Masterclass [Business development] 3 - Cum să construiești echipe performante

#FORMAT

Masterclass-urile sunt sesiuni avansate care se axează pe transferul de cunoștinte prin prezentari interactive. La o sesiune de masterclass participă 1 până la 3 speakeri care sunt experți, practicieni cu mulți ani de experiență în domeniul pe care este axată sesiunea. Sesiunile sunt axate pe dezvoltarea afacerii, centrate pe dezvoltarea pornind din interiorul organizației sau centrate pe dezvoltarea business-ului în exterior, fie accesând piețe noi, fie prin diversificare sau printr-o abordare strategică diferită.

#AUDIENȚĂ 

Se adresează în exclusivitate șefilor de echipe, managerilor, directorilor de firme din companiile stabile și dezvoltate care au rol de factor de decizie în aceste organizații, profesioniștilor care au atins un nivel profesional avansat și au o reputație bună pe piață. Nivelul de transfer al cunoștințelor este avansat.

#VIZIUNEA MASTERCLASS-ULUI

Credem că de cele mai multe ori echipele, oamenii, organizațiile sunt posesori de înțelepciune, cunoștințe și au puterea de a acționa constant și asumat, la un nivel mult mai ridicat, față de cât conștientizează în prezent.
Ceea ce ne motivează în munca noastră este chiar faptul de a duce toate acestea la suprafață.
Facem acest lucru prin training, coaching și facilitare.

 
Credem că cel mai bun mod de a promova sustenabilitatea învățării și schimbării este dat de modul în care:

  1. Oamenii sunt luați în serios atunci când au ceva relevant de spus;
  2. Sunt implicați în procesul de schimbare;
  3. Este apreciată expertiza lor în munca pe care o au și în cadrul organizației;
  4. Folosesc resursele pe care le au la îndemână;
  5. Potrivirea soluțiilor cu cele mai bune resurse;
  6. Pași mici sunt facuți către destinația dorită;

#TEME ABORDATE

​Această sesiune avansată își propune să aducă claritate asupra propriului rol în echipă, îmbunătățirea competențelor individuale în conducerea echipelor, întărirea abilităților manageriale și de lider.

Ipotezele de la care plecăm:

  • Echipa și nu individul – este unitatea de bază într-o organizație
  • Într-o lume în permanentă schimbare, este mai mult ca niciodată nevoie de suportul unei echipe agile.

Programul își propune să genereze:

  1. Reflexie -  despre echipă, despre ceilalți individual, despre mine
  2. Insight-uri în urma unui dialog constructiv - le permite membrilor echipei să intre într-un dialog constructiv despre cum pot contribui la progresul echipei
  3. Pașii necesari pentru a duce echipa la nivelul următor: coaching de grup orientat pe generarea de soluții 

Coaching de grup

În majoritatea echipelor membrii lor au două roluri:

  • Un rol funcțional – definit de responsabilitățile specifice și activitățile desfășurate în companie
  • Un rol în echipă – definit de contribuția la nivel de echipă pe care o face fiecare persoană
  • Întrebări orientate pe soluții adresate din partea trainerilor vor menține atenția grupului pe ceea ce este relevant în ceea ce privește activitățile fiecărei persoane, încurajând descrierea așteptărilor (până la nivel de livrabile) precum și a suportului pe care și-ar dori să-l primească de la echipă.

#CUM LUCRĂM?

  • Experiență în loc de teorie –construim expertiză și cunoștințe direct prin experiență directă.
  • Construim pe ceea ce funcționează deja – participanții evidențiază modul lor de a lucra, își descoperă punctele forte și potențialul, devin inspirați și învață de la colegii lor
  • Învățare continuuă

#USP-UL

Adoptarea unei atitudini holistice, extrem de practice și umane în ceea ce priveste rolul conducatorului de echipă. Mai exact: construirea echipei, conducerea și maximizarea potențialului ei.

# RESURSE*

Participanții trebuie să aibă:

  • curiozitate,
  • implicare în discuții, 
  • minți deschise 
  • o clară dorință de a deveni conducatori valoroși de echipe

Toți participanții la acest masterclass vor pleca de la sesiune cu:

  • câte o prezentare din partea speakerului care va conține cel putin ideiile principale vehiculate pe parcursul prezentarii sau interviului pe scena
  •  metodologii-  profesionalitate în interviuri, îmbunătățirea tehnicilor de investigație, înțelegerea diferențelor dintre generații, cum să dai un feedback valoros
  • instrumente de lucru- care sunt criteriile prin care se recunoaște o echipă de succes?,  cum poate fi întărită apartenența la echipa?, cum poate fi mărită apartenența la ea”
  • ghiduri, tools-  prezentarea  superficială  a instrumentului:„Ce fel de echipa este aceasta”
  • Toate aceste tool-uri și instrumente pe care le primiți din partea speakerului vă vor ajuta să fiți mai eficienți în activitatea pe care o desfășurați zi de zi și pe care să le puteți aplica de a doua zi

 

Lista speakeri

Managing Partner, Transearch

După o perioadă de lucru într-o poziție managerială în cadrul Henkel KGaA, una dintre multinaționalele germane cunoscute, cu sediul în Dusseldorf, i s-a oferit oportunitatea la începutul anilor ‘90 să își continue activitatea în România. A pus bazele unei filiale locale pentru o companie multinațională, ceea ce era în acea perioadă de timp o provocare extraordinară. După ce a terminat al treilea mandat ca General Manager, a decis să renunțe la cariera de expat și s-a dedicat consultanței de management, assessement și centre de dezvoltare, alături de coaching dedicat executivilor din companii.

Citeste mai mult