Soluțiile IT, un instrument suficient de puternic să-mi asigure continuitatea afacerii? - Webinar Dorin Andreica

Soluțiile IT, un instrument suficient de puternic să-mi asigure continuitatea afacerii? - Webinar Dorin Andreica

Toată lumea e îngrijorată, avem tendința de a bloca tot ce înseamna parte de achiziții, ca și efect imediat, rezultatul este o blocare a vânzărilor în economie.  Recesiunea economică este iminentă, un semn clar este faptul că vânzările au scăzut în toate domeniile de activitate. Forțarea vânzărilor, în aceasta perioada, este aproape inutila, mai mult poți fi catalogat greșit, ca fiind  inuman, sau persoanâ fără scrupule. 

 

 
 

Cuprins

  1. Efectul COVID-19
  2. Care este impactul în marketing și în relație cu clienții
  3. Transformarea digitala în relațiile cu clienții
  4. Urmărește webinarul
 

Efectul COVID-19

Din criza putem învață și lucruri bune, nevoia te învață sa schimbi lucrurile, sa adapteze și evoluezi, din aceasta perioada vom ieși cu o serie de inovații în online. Comportamentele se schimba în perioada asta, oamenii cumpăra produse de orice fel online, foarte multe paradigme s-au schimbat și au fost înlăturate în aceasta perioada.

Distanțarea socială practic a transpus o tendința într-o realitate imediata, dacă în urmă cu câțiva ani, a lucra de acasă era aproape indiscutabil, acum este o necesitate socială. Astfel de decizii înainte ar fi presupus o analiza și o planificare minuțioasa, azi timpul ne obliga sa o implementam imediat. Procesele trebuie sa fi e cât mai automatizate, iar decidenții companiilor sa fie cât mai flexibili. Ședințe online sunt o normalitate, webinariile au devenit o normalitate.

De aici înainte, lucrul de acasă nu va mai fi o idee de analizat ci o certitudine. Lipsa de predictibilitate este problema cea mai mare în momentul de față, predictibilitate față de impactul economic, față de evoluția pieței, și mai ales, lipsa predictibilității privind capacitatea de a gestiona atât de multe schimbări pe care le presupune procesele din companie.

Putem identifica 3 tipologii de decidenți: 

  1. Acum e momentul, asta e șansa mea, trebuie sa ma mișc în perioada asta pentru a avea profit
  2. Le este frica sa dea drumul din mana angajaților, prefera sa aștepte să se rezolve, nu își asumă riscuri
  3. Cei care analizează instrumentele pe care le au și iau decizii de continuitate a business-ului

Luna martie a intrat în istorie ca fiind un exercițiu de transformare digitala, pana și autoritățile statului au luat decizii de digitalizare, și progresele au fost făcute rapid și sigur. Aceasta luna de blocaj a dus la înlăturarea altor blocaje de tip psihologic care existau. Lucrurile se transformă, business-urile se schimbă, luam parte la cea mai mare transformare de până acum. 

 

Care este impactul în marketing și în relație cu clienții

În aceasta perioada este recomandat sa faci planuri pe termen lung, să nu te aștepți la rezultate imediate. Încearcă sa iți crești reputația prin implicare, sa nu reacționezi la impulsurile și starea negativă prezentă. Ajută clienții, ajuta angajații, ajuta societatea prin acțiuni concrete, de informare sau suport, chiar dacă nu ai nimic de câștigat pe termen scurt. Menține și îmbunătățește relația cu clienții, sunt momente în care clienții tăi au nevoie de empatie și proactivitate, ofeăi informații care sa îl ajute, asta va fi cheia activității ulterioara.

Dacă pana în anii trecuți cuvântul definitoriu în marketing a fost autenticitate, este clar ca pentru perioada următoare acesta va fi responsabilitatea socială. Trebuie sa scoatem clientul din grafice, rapoarte, analize, statistici și să ne raportăm la el ca la un partener real de afaceri.

După criza nu o sa revenim la viața de dinainte, trebuie sa ne asumam responsabilitatea socială și sa cream valoare comuna, pentru afacerea ta, pentru clienții tai și pentru societate.

 

Transformarea digitala în relațiile cu clienții

Transformarea digitala poate afecta fiecare departament al companiei, în timp ce noi vorbim, nevoile clienților noștri deja s-au schimbat, oferiți disponibilitate, oferiți clienților confortul digital de care au nevoie și cereți din ce în ce mai mult de la tehnologie. Pentru marea majoritate a companiilor digitalizarea rămâne la nivel de idee.

Pași pentru digitalizare

  • Abordarea digitalizării ca un simplu instrument de lucru pentru angajații care știu ce au de făcut
  • Transformarea tehnologiei din instrument de lucru în mecanism de automatizare

Care sunt temerile vis-a-vis de tehnologizare

  • Afectarea relațiilor cu clienții
  • Afectarea vânzărilor
  • Afectarea sistemelor de suport

Efectele benefice ale digitalizării în relația cu clienții.

  • Îmbunătățirea fluxurilor de lucru
  • Clienții vor aprecia preocuparea pentru progres 
  • Cultura organizației se schimba
  • Costurile scad

Practic prin tehnologizare angajații sunt mai informați, mai inventivi, și mai deschiși la asimilarea de idei noi în cultura organizației, astfel încât, întreaga companie suferă o schimbare a culturii organizaționale și o reducere a costurilor.

Preocupările companiilor în aceasta perioada ar trebui sa fie legate de disponibilitatea față cu client, sa mențină nivelul serviciului, să ofere informații clienților, dar și să obțină informații despre el. Alege un sistem în care sa poți să segmentezi clienții, sa colectez date despre ei, sa relaționezi corect cu ei.

  • Clientul sa primească disponibilitatea de care are nevoie
  • Clientul sa te simtă aproape
  • Sa menții sau să crești nivelul serviciului oferit
  • Sa le oferim servicii și informații de care au nevoie pentru a prelucrarea activității
 
youtube

 

 

Aveți acum acces la webinar pe pagina de youtube Business Day.

Vezi mai multe articole din categoria: Tehnologie & Inovatie