Masterclass [BD] - Etica, Integritatea si responsabilitatea in business

#FORMAT

Masterclass-urile sunt sesiuni avansate care se axeaza pe transferul de cunostinte prin prezentari interactive. La o sesiune de masterclass participa 1 pana la 3 speakeri care sunt experti, practicieni cu multi ani de experienta in domeniul pe care este axata sesiunea. Sesiunile sunt axate pe dezvoltarea afacerii, centrate pe dezvoltarea pornind din interiorul organizatiei sau centrate pe dezvoltarea business-ului in exterior, fie accesand piete noi, fie prin diversificare sau printr-o abordare strategica diferita.

#AUDIENTA target

Se adreseaza in principal antreprenorilor care au afaceri dezvoltate, managerilor din companiile stabile si dezvoltate, profesionistilor care au atins un nivel profesional avansat. Nivelul de transfer al cunostintelor este avansat. 

#TEMA si CONTEXT*

Criza financiară globală a reprezentat un semnal de alarmă cu privire la nevoia existenței unor principii solide care să ghideze conduita în întreaga lume a afacerilor, şi cu precădere în Europa. Încrederea în piața liberă și în afaceri s-a diminuat, iar ca o consecință a crizei, politicienii și societatea civilă au cerut un control mai mare și o regularizare a practicilor de afaceri.

Urmărirea exclusivă a propriului interes, a maximizării profitului prin orice mijloace și breşele de integritate în afaceri au fost considerate pietrele de temelie pe care s-a clădit criza. S-a sugerat chiar faptul că “criza globală financiară ar putea fi un exemplar studiu de caz al integrității – sau mai degrabă a lipsei ei ”.

Cererea pentru o conduită integră în afaceri și standarde etice ridicate a crescut semnificativ ca urmare a crizei economice; dar ambele concepte fac deja parte de multă vreme din vocabularul mediul de afaceri. Integritatea a fost conceptul cel mai des menționat în misiunea și declarațiile de valoare ale companiilor și este “cea mai comună trăsătură citată” de către mediul de afaceri.

Acesta rămâne totuși un concept destul de neclar atât pentru societate, cât și pentru însuși mediul de afaceri, care a început să perceapă din ce în ce mai mult integritatea ca pe un exercițiu de relații publice al companiei. Această abordare simplistă a condus la breșe de integritate care au propulsat activități cu un efect devastator asupra mediului politic, social și economic.

Într-o societate cu un mediu de afaceri în continuă creștere, competitiv și diversificat, integritatea este esențială pentru succesul pe termen lung și trebuie plasată în centrul oricărei strategii de afaceri. Breșele de integritate generează practici de afaceri neetice și ilegale, cu un efect devastator în sferele politice,sociale și economice ale societății. În timp ce corupția este puternic legată de noțiunea de integritate, integritatea în afaceri include mai mult decât prevenția activităților corupte. Integritatea presupune cultivarea imaginației morale când are de-a face cu practicile lipsite de etică ce au loc în viața de zi cu zi.

Când integritatea este absentă aceste practici neetice si ilegale pătrund în societate și generează o spirală de resentimente, cinism și negativism. Din punct de vedere al afacerilor aceste activități au loc în interacțiunile cotidiene (zilnice) cu părțile cheie interesate în proces. Construirea relațiilor bazate pe încredere este vitală în succesul desfășurării afacerii.

Fără încredere în integritatea afacerii, costurile tranzacțiilor cresc iar mediul economic se restrânge. Criza financiară globală oferă un exemplu pur a ce se întâmplă atunci când se pierde încrederea și siguranța în mediul de afaceri. Breșele de integritate creează fundația pentru practici lipsite de etică și ilegale care se dezvoltă în relațiile de afaceri. Integritatea în relațiile de afaceri este o componentă centrală a succesului pe termen lung al afacerii și al societății. În timp ce respectarea legii este esențială în construirea integrității în afaceri, integritatea este mult mai largă decât respectarea legii. Legile sunt vaste și nu pot oferi ghidaje pentru dilemele etice cotidiene întâmpinate de mediul de afaceri. Integritatea include abilitatea de a fi în concordanță cu valorile și principiile morale și plasează dorințele societății în centrul luării deciziilor în afaceri.

Afacerile trebuie să aibă un simț ridicat de răspundere socială. Piatra de temelie pe care se construiește o cultură a integrității în cadrul afacerii este codul de etică. Codul precizează în mod explicit valorile și principiile companiei la care acesta aderă. Promovarea continuă, susținerea și comunicarea dispozițiilor din aceste coduri furnizează baza pe care integritatea în afaceri este construită.

Cercetările au arătat că un comportament etic din partea unei companii în relația cu stakeholderii are un potențial de a îmbunătății competitivitatea prin crearea de valori comune. Îmbunătățirea înregistrată din punct de vedere al competitivității companiei este în mare parte legată de poziția puternică pe care o are o companie responsabilă din punct de vedere al încrederii consumatorilor și sustenabilității pe termen lung.

Pledoaria pentru RSC încorporează succesul înregistrat de multe companii în atingerea unor performanțe înalte pe piață ca un rezultat al conduitei lor etice. Beneficiile aduse societății în general, datorate în principal integrității în afaceri, sunt clare, iar promovarea RSC de către structurile guvernamentale este analizată pentru a arăta potențialul său ca o alternativă la normele restrictive, oferind mai mult loc pentru inovații și îmbunătățirea eficienței politicilor sociale și de mediu. Guvernele trebuie este să faciliteze şi să încurajeze companiile să adopte propriile strategii de responsabilitate corporativă, care au avantajul de a genera asumarea în mod voluntar a unor angajamente de integritate, care altfel adoptate ar fi mult prea rigide şi greu de aplicat. Astfel, o politică eficientă pentru responsabilitatea corporativă trebuie să fie elaborată în concordanță cu operațiunile companiei însăși.

