Cum alegi platforma de eCommerce potrivită pentru a-ți deschide un magazin online simplu și rapid?

Cum alegi platforma de eCommerce potrivită pentru a-ți deschide un magazin online simplu și rapid?

Te-ai hotărât! Vrei să deschizi un magazin online. Pe măsură ce detaliile proiectului tău avansează, îți dai seama că trebuie să decizi ce soluție de eCommerce să alegi.

Nu este o alegere ușoară, mai ales că există multe opțiuni din care poți alege: platforme eCommerce SaaS (software-as-a-service) sau open-source, soluții custom, soluții de tip DIY (do-it-yourself) sau agenții de development care dezvoltă pe tehnologii variate.

Ne-am gândit să îi ajutăm pe aceia dintre voi care sunt încă indeciși și să punctăm câteva aspecte esențiale pe care trebuie să le îndeplinească platforma sau soluția pe care o vei folosi pentru magazinul tău online.

 

 

 

CUPRINS

Pe scurt, în acest articol vom aborda subiectele:

  1. Soluție custom sau platformă eCommerce pentru realizarea magazinului online?
  2. Avantajele unei platforme eCommerce
  3. La ce aspecte să fii atent când alegi platforma pentru comerț online
  4. Cum lansezi magazinul online rapid și fără bătăi de cap
 

 

 

Soluție custom sau platformă eCommerce?

Soluție custom sau platformă eCommerce?


Odată ce te-ai hotărât că vrei să îți creezi un magazin online, trebuie să îți pui o întrebare foarte importantă: să alegi o soluție custom și să construiești website-ul de la 0 sau să folosești o platformă existentă. Fiecare variantă are avantajele și dezavantajele ei.

 

 

1. Soluția custom

Fiecare companie este diferită. Cel mai probabil nu vei găsi o platformă care se pliază chiar perfect pe cerințele tale. Dacă vrei un site care să aibă exact specificațiile dorite și ai foarte multe solicitări, atunci cea mai  potrivită soluție este cea custom.

Alegând să îți construiești magazinul de la 0, ai următoarele avantaje:

  • Cel mai mare grad de personalizare. Tu alegi ce funcționalități are site-ul.
  • Îți poți prezenta brandul exact așa cum vrei.
  • Magazinul scalează odată cu compania.

Deși aceste avantaje sunt însemnate, există și anumite probleme legate de această soluție:

  • Cheltuielile de realizare cât și de mentenanță pot fi foarte ridicate. În principiu, site-urile custom sunt rentabile doar pentru companiile mari.
  • Dezvoltarea site-ului cât și dezvoltările de noi funcționalități durează mult timp.
  • Suportul tehnic nu este garantat. Dacă site-ul a fost construit de o agenție, ar trebui să vorbești cu ei despre planul de suport.
  • Trebuie să te ocupi personal de aprobările și certificatele asociate cu procesele de colectare de date și securitatea acestora.
  • Trebuie să te preocupi și de găzduirea site-ului.
  • Nu există un demo pe care îl poți analiza înainte de a alege soluția custom. În schimb, trebuie să fii implicat în procesul de construcție pentru a fi sigur că totul merge conform planului.

2. Platformele de eCommerce

Platformele de eCommerce au devenit extrem de populare în ultimii ani deoarece prezintă numeroase beneficii pentru cei care vor să își deschidă un magazin online. Prețul avantajos, dar și faptul că nu ai nevoie de un programator full-time sau de un designer reprezintă motivele principale pentru care tot mai mulți antreprenori merg pe mâna acestei opțiuni.

Care este platforma eCommerce potrivită pentru afacerea ta?

În cazul platformelor de eCommerce ai de ales între:

  • Platforme găzduite (de tip SaaS) -  Platformele cu găzduire vin la pachet cu funcționalitățile și serviciile de care ai nevoie pentru administrarea magazinului și vei plăti pentru ele o sumă fixă lunar. În schimbul abonamentului vei beneficia de mentenanță, găzduire, securitate și suport.
  • Platforme open-source - acestea necesită un serviciu de găzduire. De asemenea, în acest caz configurarea de software, securizarea, mentenanța, efectuarea de backup-uri este responsabilitatea celui care instalează o astfel de platformă (agenție, freelancer etc.).

