Sănătatea angajaților și starea lor de bine poate deveni o armă vitală pentru o companie, asigurându-i succesul sau insuccesul. Într-o perioadă în care sănătatea este cuvântul care se află pe buzele tuturor iar angajații aleg companiile în funcție de grija pe care le-o poartă - inclusiv în ce privește sănătatea, este important să te întrebi cum contribuie compania ta la sănătatea propriilor angajați, respectiv cât de mult se implică compania pentu care lucrezi în binele tău pentru un viitor bun.
CUPRINS
- Ce înseamnă un loc de muncă care promovează sănătatea
- Sănătatea – printre cele mai căutate și apreciate beneficii pentru angajați
- Cum se pot implementa soluții de wellbeing pentru angajați
- Despre apa Kangen
Ce înseamnă un loc de muncă care promovează sănătatea și legătura dintre sănătate și performanță
Organizația Mondială a Sănătății a definit sănătatea drept ”starea de bine general – fizic, mental și social și pur și simplu absența bolii”. În acest sens, un loc de muncă sănătos este cel în care cei care muncesc și managementul colaborează pentru a folosi un proces continuu de îmbunătățire și protejare și promovare a sănătății, siguranței și binelui general al tuturor, prin considerarea următoarelor nevoi:
- sănătate și siguranță în ce privește mediul de lucru
- sănătatea, siguranța și starea de bine în mediul de lucru psihosocial, inclusive organizația și cultura organizațională
- resurse personale de sănătate la locul de muncă
- modalități de participare în comunitate pentru a îmbunătăți sănătatea membrilor echipei, familiilor lor și membrilor comunității.
În ultimii ani, focusul a crescut de pe acțiunile legate de sănătate la locul fizic de muncă către activitățile de prevenție și promovare a sănătății inclusive în comunitatea din care locul de muncă face parte.
La nivel global, atunci când sănătatea și starea de bine sunt promovate activ la locul de muncă, organizațiile sunt văzute ca performante în domeniul lor de activitate de către proprii angajați – un studiu World Economic Forum arăta că 65% dintre respondenții unui studiu dedicat sănătății și wellbeing au declarat că firmele în care lucrează sunt cele mai performante în sectorul lor de activitate. Prin comparație, 25% dintre cei care spun că organizația lor nu este implicată în grija față de sănătate a propriilor angajați cred că firmele lor sunt mai puțin performante.
Pe scurt, studiul realizat de World Economic Forum și Right Management a identificat următoarele concluzii, legate de modul în care organizațiile care sunt activ implicate în promovarea sănătății sunt văzute de proprii angajați:
- este de 2.5 ori mai probabil să fie cele mai performante în sectorul lor de activitate
- este de trei ori mai probabil să fie productive
- este de 8 ori mai probabil ca angajații să fie mai dedicați
- este de 3.5 ori mai probabil ca firma să încurajeze creativitatea și inovația
- este de 4 ori mai puțin probabil să piardă talente în următorii ani
Pe de altă parte, o cercetare a University of Warwick din Anglia a arătat că există o legătură directă între angajații fericiți și creșterea productivității muncii, astfel că investițiile în sănătatea angajaților și în inițiativele de wellbeing sunt pasul potrivit pentru companiile care vor să fie profitabile pe termen mediu și lung.
Sănătatea – printre cele mai căutate și apreciate beneficii pentru angajați
Programele de sănătate sunt cele mai căutate beneficii pentru angajați în întreaga lume. Un studiu Harvard Review din Statele Unite arăta că angajații americani preferă companiile care oferă pachete de beneficia care cuprind componente de sănătate – asigurările de sănătate conduc detașat în fața altor beneficia, acestea fiind de multe ori criterii de departajare între joburi.
Pe de altă parte, Forbes nota în 2017 că Raportul Aflac privind forța de muncă a descoperit faptul că aproape jumătate dintre angajați și-ar schimba jobul cu unul mai prost plătit dacă printre beneficii ar fi oferite asigurări de sănătate și pachete care să ajute la îmbunătățirea sănătății – care să cuprindă sport, nutriție sănătoasă etc.
