Cum sa vand mai scump? Sa vad modalitati noi de abordare. Sa gasesc cel putin doua lucruri noi pe care sa le aplic in ceea ce fac eu. Astea sunt cateva exemple pe care le aud de regula la trainigurile de vanzari.
In plus, am observat ca trainingul este si o buna ocazie sa ne mai “descarcam” de problemele de la munca si sa povestim in special despre lucruri pe care nu prea putem sa le controlam: salariu, grila de comisioane, ca suntem cei mai scumpi, ca e cel mai greu ce facem noi si exemplele pot continua. E normal sa se intample asa. E o chestie cu care trebuie sa lucrez.
Plec la drum de la ideea ca rolul trainingului de vanzari este sa construiasca si sa dezvolte abilitati de vanzare pentru oameni si sa le dea ocazia sa le exerseze. Cateodata oamenii gasesc lucruri bune, nu neaparat noi, pe care sa inceapa sa le aplice in cee ace fac, zi de zi, altadata este necesar sa stergem praful de pe lucruri pe care participantii le stiau dar nu le mai aplica.
Dar de multe ori este vorba pana la urma de mentalitate. Mindset de vanzator. Imi place cum suna asta: “Changing the game is a mindset”.
Dar chestia asta este greu de inteles si mai greu de aplicat. Mai ales cand vine vorba de propria persoana. Dar ce putem face?
As pleca de la ceea ce iti propui pentru zilele in care esti in sala de curs. Care este obiectivul tau? Nu asteptarea. Ca asteptarea poate fi legata de cum sa se intample lucrurile din partea trainerului, cum sa fie organizat trainingul, sa nu te plictisesti, etc. Diferenta dintre obiectiv si asteptare este ca obiectivul presupune si implicare din partea ta. Nu poti fi un simplu spectator!
Fa lucrurile constient!
Rolul unui training este sa te ajute sa faci lucrurile constient. Si iti propun o structura simpla dupa care sa lucrezi: start / stop si continua. Start: lucruri noi sau lucruri bune pe care poti sa incepi sa le aplici imediat in cee ace faci. Stop: poate ti-ai dat seama ca sunt lucruri pe care nu le faci bine si ai vrea sa te opresti sa le mai faci. Continua: cu siguranta sunt si multe lucruri pe care le faci deja bine si ai vrea sa continui sa le faci. Dar gravitatia este mare. Poti sa te simti bine in sala de curs si apoi sa te duci sa faci lucrurile tot cum stiai tu, tot cum le-ai facut pana atunci si nimic nu se va schimba. Doar un nebun crede ca facand lucrurile la fel, poate obtine rezultate diferite”.Sau poti sa mergi si sa iti iei planul personal de actiune ( start – stop – continua ) si sa iti schimbi / adaptezi felul in care vinzi.
Cel mai usor lucru este sa spui ”nu cred ca o sa mearga”, “nu cred ca o sa functioneze”, “nu cred ca mi se potriveste“, “nu e politicos“ si cu asta ai pus cruce incercarii de a schimba ceva. Cel mai greu este intai sa experimentezi, sa vezi tu cu ochii tai daca functioneaza sau nu si apoi sa dai verdict. Ca poate chiar functioneaza. Tu ce alegi? Calea grea sau calea usoara?
Pe o scara de la 1 la 10, 1 cel mai putin si 10 cel mai mult, cat de mult te pot provoca in aceste zile? Ce inseamna sa te provoc? Nu o sa te bat, nu o sa te dau cu capul de pereti desi o colega trainer are o vorba: “intr-o sala de training, peretii sunt moi. Ne putem da cu capul de ei de oricate ori vrem, ca nu se intampla nimic rau”. Sa te provoc inseamna sa te scot din zona ta de confort, sa te provoc sa faci lucrurile altcumva decat esti obisnuit, sa iti contest ideile. Dar pentru asta am nevoie de acordul tau. Si mi-ar placea sa vad oameni curajosi…
Lucruri mici dar care fac diferenta. Incepe cu ele. De continuat povestea pentru ca este importanta.
Nu poti sa schimbi felul in care vinzi, daca nu incepi prin a schimba CEVA in ceea ce faci zilnic. Depinde doar de tine. Stiu ca suna imperativ si nu vreau asta dar asta e realitatea. Incearca. Ce ai de pierdut?
Adrian Cioroianu este mentor in cadrul BD Leadership Bootcamp intre 28 august - 1 septembrie. El va sustine modulul de Influentare si vanzare.
La a doua editie de BD Leadership Bootcamp intre 28 august - 1 septembrie te vom ajuta sa-ti descoperi propria flacara albastra si sa incepi sa-ti construiesti propria misiune in viata pornind de la visele, pasiunile, abilitatile, competentele, hobby-urile, activitatile care te fac fericit.