Platforma eCommerce potrivită este cea care satisface nevoile actuale ale business-ului, dar se poate adapta ușor și pe viitor, odată cu creșterea afacerii.

Pe scurt ar trebui să:

  • Îți permită să configurezi produsele după nevoile business-ului tău
  • Beneficiezi de un nivel de securitate ridicat și de suport
  • Ai posibilitatea de a personaliza designul
  • Îți ofere un magazin cu design responsive, care să se adapteze la dispozitivele folosite
  • Poți integra ușor metode de plată online și curierat, facturare sau alte soluții de eCommerce în magazinul online
  • Îți faciliteze creșterea vânzărilor cu tool-uri de marketing și să fie optimizată din punct de vedere SEO
  • Poți scala ușor business-ul folosind infrastructura platformei

E foarte bine dacă platforma aleasă oferă și serviciile de găzduire și securitate (pentru soluțiile SaaS acestea sunt asigurate de platformă) sau de suport.

Funcționalitătile ce țin de automatizări și vânzarea multi-channel pot fi dezvoltate și pe parcurs, dar e util să știi de la început ce obiective ai să poți realiza o estimare corectă a bugetului și să-ți alegi furnizorul potrivit, care îți poate asigura aceste nevoi.

Înainte să demareze un proiect de eCommerce, fiecare antreprenor ar trebui să-și facă o listă cu funcționalități must-have, fără de care nu vede magazinul online ca fiind funcțional, și o listă cu funcționalități nice-to-have, care pot fi dezvoltate și pe parcurs.

 

Avantajele unei platforme eCommerce

Avantajele unei platforme eCommerce

Principalele avantaje ale unei platforme de eCommerce SaaS pentru dezvoltarea unui magazin online sunt:

  • Investiție redusă - Platformele de tip SaaS sunt o alternativă accesibilă, aspect important în special pentru business-uri la început de drum. Investiția inițială este mult mai scăzută și implicit riscul este mai mic.
  • Lansare rapidă pe piață: Platformele de tip SaaS oferă o soluție de eCommerce la cheie, cu toate elementele necesare pentru a demara și administra business-ul online. De cele mai multe ori vin pregătite cu integrările cele mai populare pentru plată, curier sau marketing, așadar te poți lansa mult mai rapid decât în cazul unei soluții construite de la 0. Soluțiile locale au avantajul integrării cu soluții populare pe plan local și cel al adaptării la legislația din România. Platformele populare în afară nu sunt localizate și adaptate pieței din România, deci antreprenorului îi va fi mult mai greu să integreze magazinul  în ecosistemul de furnizori local.
  • Mentenanță și suport tehnic: Un avantaj major al soluțiilor SaaS este hostingul și mentenanța site-ului. Soluțiile SaaS îți asigură update-uri, fix-uri și se ocupă de securitatea platformei, așadar scapi de grija mentenanței și nu ai nevoie de o echipă internă de specialiști IT. Asta înseamnă costuri mult mai mici și mai puține bătăi de cap.
  • Evoluție continuă: Piața de eCommerce este foarte efervescentă și mereu în schimbare. Cu un magazin dezvoltat independent e mai greu să te ții la curent cu toate schimbările din domeniu, unele de ordin juridic (cum a fost GDPR), altele legate de noi soluții de marketing sau UX. Soluțiile de tip SaaS sunt mai atente la astfel de noutăți și schimbări și le integrează în platformă pentru a rămâne competitive. Asta înseamnă că proprietarii de magazine online vor beneficia de îmbunătățirile și update-urile aduse platformei, în timp ce vor economisi timp, energie și bani.

 

 

Care sunt cele mai stabile tehnologii de eCommerce de pe piață?

Care sunt cele mai stabile tehnologii de eCommerce de pe piață?

