
ÎN ACEST TIP DE AFACERI CONTEAZĂ INTUIȚIA ȘI FLERUL, DAR NU SUNT NICI PE DEPARTE SUFICIENTE. UN PROFESIONIST VREA SĂ ȘTIE DACĂ CEEA CE A DECIS ȘI A ÎNTREPRINS ÎNTR-UN ANUMIT MOMENT A AVUT ECOU, A ÎMPINS MAI DEPARTE LUCRURILE, SPRE BINE.
„Prima mea dragoste a fost marketing de televiziune”, îşi începe povestea Liana Marin. „Încă din primul an de facultate, am început să lucrez în domeniul Vânzări și Marketing. După șapte ani, timp în care am acoperit o bună parte a pieței de marketing din televiziunile regionale, am hotărât să pun dinamită vânzărilor și marketing-ului învechit din Timișoara. Știam exact unde trebuie plasat explozibilul pentru a obține maximum de efect”. Şi-a lăsat prima companie în… pauză și a înființat MMC, un concept diferit față de ceea ce oferea concurența, mai ales în zona de relaționare cu clientul. Înarmată cu multă determinare și cu tot know-how-ul dobândit de-a lungul celor șapte ani de muncă, a atacat piața. “În acest tip de afaceri contează intuiția și flerul, dar nu sunt nici pe departe suficiente. Însă, dincolo de asta, trebuie să știi în amănunțime profilul firmei care apelează la serviciile tale, să știi exact care îi este locul pe piață, cine îi sunt concurenții, cum se poziționează față de ei, cam pe unde își vede manager-ul firma într-un viitor scurt și mediu. Mai trebuie să verifici constant efectele muncii tale. Un profesionist vrea să știe dacă ceea ce a decis și a întreprins într-un anumit moment a avut ecou, a împins mai departe lucrurile, spre bine”, mai spune ea.
E LOC PENTRU FIECARE. DOAR ORIGINALITATE SĂ FIE!
Liana îşi continua povestea. Mass Media Consulting însemna, la vremea respectivă, un CUI și un facturier al unei noi firme lipsite de echipamente și angajați, pe o piață în plină expansiune. Deși concurența este una acerbă, noi am fost mereu de parere ca pe piață există loc pentru toți, atâta timp cât munca fiecaruia este prestată cu profesionalism si originalitate. Am reuşit să ne poziționăm ca fiind o agenție care se orientează către obiective si rezultate, cu servicii de calitate, cu o relaționare deosebită cu partenerii si clienții noștri. Astfel, evoluția noastră a fost una rapidă și sigură. Astăzi ne putem mandri cu un vast portofoliu de clienți locali și naționali și cu o cifra de afaceri care și-a triplat volumul după primul an, ajungând la 550.000 euro”. Este o sumă importantă, dacă ne gândim că furnizează servicii care, mai ales în vreme de criză, sunt tăiate uşor dptul că fla dimensiunea firmei şi la pe listă.
„Ne-am bucurat însă să vedem că, deşi, în mod evident, criza economică s-a simţit şi la clienţii nostri, aceştia au înţeles cât de important este marketing-ul în afaceri și beneficiile acestuia asupra creșterii notorietații și a cifrei de afaceri”, spune Liana Marin .
DEZVOLTAREA IMPUNE UN NOU PROFIL
Pentru anul acesta, am pregătit un refresh al brand-ului MMC. Nu ne reinventăm, nu refacem totul, ci punem accentul pe o serie de concepte în imaginea companiei noastre, concepte care ne definesc și ne individualizează. Considerăm că, la anumite intervale de timp, profilul oricărei companii sau firme trebuie conturat într-un mod mai pregnant, cu atât mai mult cu cât dezvoltarea – când ea există! – o impune. Am decis să păstrăm numele scurt MMC, dar care va însemna Marin Marketing Companies. Numele vechi, Mass Media Consulting, rămâne un co-brand exclusiv pentru consultanță media.
„BUSINESS DAYS”, UN BUN VEHICUL DE IMAGINE
Asemenea și clienților noștri, suntem conștienți că trebuie să investim mereu în imaginea noastră și astfel, am hotărât sa ne implicăm în evenimentul Business Days. MMC este partener Premium în cadrul Business Days, începând din anul 2012, și co-organizator Business Days Lite 2013 și Business Days Timisoara 2014. Desigur, pentru anul acesta în programul nostru se află o serie de proiecte unice-surpriză, atât pentru clienți, cât și pentru comunitatea în care ne desfășurăm activitatea și căreia vrem să-i arătăm, prin ceea ce facem și prin calitatea acțiunilor întreprinse, devotamentul și solidaritatea noastră.
Articol scris de:
Anca Doicin
Redactor Șef
Business Days Magazine
Face parte din generaţia de jurnalişti care îşi găsea subiectele pe teren. De altfel, nici acum, Anca spune că nu reuşeşte să scrie un articol din birou, cu o singură sursă.
Are peste 18 ani de experienţă de presă, preponderent în media de business, dar şi legal. A făcut şi presă de cotidian – Bursă, şi săptămânal – Capital, de revista – Money Express, dar şi on-line – Avocatură.com. În perioada în care Anca a coordonat această publicaţie, a dezvoltat şi coordonat o echipa de 13 jurnalişti din ţară, Avocatură.com fiind singură ce reuşea să treacă de graniţele Capitalei.
A fost implicată în proiecte, ce, la timpul lor, erau considerate inovative, cum au fost Capital Top 300 sau Capital Top 100 companii. La finele anului trecut, a fost coordonatorul echipei ce a realizat şi publicat primul număr în limba română al revistei Intelligent Life – o franciză aparţinând grupului The Economist. Nu crede în puterea inspiraţională a motto-urilor, ci în puterea comunicării.
Vezi şi alte articole asemănătoare în Revista Business Days Magazine.
În revista poţi afla mai multe despre:
- poveşti de succes antreprenoriale
- trenduri şi tendinţe
- educaţie antreprenorială şi managerială
- analize şi studii de caz
- idei, proiecte, finanţari