RSC este văzut ca un instrument strategic folosit pentru a atinge obiectivele de afaceri ale unei companii într-un mod în care aceasta creează și valori comune pentru societate în general. Pentru aceasta este necesar ca politica de RSC să se afle în relație directă cu operațiunile de bază a companiei care au fost elaborate strategic în vederea creșterii valorii corporative. Studiile de caz abordate dovedesc ideea că nu există o singură politică publică de RSC care să beneficia tuturor („one size fits all”) dar că o strategie viabilă trebuie să apară din interiorul companiei.

#INTREBARI la care vor incerca sa ofere raspunsuri prezentarile speakerilor*

  • ce este integritatea si cum putem sa ne asiguram ca avem o cultura organizationala bazata pe integritate?
  • ce este etica in afaceri? cum ne putem asigura ca toti angajatii vor fi etici in toate actiunole intreprinse in interiorul cat si in exteriorul organizatiei?
  • cum putem implementa in organizatie o cultura bazata pe etica si integritate?
  • ce este responsabilitatea sociala? ce nu este responsabilitatea sociala?
  • cum poti implementa in organizatia ta o cultura axata pe responsabilitatea sociala? 
  • la ce ajuta responsabilitatea sociala?
  • ce se intampla intr-o organizatie in care etica, integritatea si responsabilitatea sociala nu sunt valori respectate de angajati?
  • cum poti evita aceste situatii?

​# RESURSE*

  • http://www.businessintegrity.ro/sites/default/files/fileuploads/CIBStudiul6.pdf

Pentru a participa la aceasta sesiune este nevoie de cel putin tipul de acces Business Development.

 

 

 

 

 

Articolul anterior
Articolul urmator
Lista speakeri

Președinte și profesor invitat la Consiliul Internațional ,

Domnul Hauenstein este preşedintele unei organizaţii internaţionale, profesor, coach şi trainer. În experienţa sa profesională, are ocazia să colaboreze şi să lucreze cu lideri, manageri de top, ambasadori şi alţi formatori de opinie. Este invitat să susţină cursuri la diverse universităţi internaţionale , masterclass-uri, conferinţe sau training-uri. Din anul 2000, este implicat constant în realizarea şi evaluarea calităţii proiectelor de cercetare.

Citeste mai mult

Director of the Centre for Governance, Leadership and Global Responsibility, Leeds Beckett University, FRSA, SFHEA

Educated at Oxford and Edinburgh Universities, Robinson was trained as a psychiatric social worker and as an Anglican priest. After chaplaincy, teaching and research posts at Heriot Watt University, Edinburgh University, and the University of Leeds, he joined Leeds Beckett University in 2004 as Professor of Applied and Professional Ethics. He has written and researched extensively in business ethics, corporate social responsibility, leadership, the nature and dynamics of responsibility, equality, integrity, shame and guilt, spirituality and ethics, and ethics and care. Books include: Agape, Moral Meaning and Pastoral Counselling; Spirituality and the Practice of Healthcare; Values in Higher Education; Spirituality, Ethics and Care; Ethics and the Alcohol Industry; Leadership Responsibility; Business Ethics in Practice; Co-charismatic Leadership; Integrity and the Practice of Business. He is director of the Centre for Governance, Leadership and Global Responsibility, senior editor of the new Palgrave book series on Governance, Leadership and Responsibility, and editor of the Journal of Global Responsibility.

Citeste mai mult

Co-Founder, Development Monitor International

Stephen Yeboah is the co-founder of Development Monitor International (DMI), an entrepreneurial company incorporated in Ghana and which applies compelling business solutions to societal challenges in the areas of commodity, energy, education, health, finance and communications. DMI has launched the ‘commodity monitor’, a business solution across the supply and value chain of commodities: from the farm to the market.

Citeste mai mult
Moderatori

Country Manager, Kilpatrick ™

Sotiris started his career in 1990 as a sales trainee in L'OREAL while studying business administration in Deree college(the American college in Greece) after completing his military obligations he worked at ING as an insurance broker and then moved back to fmcg at NESTLE as a key account sales man. In 1998 he moved as an area sales manager of Castrol intl and in the year 2000 moved into consulting as a trainer at Response int. In the year 2001 he took the challenge of becoming the general manager of Response in Romania by moving there to establish the local office from scratch. In 2006 Sotiris participated in the opening of the Bulgarian affiliate as well as the transformation of the executive search department into a separate company, Stanton Chase Intl., a major American network that Response joined. In the end of 2006 he decided to establish his own business in Bucharest UP services with key activities as recruiting, executive search, training and events. During the following years he established valuable international collaborations with APS, Advanced People Strategies UK, in training and HR tools (certified trainer) and Chris Daffy and the Academy of Service Excellence, a pioneer in the domain of customer experience management (certified trainer). He also had the chance to organize very big events bringing in Romania famous speakers including Stephen Covey, Daniel Goleman, Alan Pease, John Kotter and others, gathering more than 400 people in each event, with a record of 1200 attendees for Stephen Covey. He also had the chance to host for 3 years 2 radio shows in www.radiolynx.ro, one of the biggest internet radios in Romania "Global business"​ for international business news and interviews, and "job masters"​ for HR. Sotiris taught as a visiting professor to the executive MBA program of University of Wales in Romania delivering courses on international management, strategic human resources, leadership & management and organizational analysis. As country manager for Romania and Greece Sotiris is the focal point for all our clients in the region.

Citeste mai mult