Un alt studiu citat de Entrepreneur puncta faptul că mulți angajați consideră că prezența pachetelor de sănătate în cadrul beneficiilor oferite de angajatori înseamnă o grijă a companiei față de ei personal.
Focus pe prevenție
Prevenția are un rol extrem de important în comunitate, fiind identificată de OMS drept un factor major de evoluție. La nivel intervențional, există un focus pe prevenție din partea instituțiilor mondiale și europene de sănătate, pentru că aceasta reduce numărul de îmbolnăviri și crește calitatea vieții. În ce privește sănătatea în companii, un raport al Indian Council for Research on International Economic Relations nota că un program de investiții și beneficii cu focus pe sănătate și wellbeing poate duce la o reducere de peste 25% în ce privește costul aferent concediilor medicale și alte compensații care trebuie oferite angajaților în caz de boală.
Cum se pot implementa programe de sănătate și wellbeing
Specialiștii în domeniul HR și management sunt de părere că cele mai bune pachete de beneficii pentru angajați sunt cele în care se ține cont de nevoile acestora și de inputul acestora. Trendurile la nivel mondial arată o creștere a importanței pe care o are sănătatea în viața angajaților și angajatorilor deopotrivă.
De la încurajarea mișcării prin abonamente pentru sport, la mâncare sănătoasă oferită la birou, la scaune și birouri ergonomice, la montarea unor filtre speciale, perfomante pentru apă, companiile pot investi în prevenție pentru a avea parte de angajați mai sănătoși și fericiți.
Ce este apa Kangen?
Termenul Kangen înseamnă "reîntoarcerea la origini" în limba japoneză. Apa Kangen este o apă produsă de dispozitivele Enagic, produse în Japonia și adoptate deja de companii și gospodării din întreaga lume. Timp de peste 40 de ani, apa Kangen a fost utilizată în Japonia pentru a ajuta la redarea stării originale, alcaline a organismului, dar și sub formă acidă, ca detergent sau dezinfectant, ca alternativă la detergenții obișnuiți, cunoscut fiind faptul că poporul japonez este orientat către grija față de natură.
Apa Kangen:
- Are potenţial de oxido-reducere negative - Apa bogată în hidrogen se caracterizează prin ORP negative, care indică faptul că are un potențial de antioxidare mai mare și este ideală pentru consum oral. La fel ca pH-ul, valorile ORP reprezintă o măsură importantă pentru determinarea calității apei.
- Este folosită sub diversele sale forme în sistemul sanitar japonez – aparatul care produce această apă este certificat de Ministerul Sănătății din Japonia, fiind folosit și în marile companii japoneze, dar și în gospodăriile japonezilor, datorită duratei sale îndelungate de funcționare.
Cum se obține apa Kangen
Aparatul care produce apa Kangen a fost dezvoltat de compania japoneză Enagic Osaka începând cu 1987 și îmbunătățit în mai multe variante – 2000, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2014, purtând diferite nume – Leveluk, Sun, Anespa.
Cu ajutorul aparatelor de apă Kangen, oferite în România de Kangen Center România, se obțin mai multe tipuri de apă:
- Apa Kangen (apa alcalină)
- Apa Neutră (apa plată)
- Apa Acidă (apa de frumusețe)
- Apa Puternic Acidă (dezinfectant)
- Apa Puternică Kangen (detergent)
Fiecare dintre aceste tipuri de apă sunt obținute prin simpla conectare a aparatului la rețeaua de apă, printr-un proces de electroliză avansat. Astfel, cu un singur aparat, se pot reduce cheltuielile pe mai multe paliere – pe de o parte cele legate de consumul de apă plată, pe de o parte cele legate de produse de curățenie și dezinfectare și pe de o altă parte, cheltuielile legate de wellbeing-ul angajaților.
Vrei să implementezi un program de wellbeing pentru angajații tăi, care te va ajuta să investești sustenabil în sănătatea lor, cu o importantă componentă de economisire?
Completează formularul de mai jos pentru a primi mai multe detalii: