Sesiune plenara 3 - Shaping the future of retail

#FORMAT

Sesiunile plenare sunt manifestari formate din 6 prezentari inspirationale de cate 15 minute, sustinute de antreprenori de succes, manageri din companii de top, experti si profesionisti cu experienta de peste 10 ani, cu reputatie profesionala impecabila si cu o viziune moderna asupra trendurilor si tendintelor care redeseneaza economia si societatea. Aceste prezentari inspirationale au rol motivational, prezinta diverse perspective si se axeaza pe trenduri, tendinte, analize, prezentarea oportunitatilor si problemelor pe care le releva schimbarile generate de aceste trenduri in mediul de business si in societate.

#TOPICURI

Inovatie, Tehnologie, Trenduri, Tendinte, Impact in societate, Impact in economie, Antreprenoriat, Retail, Consumatorul si Cumparatorul viitorului, Magazinele viitorului

#AUDIENTA target

Antreprenori si Manageri din companii mici si mijlocii, antreprenori la inceput de drum, profesionisti la inceput de cariera, tineri preocupati de viitorul lor

#TEMA si CONTEXT

Urmatorul deceniu ne asteptam sa fie epoca de aur pentru consumator, in care clientii si cumparatorii vor avea mai multe optiuni si control decat oricand inainte. Consumatorii vor fi asaltati in urmatoarea perioada cu o diversificare si largire a produselor si serviciilor, de multe ori personalizate la nevoile si asteptarile lor specifice. Cumparatorii vor astepta in continuare o transparenta totala in ceea ce priveste pretul si calitatea, dar se vor astepta in acelasi timp si la o paleta larga de optiuni care sa le satisfaca cat mai bine asteptarile si nevoile. Per ansamblu, experienta de retail va deveni una mai inspirationala, mai interesanta, mai simpla si mai convenabila, in puternica dependenta si adaptabila la nevoile in continua schimbare a consumatorilor.

Evolutia asteptarilor si nevoilor consumatorilor, combinata cu inovatiile tehnologice transformative vor continua sa fie principalul generator de schimbare in industria de retail. Limitele si granitele dintre "retailer" si "producator" vor continua sa se diminueze pe masura ce companiile vor evolua pentru a satisface nevoile si asteptarile consumatorilor. Aceste forte vor remodela industria de retail in urmatorii 10 ani cu schimbari profunde mult mai mult decat in ultimii 40 de ani.

Principalele aspecte care pot conduce companiile din industria de retail catre succes in urmatorul deceniu sunt centrate pe: intelegerea profunda si conectarea cu consumatorul modern imputernicit, incorporarea prompta a tehnologiilor disruptive, imbratisarea rapida a modelelor de business transformative atat in aria de business offline, cat si in zona online si, nu in ultimul rand, dezvoltarea si consolidarea capabilitatilor cheie. Chiar si cu aceste transformari realizate, companiile din industria de retail vor trebui sa faca fata unor provocari generate de pregatirea organizatiei de a fi rapid adaptabila schimbarilor, implementarii tehnologiei necesare pentru a face fata problemelor generate de inchiderea de magazine, recrutarea rapida de personal, disponibilizare de personal sau readaptarea abilitatilor si competentelor la nivelul organizatiei, precum si de a face fata potentialelor probleme de mediu.

#INTREBARI la care vor incerca sa ofere raspunsuri prezentarile speakerilor

  • Care este viziunea legata de industria de retail pentru 2020?
  • Care sunt trendurile care definesc si caracterizeaza viitorul industriei de retail?
  • Ce impact are puterea crescuta a consumatorilor asupra viitorului industriei de retail?
  • Ce impact au tehnologiile disruptive asupra industriei de retail?
  • Care este influenta consumatorului in lantul de creare a valorii?
  • Ce impact are experienta de "engagement" asupra consumatorului?
  • Cum va evolua ecuatia consumatorului de la istoricul valoarea consumatorului = cost + optiuni + conveninenta?
  • De unde stiu companiile din retail daca sunt pregatite pentru valul de schimbari generate de transformarea digitala si inovatiile disruptive?
  • Ce sunt modelele de business transformationale care pot garanta succesul in retail?
  • De ce noul mindset pentru managerii si antreprenorii din retail este axat pe "parteneriat" si "cooperare"?
  • Cum poate stiinta avansata a prelucrarii datelor sa ajute organizatiile din retail?
  • De ce va fi vital pentru industria de retail sa aiba o strategie axata pe "data driven supply-chains"?
  • Ce impact va avea asupra societatii evolutia industriei de retail?

# RESURSE

  • http://www3.weforum.org/docs/IP/2016/CO/WEF_AM17_FutureofRetailInsightReport.pdf
Articolul anterior
Articolul urmator
Lista speakeri

Managing Director, MSLGROUP The Practice

Monica Jitariuc este un profesionist cu experienta variata in comunicare, lucrand de-a lungul carierei ei de 16 ani atat de partea clientului, cat si de cea a agentiei. A inceput facand PR institutional in cadrul Ministerului Apararii Nationale. Apoi, a lucrat in advertising, marketing comunicare interna si PR. A infiintat in 2010 departamentul de social media al agentiei MSLGROUP The Practice. In echipa agentiei Monica a contribuit la campanii de succes in industrii diverse, multe dintre ele premiate la competitii locale si international. Este trainer inspirational si speaker apreciat la conferintele de profil. In 2014 a primit premiul pentru Excelenta in PR de la IAA (International Adevrtising Association).

