Alternative de lucru cu angajații în contextul crizei COVID-19

Alternative de lucru cu angajații în contextul crizei COVID-19

Criza COVID-19, considerată a fi o criză în curs de dezvoltare necesită ca lideri de business să depășească prejudecățile de normalitate, pentru a diminua pe cât posibil impactul acesteia. Ceea ce au nevoie liderii în timpul unei crize nu este neaparat un plan de răspuns predefinit, ci comportamente și mentalități cară să îi ajute în reorganizarea activității, adaptarea la situația actuală și să împiedice reacțiile excesive sau prea tardive asupra crizei.

 

Pe măsură ce implicațiile și reglementările legale și comerciale în contextul crizei COVID-19 continuă să evolueze, companiile din întreaga lume se confruntă su situații complexe de reorganizare și rstructurarea a activității.  Deoarece contextul actual implică dezvoltarea planurilor strategice pentru abordarea implicațiilor COVID-19 în productivitatea companiilor, oferim o serie de informații și soluții practice cu privire la modul în care angajatorii pot atenua efectul focarei asupra forței de muncă, sprijinind sănătatea și siguranța lucrătorilor, oferind simultan instrumente pentru menținerea productivității pe tot parcursul focarei.

 

În contextul extinderii epidemiei COVID-19, Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a făcut o serie de recomandări care pot fi aplicate în scopul asigurării securității și sănătății lucrătorilor, dar care vin și în sprijinul angajatorilor privind derularea activităților curente.

Aceste recomandări implică 3 măsuri de flexibilizare a raporturilor de muncă:

  1. Stabilirea unor programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză
  2. Modificarea temporară a locului de muncă la domiciliul salariatului,
  3. Desfășurarea activității prin telemuncă, în urma încheierii unui act adițional la contractul individual de muncă.

Alternative prevazute de Codul Muncii si alte normative, 16.03.2020 – pastrati-va angajatii , veti avea nevoie din nou de ei!

 
Set de acțiuni necesare
 

Orice strategie de acțiune, trebuie să aibă la bază un set de comportamente orientat pe:

  1. Organizare
  2. Dezvoltarea „calmului deliberat” și a „optimismului delimitat”
  3. Luarea deciziilor pe fondul evalării și anticipării situației;
  4. Abordarea cu prioritate tragediei umane;
  5. Comunicare eficientă prin menținerea transparenței.

Pandemia coronavirusului testează liderii companiilor și organizațiilor din fiecare sector din întreaga lume. Consecințele sale nu pot fi încă anticipate și predefinite în timp, cert este că acestea pot prezenta dificultăți mai mari decât cele anticipate. Incertitudinea prelungită este cu atât mai mult, un motiv ca liderii să îmbrățișeze practicile necesare pentru  stabilizarea companiilor și consolidarea comportamentelor și a valorilor care pot susține organizațiile și comunitățile lor.

Vezi mai multe articole din categoria: Celula de criza BD