Cum se desfășoară?
Sesiunile de business networking de tip open se desfășoară între 75 de persoane, care și-au confirmat prezența. O astfel de sesiune se desfășoară în 4 etape:
- o mică sesiune de training de 10 minute pentru a vă familiariza cu conceptul și pentru a vă ajuta să deprindeți abilitatea de a folosi tehnica “elevator pitch” și de a dezvolta o tehnică de categorisire și selecție a oportunităților relevate în astfel de sesiuni.
- la începutul fiecărei sesiuni open au loc 3 prezentări din partea unor startupuri care au accesat programul STARTUP+ cu rolul de a primi feedback și poate chiar să identifice potențiali parteneri, colaboratori, furnizori, clienți sau mentori printre cei prezenți în sală.
- urmează o serie de prezentări scurte de 45-60 de secunde, în care fiecare persoană se prezintă în fața celorlați folosind tehnica elevator pitch. Prin aceste prezentări fiecare participant va încerca să transmită celor din sala câteva informații prin care să-i ajute să identifice potențiale zone de colaborare.
- urmează o sesiune de interacțiuni libere în care fiecare participant poate comunica cu acele persoane cu care a identificat zone potențiale de colaborare.
Cui se adresează?
- Sesiunile de tipul open se adresează oricui interesat să-și dezvolte abilitățile de business networking, celor interesați de a-și lărgi sfera de contacte, celor interesați de interacțiunea cu alți oameni, celor care caută noi oportunități de dezvoltare a carierei sau a afacerii, celor preocupați de dezvoltarea spiritului asociativ.
- Se adresează în egală măsură și celor tineri și reprezintă o bună ocazie de a cunoaște alte persoane și pentru a-și dezvolta abilitățile de prezentare în public.
Cine poate participa?
- Poate participa orice persoană care s-a înscris la evenimentul Business Days, în programul căruia se desfășoară sesiunea și care a bifat opțiunea de participare la sesiunile de business networking de tipul open, după care a selectat una sau ambele zile
- Participarea este condiționată de confirmarea pe email, sms sau la locul evenimentului a prezenței, în momentul în care este solicitată de către echipa de organizare
- Cei care nu au bifat opțiunea de participare pe durata procesului de înscriere, se pot înscrie fie sunând la echipa de suport, fie la locul evenimentului, în limita locurilor disponibile
- În cazul sesiunile de business networking de tipul open, funcționează regula, primul înscris, primul servit
Cum se face selecția participanților pentru o sesiune open?
- Prima regulă este înscrierea pe listele de ințentie pentru sesiunile open, prin bifarea opțiunii din pagina a doua din fișa de înscriere
- A doua regulă este confirmarea în termen de maxim 24 de ore prin sms, e-mail sau telefonic,
- Prima dată sunt contactați primii 75 de participanți înscriși pentru fiecare zi, după care la interval de 24 de ore, restul, până la ocuparea locurilor în cele 2 sesiuni
- În situația în care locurile nu se ocupă, este anunțat pe durata evenimentului și cei doritori se pot înscrie la fața locului
- Regula este primul venit, primul servit Locurile sunt limitate și în nici un caz nu se poate depăși numărul de 100 de participanți, din cauza timpului limitat acordat sesiunii
- În cazul sesiunilor de tipul open, nu există restricții de altă natură, ca și la microîntâlniri.
Cum să te pregătești pentru o sesiune open?
- În primul rând cu un număr potrivit de carți de vizită, recomandăm să aveți în jur de 100 de cărți de vizită la voi;
- În al doilea rând cu o strategie de business networking și cu instrumente de notat pentru a te ajuta în procesul de selecție a contactelor (calde, călduțe și reci);
- În al treilea rând cu un elevator pitch bine pregătit și exersat în prealabil, cu focus pe: domeniul de activitate, compania, funcția pe care o ai în companie, prin ce te diferențiezi de competiție, care sunt atuurile pe care le oferiți clienților, cum și cu ce îi poți ajuta pe cei din sală, ce cauți și ce fel de ajutor ai nevoie;
Ce să faci după o sesiune de tipul open?
- Contactezi contactele calde cu care nu ai reușit să intri în contact în mod direct la eveniment
- Contactezi contactele călduțe în cel mult 2 săptămâni de la eveniment prin e-mail sau telefon și încerci să setezi o întâlnire pentru a discuta în detaliu despre posibilitățile de a vă ajuta unul pe altul
- Introduci contactele dobândite în CRM (dacă ai un astfel de instrument) și încerci să stabilești contactul cu ei pe LinkedIn
- Îți adaptezi prezentarea în funcție de feedback-urile primite pentru ca data viitoare să reușești un impact mai bun
- Arhivezi cărțile de vizită după ce le-ai introdus în CRM (dacă ai un astfel de instrument)
Elevator pitch
- Este un mesaj scurt, concis și sintetic despre tine, compania pe care o reprezinți, ceea ce faci, domeniul de activitate, ce te diferențiază față de concurență, ce plus valoare aduci clienților, cu ceea ce îi poți ajuta pe cei din fața ta, ce cauți. Pentru a avea impact mesajul trebuie sa fie clar, sintetic, interesant, remarcabil, ușor memorabil și personalizat.
Selecția contactelor
Recomandăm ca fiecare persoană pe care o veți întâlni să o puneți în una din următoarele 3 categorii:
- prospect/contact cald
- prospect/contact călduț
- prospect/contact rece
În categoria cald îi treceți pe cei cu care ați descoperit cele mai multe afinități, posibilități de colaborare, cooperare, interese comune sau posibilitatea de a-i ajuta. Sunt cei pe care îți recomandăm să îi contactezi atunci la locul de desfășurare al evenimentului. Iți recomandăm ca numărul celor cu care vei intra în contact direct să nu depășească 10. Va fi foarte dificil să poți dezvolta subiectul la fața locului cu mai mult de 10 persoane.
În categoria călduț, îi vei trece pe cei pe care este bine să-i contactezi pentru că ai identificat cu ei multe lucruri în comun și crezi că există posibilitatea să vă ajutați reciproc. Ei sunt cei pe care îi poți contacta post eveniment.
În categoria rece îi treci pe cei cu care nu prea ai identificat afinități sau nu vezi acum la momentul actual posibilități de colaborare sau cooperare. Nu uitați cei care sunt astăzi în categoria prospecți/contacte reci maine pot ajunge în categoria calduță sau chiar caldă. Este bine să îi ai în vedere și să le urmărești evoluția în carieră.