, potentiali parteneri, camere de comert bilaterale partenere, asociatii profesionale, scoli si universitati. Conform cercetarii efectuate revistele Business Days sunt citite de peste 90.000 de cititori.
Redactorul sef al revistei
%0tmt=1; __utma=83152585.174111112.1435236321.1444499130.1445190017.22; __utmb=83152585.1.10.1445190017; __utmc=83152585; __utmz=83152585.1445190017.22.22.utmcsr=libertat�P� �P�eP �i���|�Z($�!vЀ%�XЀ1���Hle�ddd.zmgvmz1.il; POPUPCHECK=14