Nu-ţi lua haine prea groase . Deşi ai putea crede că mergi la munte, ei bine, te înşeli. De fapt, mergi într-o depresiune unde, da, poţi să dai şi de ceaţă, dar, în general, e cald şi frumos. Şi dacă ajungi acolo, Business Days îţi spune şi unde ai putea să stai... bine.
Business Days Magazine
Cluj Apartments. Ideea de business a pornit când proprietarul, Dacian Morar, şi-a schimbat locuinţa. Nu voia să renunţe la apartament, situat chiar în centrul Clujului, nici să-l închirieze cuiva anume. Şi atunci s-a născut afacerea imobiliară cu un mic „twist” , pe modelul celor existente în străinătate. A mai cumpărat încă câteva apartamente, toate în centrul Clujului, pentru că altfel a socotit că afacerea nu este rentabilă, pe care le-a decorat şi mobilat cu lucruri de artă sau antichităţi. În anumite apartamente s-a străduit să păstreze tocăria iniţială, de lemn, care era valorosă, sau mobila, dacă vorbeam de piese de artă. În felul acesta, Morar a devenit proprietar al unor ...boutique apartment-uri. „Am călătorit destul de mult, în destul de multe locuri şi am descoperit această variantă de cazare- în spaţii mari, luminoase, în apartamente foarte personale, în care să te simţi ca acasă. Eram plictisit de eternele camere de hotel anoste, reci şi impersonale. Şi m-am gândit că există cerere şi pentru piaţa aceasta alternativă de cazare şi la Cluj.Erau pe piaţă, desigur,tot felul de garsoniere, închiriate în special de cei care doreau preţuri mai mici la cazare. Dar nu exista ce voiam eu să fac”, povesteşte Darian, absolvent de investment banking în Italia. Prin urmare, se orientează către investiţii atât în imobiliare, cât şi în artă. „Aveam nişte bani<Darian este acţionar majoritar al unei firme de import de materie primă pentru fabricile de mezeluri – n.red> pe care doream să-i investesc şi în domeniul ăsta, imobiliar, mai ales că preţurile scăzuseră pe la jumătate. În centru, în Cluj, erau pe undeva pe la 2.000 de euro pe metru pătrat. Când m-am hotărât eu să cumpăr, piaţa era la jumătate. De asemenea, investisem şi îmi doream să continui să investesc şi în artă”, mai spune el. Şi aşa s-au născut Cluj Apartments, nişte apartamente în care trebuie să stai dacă vrei să te simţi ca acasă. Toate cele şapte apartamente cât reuneşte acum business-ul au peste 100 de metri pătraţi, sunt personale, cu parchet de lemn, tablouri veritabilepe pereţi, nu eternele copii, şi statuete de artă. Certificarea calităţii „investiţiei” sale a primit-o când redactorii unei publicaţii străine de specialitate i-au dedicat un articol, în care arătau cât de bine s-au simţit când au fost la Cluj. „A fost o surpriză. Nici nu ştiam cine sunt. Iniţiativa le-a aparţinut în totalitate!”, se amuză Darian Morar. Nu şi-a amortizat însă investiţia, dar nici nu se grăbeşte. Savurează momentul!
Capitolina City Chic. Unitatea în diversitate este ceea ce se poate spune cel mai bine despre hotelul proaspăt renovat. Fiecare cameră este diferită, în fiecare cameră găseşti câte un adagiu sau o sursă de inspiraţie. A fost o reacţie a proprietarilor la scăderea pieţei şi la întărirea concurenţei. Şi dacă, să zicem, camerelor li se poate reproşa că nu sunt decât nişte camere de hotel, Capitolina City Chic te surprinde prin diversitatea meniului de mic-dejun. Tot ceea ce au ceilalţi, Capitolina are de zece ori mai mult. „Noi schimbăm în fiecare zi meniul, tocmai pentru a -l face pe oaspetele nostru să simtă că ne interesează, că vrem să îl facem să se simtă bine. Jonglăm cu zece feluri de mezeluri, iaurturi, cârnaţi, dulceţuri. Brânza ne-o luăm direct de la producător şi este şi ea cea mai bună, după gustul nostru, care există pe piaţă. Tot timpul avem fructe proaspete şi mai multe feluri de cafea”, spune Sigfrid Vultur, directorul de vânzări al Capitolina Chic. Şi, răspunsul pieţei nu a întârziat să apară – a crescut gradul de ocupare. „Avem acum clienţi de business care vin de la alte hoteluri de patru stele. Vin la noi pentru că avem tarif mai mic şi le oferim condiţii asemănătoare”, mai punctează Sigfrid Vultur.
Golden Tulip Ana Dome Cluj. Ei, aici vorbim direct de regi şi de regine. Pentru că, deşi în discuţie este un hotel, ceea ce oferă Golden Tulip Ana Dome sunt condiţii demne de „capetele încoronate”. Aici paturile din camere au „King Size” sau „Queen Size”, iar spaţiul este personalizat. În plus, ceea ce nu găseşti în celelalte două locaţii, găseşti aici, mai ales dacă lucrezi la corporaţii - sălile de conferinţă mari, spaţioase, patru la număr, unde poţi beneficia de toată „tehnologia” necesară organizării unui eveniment de succes. Şi mâncarea este una pentru oameni simandicoşi, gurmanzii găsind aici tot felul de preparate cu ştaif fie din bucătăria locală, fie din cea internaţională. În ceea ce priveşte traficul, ei bine „doar într-o singură zi am avut 850 de clienţi, deci pot spune că peste an, hotelul nostru este tranzitate de peste 5.000 de oameni”, spune Maria Târnovan, responsabil de vânzări şi marketing la Golden Tulip-ul din Cluj.