Citeste mai mult

Managing Director , Sfera Business

Catalin este executivul care ia decizii cu impact imediat asupra performantelor unei companii. Expertiza sa credibilizeaza concluziile rezultate din procesul de analiza de business, iar rezultatele comerciale ale companiilor in care a activat Catalin certifica o experienta solida in zona comerciala.

Citeste mai mult

Fondator, Marketing Strategist & Brand Architect, Brand Essence Romania

Mihaela are 41 de ani și o experiență de 18 ani în marketing dintre care 10 ca Marketing Manager la IKEA. A lucrat si in LG Electronics, Radio Contact, Publimedia, Altex / Media Galaxy. A lansat Media Galaxy in Romania, IKEA în Romania și Croatia, magazinul online al IKEA și multe alte proiecte.

Citeste mai mult

Managing Consultant, Premian

Antreprenor din 2008. Din 2013 aleargă în fiecare an 1 maraton de 42 km pe an în altă țară. Reprezintă Premian. Premian este o firmă de consultanță ce livrează servicii integrate de recrutare, training, teambuilding, contabilitate și marketing strategic. Până acum a lucrat cu peste 50 de companii. În această perioadă cei mai mulți din clienții Premian au fost din industriile IT, producție, distribuție, auto și retail. Între 2009 și 2002 a lucrat în o multinațională, o companie ieșeană și a făcut voluntariat în AIESEC Iași. Între 2016 și 2008 a făcut voluntariat în JCI Iași. Face voluntariat în boardul Fundației Comunitare Iași.

Citeste mai mult

Consultant, Sfera Business

Activeaza pe piata romaneasca de FMCG de aproape 20 de ani si a acumulat o experienta vasta in domenii operationale precum achizitii, vanzari si marketing. A contribuit ca si Category Manager, Food Manager si Director de Marketing la succesul uneia dintre cele mai importante companii din Retailul Modern. A absolvit Certificatul Profesional si Diploma Profesionala In Management din cadrul CODECS si a finalizat in anul 2012 programul MBA din cadrul Open University Business School. In calitate de tutor, Daniela a sustinut in cadrul companiei CODECS, o perioada lunga de timp, cursuri de Management Performant si Managementul Resurselor Umane. Are la activ traininguri pe teme de achizitii, negocieri, comunicare si public speaking.

Citeste mai mult

CEO, Configurators 3D

George Călărășanu este fondatorul CONFIGURATORS 3D, un concept inovativ de magazin online 3D. În cei 16 ani de cariera a ocupat poziții de Director, Project Manager, Consultant sau Trainer în companii multinationale din Uniunea Europeana, în diverse industrii: Luxury, Sales, Services, Automotive, Aerospace, High-Tech, atât în B2B cât și în B2C. Pasionat de optimizarea proceselor, este adeptul conceptului „We want more for less”, imbinand tools-uri complexe din diferite domenii pentru a oferi clientilor săi diversificarea gamelor de produse/servicii cu niște costuri care tind spre 0. Pe lângă un MBA New Jersey Institute of Technology, Master INSA Lyon, a absolvit peste 50 de specializari în domenii din cele mai diverse.

Citeste mai mult

Director Regional Retail Moldova, Unicredit Bank

Ciprian lucreaza in UniCredit Bank din decembrie 2008, perioada in care a ocupat mai multe pozitii de coordonare regionale, in prezent coordonand regiunea Moldova Nord.

Citeste mai mult
Moderatori

Consultant in comunicare,

Eliza Nițescu este consultant pentru afaceri și comunicare. Eliza a co-fondat un club de public speaking, este autorul unui manual de vorbit în public și a vorbit de 4 ori pe scena TEDx. De 5 ani este voluntar în domeniul sănătății, în prezent sprijinind HOSPICE Casa Speranței. Este pasionată de expedițiile la mare altitudine, motiv pentru care majoritatea timpului său liber îl dedică antrenamentelor montane. Din pasiune pentru discursuri, este co-organizator al TEDxFloreasca. Ține aproape de mediul de afaceri românesc atât în calitate de colaborator Business Days, cât și ca moderator și realizator la Bizi Live TV, primul canal de live stream din România dedicat mediului antreprenorial.

Citeste mai mult

PROFESSIONAL PUBLIC SPEAKER, Life Speaking

După 4 ani de programare și 3 ani de vânzări, a descoperit ce înseamnă cu adevărat oratoria, în Octombrie 2012, la clubul Toastmasters Cluj. În 2013 s-a dedicat complet public speaking-ului și a devenit unul din cei mai premiați și apreciați experți din acest domeniu din România, fiind dublu campion European și de 12 ori campion național la Public Speaking.

Citeste mai mult