Programul GROW

Programul GROW

Antreprenori, atenție mărită. Profesioniști cu experiență pot să vă ajute să creșteți afacerea

Afacerile mici și mijlocii, și în special „startup-urile” întâlnesc diferite obstacole care de cele mai multe ori, sunt camuflate sub o singură scuză: lipsă de capital. Dar oare întotdeauna aceasta este problema? Dacă e așa, atunci de ce investitorii de tip Angel sau fondurile de investiții de tip venture capital găsesc greu proiecte în care să investească?

În realitate foarte multe ob­stacole nu au legătură cu capitalul. De exemplu, un obstacol este organiza­rea necesară creșterii (ho­usekeeping), un altul este identificarea priorităților în care antreprenorul trebuie să canalizeze energia și re­sursele afacerii, alte obstaco­le au de a face cu cunoștința și abilitatea de a accesa și mai apoi de a activa într-o piață superioară mai sofisti­cată șamd. Abordarea aces­tor obstacole nu ține neapă­rat de capital ci de inspirația și experiența echipei de conducere.

În ce privește echi­pa de conducere, mulți antreprenori trăiesc cu con­vingerea că numărul op­tim de parteneri într-o afa­cere este impar și mai mic decât trei. De ce? Pentru că din experiență au reali­zat că nu au access la par­teneri buni, fie pentru că aceștia nu au experiență si­milară, fie pentru că nu sunt atât de inspirați încât să împărtășească viziunea an­treprenorului.

DAR LUCRURILE POT STA ALTFEL…

Cum ar fi dacă, o echipă de profesioniști cu experiență reală în dezvoltarea de afaceri, în organizarea afa­cerilor, experiență practică în conducerea unor afaceri pe piețe mai sofisticate, cu experiență ce ține de pro­fesie, ca și avocați, ingi­neri, IT-sti; sau profesioniști cu experiență crescută în sectorul în care activează compania…cum ar fi dacă o asemenea echipă ar sta aproape de antreprenor și l-ar ajuta să își crească afa­cerea spre următorul nivel, spre o ligă superioară?

Cum ar fi dacă, pentru fi­ecare obstacol – care nu ține de capital – s-ar găsi un pro­fesionist care să poată trece afacerea peste acel obstacol? Ar colabora antreprenorul cu acest profesionist? Ar dori acest profesionist să îl ajute pe antreprenor?

Laszlo Pasco, Andrei Rădulescu și David Ţiplea, sunt de părere că acești Antreprenori și Profesioniști nu s-au prea găsit până acum din cauza mediilor diferite în care activează. Astfel, au hotărât să cre­eze Asociația GROW, o asociație a profesioniștilor gata să ajute antrepre­norii, chiar și pe cei în fază de idee/start-up, să depășească obstacolele din fața successului.

Scopul GROW este de a crea o punte între an­treprenori și profesioniști pentru a crește afaceri spre următorul nivel. Antreprenorii beneficiază de expertiza profesioniștilor din cadrul asociației GROW care vor pune la băta­ie cunoștințe, networking, competențe în schimbul unei părți din valoarea adău­gată creată și un loc în bordul de conducere al companiei.

„Am pornit multe afa­ceri de la zero”, spune Laszlo Pacso, fondatorul și coordo­natorul Business Days. „Îmi dau seamă de greutăţile cu care se confruntă un antre­prenor. Eu însumi, ori de câte ori începeam o afacere într-un domeniu nou, aveam ne­voie de un mentor. Datorez foarte multe celor de la Gemisa «fond de investiții activ pe piaţa locală, ce de­rulează afaceri de peste 14 milioane de euro – n.red», în special lui Dragoș Roșca. Prezența lor în boardul afa­cerii a fost foarte importan­tă – veneau cu expertiză”, co­mentează Laszlo Pacso.

Prin urmare, Laszlo Pasco (foto), împreună cu un alt „networker”, cum îl numește el pe David Ţiplea (foto), Business Development, Europa Centrală și de Sud-Est la EY, și cu Andrei Rădulescu (foto), CFO al gru­pului de agenții de comu­nicare Leo Burnett vor fi pri­mii profesioniști ai asociației GROW.

„Căutăm atât antre­prenori cât și profesioniști. Totuși, dorim să facem acest lucru cu mare atenție și fără să compromitem valori­le asociației GROW. Ne-am gândit la acestea atent și dorim ca prin procesul de selecție să creem legături cu persoane deschise, care sunt gata să împărtășească cunoștințele lor și sunt gata să argumenteze sau să își susțină logic punctul de vedere. Nu în ultimul rând, dat fiind natură proiecte­lor, nu vom putea colabo­ra cu profesioniști care nu au o perspectivă pe termen lung.”, afirmă Rădulescu.

„Stim că România are nevoie de Antreprenori. Obiectivul nostru este ca in 5 ani și antreprenorii să știe fără urmă de îndoială că au nevoie de profesioniștii Asociației GROW.”, a con­cluzionat David Ţiplea.

 

Vezi şi alte articole asemănătoare în Revista Business Days Magazine.BDM nr.1

În revista poţi afla mai multe despre:

  • poveşti de succes antreprenoriale
  • trenduri şi tendinţe
  • educaţie antreprenorială şi managerială
  • analize şi studii de caz
  • idei, proiecte, finanţări

Descarcă Revista Business Days

 
Vezi mai multe articole din categoria: Antreprenoriat & Intraprenoriat
Etichete: