Sesiune speciala - Franciza
Cui se adreseaza? - antreprenorilor, managerilor care coordoneaza echipe, managerilor de resurse umane, profesionistilor din resurse umane
Modul de desfasurare? - sesiuni de intrebari si raspunsuri moderate
TEMA
Piaţa din România cuprinde aproximativ 330 de concepte de francize cu afaceri totale anul trecut de 1,6 mld. euro, cu circa 45% mai mari decât în 2007, unul dintre ultimii ani de boom economic şi ultimul pentru care există date publice.
Pentru acest an afacerile care au dezvoltat sau urmează să dezvolte concepte în franciză estimează un avans al businessului de 10-13%, însă piaţa rămâne în continuare subdezvoltată prin comparaţie cu alte pieţe din Vest.
„Cifra de afaceri totală a companiilor din România este de 250 mld. euro anul trecut, astfel că afacerile conceptelor de franciză contribuie cu sub 1% la total. Afară, conceptul de franciză este mult mai dezvoltat. În Franţa există 1.300 de concepte, pe când în România doar 330“, spun Paul Voicu şi Raluca Stanciu, managing partneri în cadrul companiei de consultanţă Inventure Franchise Consulting.
Din estimarile Inventure (companie care detine francize.ro), rata de succes a afacerilor operate in franciza, este in jur de 50%. Unul din 2 business-uri isi atinge (sau depaseste) indicatorii de performanta prognozati in primii 2 ani de la lansare. O rata considerabil mai mare decat la un start-up obisnuit, unde estimarile sunt de 20-30%.
Principalul argument al francizei este ca te poate feri de multe din greselile pe care le-ai putea face intr-un start-up. Exista insa potentiali francizati care considera ca franciza ii poate feri detoate greselile pe care le-ar putea face intr-un start-up. Este important ca la baza unui business sa stea informatii si elemente care, in prealabil, au fost trecute printr-un filtru critic si au fost adaptate la contextul actual al pietei.
Inca prea putini antreprenori isi fac (business) planuri pe mai multi ani si isi asuma ca pornesc la un drum pe termen lung, care nu este deloc usor. Prea putini sunt cei care isi masoara progresul intr-un mod sistematic si modern (folosind tehnologia si programe de software actuale). Accesul la informatie credibila este foarte greoi atat din interiorul afacerilor (din lipsa de sisteme infomatice si de masurare a performantelor) cat si din exterior – din reticenta unor jucatori de a furniza informatii realiste.
Franciza iti permite sa te concentrezi pe zona unde inputul tau ca si investitor poate face cea mai mare diferenta, respectiv managementul local.
O franciza presupune ca vei primi “pe mana” un brand, know-how, produsele, manuale de marketing, training. Vei deveni parte dintr-o comunitate de investitori care opereaza aceeasi afacere in zone diferite.
Tu, antreprenorul, va trebui sa excelezi in managementul local; va trebui sa trasmiti povestea brandului mai departe (direct si prin intermediul echipei pe care o vei forma), a te asigura ca fiecare contact cu clientul este la standardul inalt pe care ni-l dorim cu totii. Iar aceasta munca nu se termina niciodata. Fie ca este vorba de produse sau servicii.
Participa la acest workshop si afla:
- care este legislatia in vigoare pentru franciza in Romania?
- care sunt avantajele operarii unei afaceri in sistem de franciza?
- cum construiesti un sistem de franciza de succes?
- care sunt principalele caracteristici ale unui contract de franciza?
- care sunt clauzele de non-concurenta si practicile in acest sens?
- cum pot afla ce tip de franciza mi se potriveste?
- de unde pot alege franciza potrivita?
Pentru a participa la acest workshop este nevoie de tichet de acces PLUS (o zi sau ambele zile) sau PREMIUM (o zi sau ambele zile).
INSCRIE-TE acum!
Investeste in dezvoltarea ta personala si profesionala! Fii mai bun decat competitia ta!
Lista speakeri
Partener francizat, Leadership Management International
A decis sa isi urmeze propriul drum si a inceput prin a pune bazele unei compani de training de vanzari dupa o experienta de cativa ani buni acumulata in pozitii executive in companii straine, printre care Fiat - Auto Italia si Whirlpool, si o interesanta experienta educationala la Michigan Business School. Tot in aceea perioada a fost si presedintele Asociatiei Nationale a Furnizorilor de Training (ANTRA). La LMI a ajuns in 2002 ca urmare a dorintei sale de a ajuta oamenii sa se dezvolte in toate ariile vietii lor personale si profesionale, renuntand definitiv la alte forme de instruire si a reusit sa schimbe in bine vietile a peste 1.000 de persoane si sa aiba o retentie a clientilor de peste 90%. Considera ca singurul mod prin care poate sa creasca business-ul LMI este prin noi parteneri francizati.
Director general, 5aSec Romania
Drossos Chrysanthou s-a mutat la Bucuresti in urma cu sase ani si a venit cu ideea de a dezvolta o afacere cu mobilier de lux. In schimb a ajuns Master Franchise partner 5asec pentru Romania, Grecia, Serbia, Croatia si Slovenia. Antreprenorul isi aminteste ca a dus doua costume la o spalatorie, iar rezultatul a fost dezastros, asa a simtit ca exista o noua nisa ce poate fi exploatata. In Romania a inceput activitatea in februarie 2010 cu firma Dry Cleaning Services SRL, ce detine masterfrancia pentru curatatoriile-spalatoriile de articole textile sub brandul 5asec pentru aceasta tara, iar prima unitate 5asec a fost deschisa in Vitan (Bucuresti). In prezent compania detine zece unitati in Bucuresti – Ilfov, doua dintre aceste unitati au fost deschise in ultimul an. Planurile lui nu se opresc aici, doreste sa se extinda in franciza si in alte orase din Romania, considerand ca distanta este un obstacol in pastrarea calitatii 5asec si de aceea are nevoie de parteneri pentru francize care sa coordoneze zi de zi operatiunile unitatilor 5asec.
Founder, CEO, Oro Toro
Georgios Malideros, este specializat in administrarea afacerilor in Marea Britanie. Face parte din familia Malideros cea care a fondat Mega Image, iar in prezent este proprietarul restaurantului de lux Osho si creatorul conceptului Oro Toro - concept de gourmet burger. In anul 2013, omul de afaceri a decis sa se mute in Romania, pentru a se dedica afacerilor pe care le are dezvoltate, atat in domeniul horeca cat si in domeniul imobiliar, anterior mutarii in Romania, fiind auditor in cadrul BDO Grecia. Conceptul de tip fast food Oro Toro, a fost creat din dorinta de a oferi o experienta plina de savoare, sub forma unui rasfat culinar accesibil tuturor grumanzilor pasionati de carnea de vita. In prezent, reteaua a ajuns la 6 locatii proprii, In prezent, reteaua a ajuns la 6 locatii proprii, compania avand planuri in ceea ce priveste extinderea conceptului, atat prin intermediul locatiilor proprii cat si prin intermediul partenerilor francizati.