Cum să îți păstrezi clienții pe timp de criză?

Cum să îți păstrezi clienții pe timp de criză?

O situație de criză apare brusc, are un efect de domino și o putere distructivă, cu excepția cazului în care se răspunde rapid și adecvat. Clienții sunt o parte esențială a business-ului tău relatia cu clientii se schimba. Etapa asta din viața noastră, a tuturor, ne-a învățat că mediul digital devine parte a vieții noastre atât pe plan personal cât și profesional. La fel și pentru clienți. Într-o lume digitală plină de zgomot automatizarea, monitorizarea și controlul interacțiunilor cu clienții devine o necesitate, altfel riști să te pierzi în vijelia digitală care nu dă semne să scadă.

 

 
 
 

Regulă de bază în păstrarea clienților pe timp de criză este: Comunică MULT, dar comunică inteligent!

Aceasta este practic cheia supraviețuirii într-o criză. Nu opri comunicarea cu clienții, caută soluții digitale de management al clienților, care să îți permită o comunicare activă cu ei, pentru asta este SoftNet, ce vine cu suportul necesar pentru tine, în comunicarea activă cu potențialii tăi clienți.

Nu uita, comunicarea ta se adresează la  3 grupuri importante:

  1. Clienți și potențiali clienți – grupul tău țintă;
  2. Furnizori, parteneri — toți cei pe care îi și plătești;
  3. Colegii și viitorii tăi angajați;

Testează gratuit timp de 6 luni, softul CRM pentru a vedea cum te ajută în comunicarea cu actualii și potențialii clienți pe timp de criză. 

În acest sens, vom examina în prezentul articol exact modul de comunicare cu actualii și potențialii clienți, dacă dorești mai multe informații, poți descărca eBook-ul nostru depre Gestionarea relațiilor cu clienții pe timp de criză. 

 

Cum să comunici cu clienții?

Utilizând CAS sau SmartWe puteți împărți contactele în variabile de Clianți, potențiali clienți, vânzări, oferind etichete descriptive fiecătui contact din listă. În lipsa acestuia puteți împărți lista de contact în mai multe variabile.

Important este să vii cu idei de gestionare a crizei și de suport pentru potențialii tăi clienți, de exemplu:

  • Oferă-le ceva gratuit, ceva care le este de un ajutor real ... sau spre testare ceva ce nu ar fi cumpărat acum de la tine în orice caz. Dar care să le fie de real ajutor
  • Acționează masiv, găsește oportunități! Nu toți potențialii tăi clenți și-au oprit activitatea, și mai mult, acum muți caută să repornească „motoarele„ afacerilor lor. Fii alături de ei, identifică-le nevoile, colectează datele și identifică oportunitățile de vânzare. Află cum poți să faci asta descărcând ebookul nostru de management cu clienții.
  • Pregătește o listă, pregătește-te „marea revenire la lucru” - imediat după încheierea crizei. Caută modalități de a-ți atenua pierderile
  • Comunică regulat cu toată lumea, clienții și potențialii tăi clienți trebuie să fie conștienți că ești încă în picioare, că business-ul tău funcționează și că pot cumpăra de la tine, pentru că vei fi acolo și după criză.
  • Dacă ești furnizor, coafor sau conduci un restaurant, atunci nu ezita să îți oferi serviciul/ produsul/cursul principal gratuit. Dacă nu ai alte beneficii acum, măcar oamenii vor vorbi despre tine și asta îi va determina să revină asupra investiției după criză.
 

Împarte clienții și potențialii clienți în mai multe liste

1. Lista de vânzări - oferă atenție sporită celor incluși în această listă

Nu forța vânzările în această perioadă,  regândește profilul clientului tău și încearcă să întocmești o lista a persoanelor care ar putea face afaceri cu tine în această perioadă.

Gândește o strategie pentru vânzările din această perioadă, există trei cazuri, în care te poți regăsi cu clienții tăi:

  • Contractul poate fi făcut în ciuda crizei existente, dar clienții tăi pot să plătească mai târziu

Principalul mesaj aici este că, compania ta este stabilă, dovedește că aveți suficiente rezerve (nu îți arăta contul bancar, mai degrabă ceva de genul acesta: suntem rentabili pentru X ani, CEO-ul nostru are o politică financiară conservatoare și acum ne bucurăm de beneficiile sale etc.). Merită să beneficiați și să plătiți X RON.

  • Contractul nu poate fi făcut din cauza crizei.

În acest caz, fii generos și colaborativ, mesajul principal ar trebui să fie: Hai să lucrăm împreună, cum putem reduce pierderea, deoarece nu poți cumpăra acest serviciu acum! Acesta este un PR bun și te va răsplăti mai târziu.

  • Serviciul/ produsul valorează mai mult ca urmare a crizei

Dacă îți poți ridica prețul o vei face - așa funcționează economia. Dacă ai promis deja un preț, chiar și doar verbal, atunci păstrează-l indiferent de ce ar fi! Dar subliniază și această „reducere”, vinde-o separat. Faceți un contract, plata rapidă și în avans, cere-i un referral etc. Și felicită-l că a început să negocieze cu tine la timp.

 

2. Fă o lista a clienților activi

Cu cei incluși în această listă, este absolut necesar să comunici. Nu uita că scopul tu este de dezvolți o filozofie centrată pe client. SmartWe este un soft excelent care te poate ajuta să comunici cu clienții tăi, dacă nu ai încă un soft atunci sună, trimite e-mail, comunică indiferent de ce efort presupune acest lucru. Poți solicita o consultanță gratuită pentru a vedea cum te poate ajuta o soluție CRM în activitatea ta.

3. Fă o Lista a clienților și oportunităților pierdute

Sunt convins că ai clineți care au amânat tranzacția cu tine, se întâmplă des ca unele dintre oportunitățile de vânzare să fie pierdute, nu au cumpărat din altă parte, ci pur și simplu au decis să amâne investiția. E timpul să te reîntorci la acest grup cu un mesaj foarte simplu, de interes și suport pentru ei.

 

Regulă generală

Cum să comunici cu clienții?

  • Necalificat - email în masă, informativ,  care conține un CTA, sau nici măcar asta.
  • Grup țintă - email în masă care conține un CTA + un email sau apel de follow-up celor care dau click pe un link din email-ul trimis.
  • VIP - sună-i, sau măcar trimite-le un email

Pentru informații suplimentare puteți descărca eBook-ul nostru

Vezi mai multe articole din categoria: Trenduri & Oportunitati