 

Cand ne uităm la topul celor mai performante 10.000, 100.000 sau 1 milion de website-uri de eCommerce, Magento, WooCommerce și Shopify sunt pe primele 3 locuri indiferent de nișă și cel mai probabil acest clasament nu se va schimba mult în următorii ani tocmai datorită stablității, flexibilității si performanțelor acestor platforme.

Magento este recunoscută drept o tehnologie stabilă, puternică și scalabilă potrivită și pentru magazine cu volume mari. WooCommerce este o soluție optimă pentru magazinele care nu preconizează un volum mare de comenzi, trafic și nu au multe produse, dar nu este potrivită pentru business-uri mari deoarece încetinește cu cât crește baza de date (clienți, comenzi, produse). Shopify este o soluție a cărei cotă de piață crește rapid, este de tip closed-source, mai populară în America, Australia și Canada, piețe unde sunt preferate soluțiile DIY.  Atât Magento, cât și WooCommerce folosesc un cod open-source, pe când Shopify este o platformă închisă, de tip closed source.

Blugento este o platformă de eCommerce de tip SaaS, construită pe fundația solidă Magento, care oferă atât flexibilitatea și avantajele unei platforme de comerț electronic de tip open-source, cât și avantajele unei soluții de tip SaaS. Asta înseamnă, ca în baza unui abonament lunar, clienții platformei beneficiază de toate funcționalitățile și serviciile necesare pentru administrarea unui magazin online de succes.

 

Avantajele unei platforme de eCommerce de tip SaaS (video)

În acest video, fondatorii Blugento, Sandu Băbășan și Vlad Stănescu, îți dezvăluie ce avantaje îți aduce alegerea unei platforme de eCommerce SaaS pentru realizarea și administrarea magazinului online. 

Dacă ești în căutarea unei soluții de eCommerce pentru afacerea ta, află din acest video:

  • Avantajele unei platforme de eCommerce pe bază de abonament
  • Ce fel de servicii sunt incluse în abonamentul pentru platforma de comerț online
  • Ce-și doresc antreprenorii de la o soluție de eCommerce și care sunt cele mai mari temeri ale lor
  • Cum poți vinde online B2B sau internațional
  • Trenduri în eCommerce pentru 2020

 

 

 

La ce să fii atent când alegi o platformă de eCommerce?

La ce să fii atent când alegi o platformă de eCommerce?

1. Posibilitate de personalizare a designului

Cu siguranță nu vrei ca magazinul tău online să arate la fel ca altele. Soluția? Să găsești o platformă care să îți permită personalizarea magazinului pentru a putea oferi o experiență memorabilă vizitatorilor și clienților tăi.

2. Optimizare pentru dispozitive mobile    

Probabil pare redundant în 2019 să discuți despre optimizarea pe mobil, dar este un element atât de important pentru succesul unui magazin online, încât nu poate fi ignorat din această listă. Aproximativ 80% din traficul înregistrat de principalele magazine online este generat de dispozitive mobile, iar procentul achizițiilor de pe mobile vs. desktop este în creștere. De exemplu, marele jucător eMag, avea încă din 2018 peste 50% din comenzi venite de pe device-uri mobile.

3. Optimizare SEO

O platformă ar trebui să te ajute să fii cât mai vizibil în rezultatele motoarelor de căutare. În primul rând structura și codul acesteia trebuie să fie optimizate din punct de vedere SEO, dar trebuie să îți poată oferi și posibilitatea de a face optimizări SEO on-site.

De exemplu ar trebui:

  • Să poți edita URL-urile
  • Să ai opțiunea de a introduce descrierea meta pentru produse, categorii sau pagini sau atribute de tip alt text pentru imagini
  • Să ai rich snippets
  • Să ai posibilitate de crea redirect-uri
  • Să ai sitemap
  • Să poți să-ți setezi domeniul propriu și certificat SSL
  • Să ai opțiune pentru blogging

4. Localizare ușoară pentru comerț național sau internațional

Dacă te adresezi pieței de România, atunci e important să-ți alegi o platformă care se integrează ușor cu furnizorii din ecosistemul local și are traduceri pe tot ce înseamnă interfață client.

