Comunicarea cu impact in leadership – provocari si prezentari de cinci stele pentru a schimba istoria IT

Comunicarea cu impact in leadership – provocari si prezentari de cinci stele pentru a schimba istoria IT

Inainte sa incepi lectura, te invit sa te uiti cu atentie la router-ul tau. Scrie cumva Cisco pe el?
E firesc. Esti aidoma a sute de milioane de utilizatori.


70.000 de oameni constuiesc zi de zi structura unuia dintre gigantii infrastructurii IT la nivel mondiale, iar Amazon si Facebook nu are ajunge usor la tine, fara ei. De altfel, propria tehnologie ajuta concernul sa scuteasca din cheltuieli. Meetingurile cu clientii din intreaga lume nu sunt intermediate prin zile pierdute pe avioane si diverse costuri, pentru ca, in cele 10 lobby-uri ale sediului din Sillicon Valley, luand forma unor videoconferinte.


Presiunea performantei este enorma.  Autorul Carmine Gallo a aflat, pentru volumul Five Stars, o cugetare cu care CEO-ul Chuck Robbins defineste lupta cu concurenta:  50 de ani i-au trebuit televiziunii sa atinga audienta de 50 de milioane de oameni in America. Pentru Facebook, au trebuit doar trei ani si jumatate. Jocul Angry Birds a cucerit aceleasi 50 de milioane in 35 de zile! Cand inginerii ii spun ca un produs e gata in 30 de zile, Chuck cere trei saptamani!


Care este liantul performantei, in opinia lui? Comunicarea. Dar modul in care o face este spectaculos.


Anjatorii, managerii si senior-executivii de la Cisco sunt invitati sa faca deseori prezentari derulate “in house” pentru echipele din companie, dar si pentru parteneri si clienti.


Toti cei care urmaresc prezentarile sunt invitati sa coteze fiecare prezentare de la 1 la 5. Cine e la nivelul 4 e considerat bun. Iar 4,5 este extrem de rar, asadar e spectaculoasa obtinerea lui. Fostul CEO John Chambers – care a condus compania vreme de 20 de ani – plusa deseori pana la 4,5 sau mai sus. Chambers este legenda si simbolul companiei, luand compania de la un profit de 70 de milioane de dolari si aducand-o la 40 de miliarde in mai putin de un deceniu.


“Chiar conteaza scorurile prezentarilor”, a intrebat Gallo un senior leader.
“Numai daca vrei sa-ti pastrezi slujba sau vrei sa promovezi!”
Este un exemplu de manual, in opinia mea, apropos de comunicare cu impact in leadership. De sus in jos, si de jos in sus.


Intr-un workshop consistent desfasurat la Business Focus Timisoara, pe tema Comunicarii cu impact in leadership, Florin Glinta s-a concentrat pe ceea ce inseamna leadership-ul transformational – influenta idealizata, stimulare intelectuala, dar mai ales motivatia inspirationala. Florin a pus accent pe importanta tot mai mare a tehnologiilor care studiaza activitatea cerebrala, metodologie care ii ajuta pe lideri sa fie mai constenti si mai capabil sa gestioneze emotional discursul.


In antiteza, Nicu Zegheanu a mizat pe un studiu realizat de Thun von Schultz in privinta comuncarii disonante. Valentele care fac ca un discurs disonant sa nu fie peren sunt:
- Continut (ce se spune si ce se face, de fapt)
- Deschidere de sine (disonantul e cel pe care nu il poti contrazice)
- Apel (cel care stie ce sa faca celalalt si cere: “nu veni decat atunci cand ai solutie”)
- Relatie (nu construieste, ci da diagnostic: “mi-a scazut increderea in tine”)
“Problema antreprenorilor este lipsa de consecventa”, a subliniat la randul sau Ovidiu Toader, referindu-se la felul in care se acestia nu sustin anumite decizii asteptate.

Doua axiome extreme de importante au fost enuntate de Roxana Gramada pe aceasta tema:
1. Comunicarea in sine nu e optionala.
Cu alte cuvinte, daca tot comunici, fa-o bine! Repeta, exerseaza, slefuieste. “Pune lemne pe focul dinauntru”, spune atat de inspirat Roxana Gramada.
2. Comunicarea fara substanta nu livreaza.

Aceasta este esenta: s-a explicit ce faci tu si altul nu face!

Intalnirea de la Business Days, din data de 12 decembrie, va oferi mize tot mai spectaculoase pe aceasta tema.

Asadar, drag public, fii pregatit! Esti in stare sa fii autorul unei schimbari “de cinci stele”.

Vezi mai multe articole din categoria: Leadership & Resurse Umane