Atelier interactiv [focus pe management] - Focus strategic si inovatie

Acest modul isi propune sa raspunda la intrebarile :

  • Cum se poate activa potențialul angajaților care să ducă la nivele ridicate de performanță ?
  • Cum pot atinge nivelele de performanță așteptate cei care în mod obisnuit nu se ridică la nivelul așteptărilor în ciuda eforturilor depuse de ei și de management?

Participantii vor avea acces la un nou fel de a privi dezvoltarea competentelor de leadership printr-o schimbare de paradigma si abordarea leadershipului asemenea unui « serviciu » din piata si vor utiliza 2 instrumente cheie din domeniul strategiei din Strategia Oceanului Albastru dezvoltata de profesorii Chan Kim si Renee Mauborgne de la INSEAD.

Modul de desfasurare si tematica

Modul de explorare va fi in format de workshop in care participantii vor contribui utilizand telefoanele smart, tablete sau laptopuri conectate la internet.

Cele mai multe programe de dezvoltare a leadership-ului și strategii de leadership isi propun sa dezvolte abilitățile cognitive și comportamentale ale liderilor prin traininguri de leadership, prin coaching de performanță, prin sisteme de performanță si activitati de management. In mod implicit toate acestea presupun că în cele din urmă acest lucru va duce la performanțe ridicate. Ceea ce in realitate se întâmpla mai mult sau mai puțin.

Putini angajati ating in mod sustinut un nivel de performanta conform asteptarilor, cei mai multi ating nivelul asteptat de performanta sporadic cand si cand iar unii angajati nu au o performanta la nivelul asteptarilor in mod cronic in ciuda eforturilor depuse de management.

  • A. Calatoria exploratorie va incepe cu distingerea leadershipului ca un serviciu pe care unii oameni din organizație il « cumpără » sau nu.
  • B. Apoi vom distinge « piata » fiecarui nivel de leadership : nivelul superior de management, nivelul inferior de subordonați și de egali, de peers, « clientii » si « non-clientii »
  • C. Vom utiliza instrumentele Oceanului Albastru sa distingem tabloul strategic de leadership pentru nivelul de leadership agreat impreuna cu participantii.

Concluzii si key take aways

Inovația in leadership de tipul oceanului albastru apelează la domeniul strategiei de produs sau serviciu prin focalizarea pe acțiunile performerilor legate de realitățile « pieței » adica a ecosistemului in care isi desfasoara activitatea de leadership.

Astfel:

  • Leadershipul este asemenea unui serviciu care poate fi cumparat sau nu
  • Fiecare lider are piata sa de « clientii » formata din sefi, subalterni si peers
  • Asemenea provocarii din Oceanul Albastru de a oferi o utilitate fara precedent la cost scazut si liderii isi doresc un impact ridicat la un cost redus in deblocarea talentului si energiei angajaților
  • Angajatii neimplicati reprezinta o « piata noua » asemenea « non-clientilor » Acești « non-clienti » reprezintă un ocean de talent si energie neexploatat pe care companiile le pot debloca prin strategie.

Instrumente utilizate

Pe parcursul celor 2 ore vom explora noua paradigma de leadership utilizand 2 instrumente cheie din strategia Oceanului Albastru :

a) Non-Clientii : grupurile de angajati care nu « cumpara » leadershipul, care raman neimplicati si neperformanti, si care sunt oceanul

b) Tabloul Strategic al leadershipului ca « serviciu » de Azi.

Vom distinge activitatile cheie productive si neproductive in care liderii isi pun energia si talentul astazi si « tagline-ul » sau sloganul care descrie succint strategia.

Participantii vor primi acces si la aplicatiile pentru iOS ale Oceanului Albastru si la Blue Ocean Studio pentru utilizarea lor post workshop

Articolul anterior

Power breakfast

Articolul urmator

Pauza de cafea

Lista speakeri

Arhitect de Inovatie, Owner, Leap Forward

Dan este arhitect de inovatie, practician acreditat Blue Ocean Strategy si un catalizator pentru cresteri accelerate in afaceri prin dezvoltarea de strategii de pionierat si leadership.

Citeste mai mult