Dacă vrei să vinzi și în afara granițelor, atunci este important să-ți alegi o platformă care se poate localiza ușor și se poate integra cu soluții și furnizori globali. De asemenea, în acest caz funcționalități precum multi-limbă, multi-valută sau chiar multi-store, pot fi un criteriu decisiv în alegerea platformei de eCommerce.

5.Găzduirea magazinului

Platformele de eCommerce SaaS vin cu serviciul de găzduire inclus. Avantajele acestei soluții sunt securitatea avansată și faptul că nu trebuie să te ocupi tu de mentenanța serverelor și nici nu mai ai nevoie să contractezi un serviciu de găzduire separat. Dacă nu alegi un serviciu de tip SaaS, atunci va trebui să găsești un furnizor pentru partea de hosting.

6. Scalabilitatea site-ului

Pentru a-ți menține site-ul în pas cu dezvoltarea companiei, nu îți trebuie doar spațiu pe server. Cel mai important factor este infrastructura magazinului. Atunci când îți alegi platforma, indiferent de pachetul pe care îl alegi, asigură-te că este loc de creștere. Altfel, există posibilitatea să fii nevoit să migrezi spre altă platformă pentru a acomoda lista tot mai mare de produse, clienți sau funcționalități de care ai nevoie.

7. Flexibilitate și extensii disponibile

Piața eCommerce se schimbă în timp, apar noi tehnologii și metode îmbunătățite de a vinde. Asta înseamnă că, din timp în timp, magazinul va avea nevoie de funcționalități noi. Nu este garantat ca platforma să îți pună la dispoziție aceste funcționalități. De aceea platformele care au la baza un cod open source au un avantaj din acest punct de vedere.

 

 

Cum lansezi magazinul online rapid și fără bătăi de cap?

Cum lansezi magazinul online rapid și fără bătăi de cap?

Cea mai simplă și rapidă modalitate prin care poți face lucrul acesta este să mergi pe mâna unei platforme eCommerce de tip SaaS. Blugento este o astfel de soluție, pe bază de abonament, care are la bază tehnologia Magento și care oferă toate funcționalitățile de care are nevoie un magazin online performant.

Fie că ai un business consacrat sau unul la început de drum, Blugento îți oferă o platformă de eCommerce puternică pentru realizarea și administrarea magazinului tău online. Prin aceasta, antreprenorii accesează, într-un singur loc, pe lângă soluția tehnică și servicii precum: design și configurarea tehnică a magazinului online, suport și mentenanță, găzduire în Cloud, securitate & back-up-uri automate, consultanță & training și au un specialist tehnic dedicat pe proiectul lor.

De ce să-ți deschizi magazinul online pe platforma Blugento?

  • O echipă cu expertiză pe eCommerce și Magento se ocupă de crearea, design-ul și configurarea tehnică a magazinului online, iar după lansarea magazinului îți asigură suportul și training
  • Îți oferă acces la tehnologie performantă. Magento, care stă la baza Blugento, este cea mai populară platformă de eCommerce la nivel global
  • Platforma este foarte bine integrată cu furnizorii din ecosistemul de eCommerce local, dar se integrează ușor și cu soluții internaționale - așadar cu un magazin online pe Blugento poți vinde internațional
  • Ai predictibilitate pe costuri

Cu oferta de Black Friday și ai 40% reducere la pachetele de abonament Blugento + beneficii de mii de euro la servicii pentru magazine online.

Campania este valabilă până în data de 29 noiembrie, așadar dacă ești decis că dorești un magazin online pentru business-ul tău, aplică acum pentru a beneficia de ofertă.

 
Oana Chiriac - Poza
 

Despre autor

Oana Chiriac este Marketing Manager Blugento și activează în zona de eCommerce și marketing digital de peste 8 ani. În prezent, oferă și consultanță pentru magazinele online în vederea optimizării UX și a ratei de conversie. 

oana@blugento.ro

Vezi mai multe articole din categoria: Antreprenoriat & Intraprenoriat