Antreprenori, atenție mărită. Profesioniști cu experiență pot să vă ajute să creșteți afacerea
Afacerile mici și mijlocii, și în special „startup-urile” întâlnesc diferite obstacole care de cele mai multe ori, sunt camuflate sub o singură scuză: lipsă de capital. Dar oare întotdeauna aceasta este problema? Dacă e așa, atunci de ce investitorii de tip Angel sau fondurile de investiții de tip venture capital găsesc greu proiecte în care să investească?
În realitate foarte multe obstacole nu au legătură cu capitalul. De exemplu, un obstacol este organizarea necesară creșterii (housekeeping), un altul este identificarea priorităților în care antreprenorul trebuie să canalizeze energia și resursele afacerii, alte obstacole au de a face cu cunoștința și abilitatea de a accesa și mai apoi de a activa într-o piață superioară mai sofisticată șamd. Abordarea acestor obstacole nu ține neapărat de capital ci de inspirația și experiența echipei de conducere.
În ce privește echipa de conducere, mulți antreprenori trăiesc cu convingerea că numărul optim de parteneri într-o afacere este impar și mai mic decât trei. De ce? Pentru că din experiență au realizat că nu au access la parteneri buni, fie pentru că aceștia nu au experiență similară, fie pentru că nu sunt atât de inspirați încât să împărtășească viziunea antreprenorului.
DAR LUCRURILE POT STA ALTFEL…
Cum ar fi dacă, o echipă de profesioniști cu experiență reală în dezvoltarea de afaceri, în organizarea afacerilor, experiență practică în conducerea unor afaceri pe piețe mai sofisticate, cu experiență ce ține de profesie, ca și avocați, ingineri, IT-sti; sau profesioniști cu experiență crescută în sectorul în care activează compania…cum ar fi dacă o asemenea echipă ar sta aproape de antreprenor și l-ar ajuta să își crească afacerea spre următorul nivel, spre o ligă superioară?
Cum ar fi dacă, pentru fiecare obstacol – care nu ține de capital – s-ar găsi un profesionist care să poată trece afacerea peste acel obstacol? Ar colabora antreprenorul cu acest profesionist? Ar dori acest profesionist să îl ajute pe antreprenor?
Laszlo Pasco, Andrei Rădulescu și David Ţiplea, sunt de părere că acești Antreprenori și Profesioniști nu s-au prea găsit până acum din cauza mediilor diferite în care activează. Astfel, au hotărât să creeze Asociația GROW, o asociație a profesioniștilor gata să ajute antreprenorii, chiar și pe cei în fază de idee/start-up, să depășească obstacolele din fața successului.
Scopul GROW este de a crea o punte între antreprenori și profesioniști pentru a crește afaceri spre următorul nivel. Antreprenorii beneficiază de expertiza profesioniștilor din cadrul asociației GROW care vor pune la bătaie cunoștințe, networking, competențe în schimbul unei părți din valoarea adăugată creată și un loc în bordul de conducere al companiei.
„Am pornit multe afaceri de la zero”, spune Laszlo Pacso, fondatorul și coordonatorul Business Days. „Îmi dau seamă de greutăţile cu care se confruntă un antreprenor. Eu însumi, ori de câte ori începeam o afacere într-un domeniu nou, aveam nevoie de un mentor. Datorez foarte multe celor de la Gemisa «fond de investiții activ pe piaţa locală, ce derulează afaceri de peste 14 milioane de euro – n.red», în special lui Dragoș Roșca. Prezența lor în boardul afacerii a fost foarte importantă – veneau cu expertiză”, comentează Laszlo Pacso.
Prin urmare, Laszlo Pasco (foto), împreună cu un alt „networker”, cum îl numește el pe David Ţiplea (foto), Business Development, Europa Centrală și de Sud-Est la EY, și cu Andrei Rădulescu (foto), CFO al grupului de agenții de comunicare Leo Burnett vor fi primii profesioniști ai asociației GROW.
„Căutăm atât antreprenori cât și profesioniști. Totuși, dorim să facem acest lucru cu mare atenție și fără să compromitem valorile asociației GROW. Ne-am gândit la acestea atent și dorim ca prin procesul de selecție să creem legături cu persoane deschise, care sunt gata să împărtășească cunoștințele lor și sunt gata să argumenteze sau să își susțină logic punctul de vedere. Nu în ultimul rând, dat fiind natură proiectelor, nu vom putea colabora cu profesioniști care nu au o perspectivă pe termen lung.”, afirmă Rădulescu.
„Stim că România are nevoie de Antreprenori. Obiectivul nostru este ca in 5 ani și antreprenorii să știe fără urmă de îndoială că au nevoie de profesioniștii Asociației GROW.”, a concluzionat David Ţiplea.
Vezi şi alte articole asemănătoare în Revista Business Days Magazine.
În revista poţi afla mai multe despre:
- poveşti de succes antreprenoriale
- trenduri şi tendinţe
- educaţie antreprenorială şi managerială
- analize şi studii de caz
- idei, proiecte, finanţări
Descarcă Revista Business Days