Employer Branding

Employer Branding
Recrutorii din ziua de astazi nu mai sunt doar  ”Vanatori”  ci si  ”Vanzatori” … Si se straduiesc din rasputeri sa convinga candidatii potentiali  sa vina macar la interviu….
Si apoi lupta continuu pentru a reusi sa atraga persoana respectiva in organizatie.
Dar ca un Don Quijote al zilelor noastre,  recrutorul poate lupta mult si bine cu morile de vant … Caci lupta este din start pierduta in cazul in care compania nu are un brand de angajator puternic.

Employer Branding este un subiect de mare actualitate si a fost si titlul primului nostru Workshop pe tematica de HR si Leadership de la Cluj Business Days.
 

Am deschis workshopul cu o introducere in context:

  • Employer branding a fost folosit ca un instrument secundar pentru a promova job-urile, dar aceasta situatie este pe cale de a se schimba!Statisticile arata ca:
  • Un brand de angajator puternic aduce cu 50% mai multi aplicanti
  • 92%  dintre angajati iau in considerare sa paraseasca jobul actual daca li se ofera un alt rol intr-o companie cu un brand de angajator puternic.
  • Companiile care isi prioritizeaza brandul de angajator de obicei observa o crestere cu 28% a retentiei.
  • (Joanne McDonaghcurrently Head of Digital Marketing & Content Specialist for Rezoomo.com)
Andreas Fuhrmann, Managing partner la Transearch, ne-a introdus in subiect folosind o superba metafora cu o randunica care inainte de a-si construi cuibul isi alege cu mare grija locul.
A facut apoi legatura cu intrebarea: De ce te-ar alege pe tine – compania ta -  "Talentul„?
Ne –a spus ca 78% dintre solicitanții de locuri de muncă spun că ratingurile și recenziile celor activi in cadrul companiilor sunt foarte relevante atunci când trebuie sa decida unde să  se angajeze.  Si ca merita sa acorzi atentie si la ceea ce spun angajații dvs. despre companie pe social media.

Mihaela Muresan, Marketing Strategist si Brand Arhitect la ”Brand essence”  ne-a vorbit apoi despre faptul ca un angajat pierdut costa mai mult decat un client pierdut. Ea ne-a spus ca angajatii sunt primii ambasadori ai brandului.
Ea ne-a povestit despre legatura intre cele doua branduri: Brandul de companie si brandul de angajator si despre relatia dintre acestea doua. Si ne-a tras un semnal de alarma cu privire la faptul ca in ultima perioada perceptia se formeaza si se deformeaza mult mai repede.

Urmatorul speaker a fost Dora Morhan care din luna februarie a acestui an este General Manager la singurul hotel de 5 sele din Iasi – Pleiada Boutique hotel. Ea ne-a vorbit despre dificultatile intampinate atunci cand vrei sa construiesti un brand de angajator pentru un hotel de 5 STELE- adica la cel mai inalt nivel. De asemenea ne-a vorbit si despre dezavantajele pe care acest proiect le implica. Riscul major pe care il vede ea este datorat tendintei de a suprasolicita angajatii – si ca o consecinta sa apara epuizarea.
Si ne spunea despre cum poti sa creezi o competitie pozitiva intre angajati.
 
Adrian Mironescu, Brand consultant and designer WIRON ne-a vorbit despre cum sa cresti brandul de angajatori prin implicarea in comunitate.
El ne-a dat cateva expemple de branduri construite care au folosit si mesaje si actiuni concrete in sprijinul comunitatii si ne-a vorbit despre legatura intre employer branding si Social branding si ne-a lasat cu mesajul ca social branding este brandingul care produce schimbare sociala.

Va asteptam si pe voi la urmatoarele editii ale business days la  Workshopul Employer branding deoarece angajatii potentiali cauta in acest moment cu mult mai mult decat bonuri de masa si este grozav sa invatam de la profesionisti ce putem oferi!
Vezi mai multe articole din categoria: Leadership & Resurse Umane