Workshop [DP] - Managementul stresului

#FORMAT

Workshop-urile sunt sesiuni interactive care se axeaza pe transferul de cunostinte prin schimb de experienta. Sesiunile, la care participa pana la 3 speakeri, se desfasoara sub forma de prezentari de 15 minute, axate pe studii de caz, exemple de buna practica, analize si sunt urmate de sesiuni interactive de intrebari si raspunsuri moderate. Sesiunile cu 4 pana in 5 speakeri se desfasoara sub forma de interviu pe scena, urmat de sesiuni de intrebari si raspunsuri moderate. Sesiunile de intrebari si raspunsuri dureaza minim 40 de minute, oferind astfel celor din sala posbilitatea de a adapta continutul acestor sesiuni la problemele si preocuparile lor specifice, crescand utilitatea si relevanta acestor sesiuni.

#TOPICURI

 marketing digital, promovarea si vanzarea in mediul online, folosirea social-media pentru promovarea afacerilor, folosirea aplicatilor mobile in strategia de comunicare cu clienti potentiali, folosirea continutului online in strategia de promovare si comunicare digitala, email marketing, google adworkds, seo, facebook ads, marketing automation, digital customer experience

#AUDIENTA target

Manageri de marketing, specialisti de brand, manageri de comunicare, directori comerciali, manageri de vanzari, antreprenori si top manageri care vor sa inteleaga strategia corecta de pozitionare

#TEMA si CONTEXT*

Stresul este un fenomen psihosocial complex ce decurge din confruntarea persoanei cu cerinte, sarcini, situatii, care sunt percepute ca fiind dificile, dureroase sau de mare importanta pentru persoana respectiva (Baban, 1998).

Dictionarul de psihologie sociala defineste termenul de stres psihic ca fiind o stare de tensiune, de incordare si de disconfort, determinata de agentii afectogeni, cu semnificatie negativa, de frustrarea sau deprimarea unor stari de motivatie (trebuinte, dorinte, aspiratii), de dificultatea sau de imposibilitatea rezolvarii unor probleme.

Stresul are o importanta componenta subiectiva, in sensul ca ceea ce este provocator, facil sau chiar relaxant pentru o persoana, pentru o alta poate deveni amenintator sau imposibil de realizat (Roesch si colab., 2002). Diferentele individuale in ceea ce priveste raspunsul la stres sunt datorate atat componentei genetice, cat si experientelor de viata diferite.

Intelegerea felului in care raspundem la stres este esentiala pentru implementarea tehnicilor de management al stresului. Exista, bineinteles, mai multe perspective prin care poate fi abordat conceptul de stres.

Din perspectiva neurofiziologica (triada formata din sistemul nervos autonom, sistemul endocrin si sistemul imunitar – Cacioppo, 1994), stresul poate fi considerat o constanta a existentei umane, din perioada prenatala si pana la sfarsitul vietii noastre.
Creierul este programat sa perceapa toate experientele, sa le catalogheze pe fiecare ca fiind negativa (periculoasa), neutra sau pozitiva si, apoi, sa reactioneze corespunzator.

Exprimarea furiei, agresivitatea verbala sau fizica sunt cateva exemple ale reactiei de lupta, in vreme ce izolarea sociala, vizionarea excesiva a televizorului, dependenta de substante sau de jocuri (de noroc, pe internet etc.) reprezinta cateva exemple de reactii de „fuga”. Ulterior, a fost descrisa si o a treia reactie, cea de „inghetare”, caracterizata prin lipsa reactiilor fizice sau psihice, sentimentul de neajutorare, de neputinta, simptome depresive.

Daca situatia nu se rezolva prin “lupta sau fugi”, individul ramane in continuare expus la agentii stresori, iar, cu timpul, apar tulburari emotionale, neliniste, solicitari mari fizice si psihice permanente care, in cele din urma, produc boli (cardiovasculare, endocrine, psihice, cancer etc.).

Atunci cand suntem supusi solicitarilor externe, organismul secreta asa-numitii „hormoni de stres” pentru a le putea face fata cu succes. Problemele apar atunci cand aceste substante persista mai mult tip in sange (expunere prelungita la stres); pot aparea leziuni ale vaselor de sange, afectiuni ale rinichilor si chiar moarte; imbatranirea celulara este accelerata, iar imunitatea scade, astfel incat creste riscul aparitiei bolilor somatice sau psihice.

Din perspectiva psihologica, stresul este definit ca fiind “o relatie particulara intre persoana si mediu, in care persoana evalueaza mediul ca impunand solicitari care exced resursele proprii si ameninta starea sa de bine, evaluare ce determina declansarea unor procese de coping, respectiv raspunsuri cognitive, afective si comportamentale la feedback-urile primite” (Lazarus si Folkman, 1984, p. 19).

Stresorii sau factorii de stres sunt evenimente/situatii externe sau interne, reale sau imaginare, suficient de intense sau frecvente care solicita reactii de adaptare din partea individului. Exista o serie de factori de stres / potentiali factori stresori:

• boala fizica sau psihica,
• abuz fizic, emotional sau sexual,
• situatie financiara precara,
• probleme la locul de munca: supraincarcarea muncii, conditii proaste de lucru, lipsa de resurse, probleme de comunicare cu colegii, cu sefii, responsabilitate prea mare, schimbari organizationale, schimbarea locului de munca,
• familia – probleme de comunicare in familie, divortul, decesul unui membru al familiei, conflicte cu fratii, violenta in familie, alcoolismul,
• prietenii – conflicte cu prietenii, lipsa prietenilor, lipsa suportului social,
• dezastre naturale (cutremure, inundatii) sau atacuri teroriste, razboaie civile,
• propria persoana – lipsa de incredere, nemultumire fata de aspectul fizic, deciziile luate de-a lungul vietii etc.

#INTREBARI la care vor incerca sa ofere raspunsuri prezentarile speakerilor*

  • ce este stresul?
  • cum si cand apare stresul?
  • care sunt cauzele stresului? 
  • care sunt factorii care cauzeaza stres?
  • cum raspunde organismul nostru la stres?
  • care sunt resursele noastre interne prin care putem face fata la stres?
  • cum ne putem adapta la stres?
  • ce reactii putem avea la stres? cu ce consecinte?
  • cum putem schimba lucrurile?
  • cum identificam si monotorizam factorii de stres?
  • cum constientizam propriile reactii la stres?
  • cum putem dezvolta abilitati si comportamente de management al stresului?
  • cum putem stabili si mentine un suport social adecvat pentru a elimina stresul din viata noastra?
  • cum sa ne dezvoltam un stil de viata sanatos?
  • cum sa ne dezvoltam increderea in propria persoana?

Pentru a participa la aceasta sesiune este nevoie de cel putin tipul de acces Professional Development, dar pot participa si cei care au tichete de acces Business Development.

 

Articolul anterior
Articolul urmator
Lista speakeri

Managing Partner, Corporate Performance Solutions

Claudiu Popovici si-a inceput activitatea de training si consiliere profesionala in 2004, dupa 10 ani de cariera profesionala in companii multinationale si romanesti, si o perioada extinsa de implicare in activitati de voluntariat. El abordeaza trainingul cu metode mai apropiate de consultanta comportamentala decat de cele ale “predarii”: - Are in vedere unicitatea fiecarui grup si a fiecarui participant la training - aflat intr-un moment distinct al vietii si carierei sale, influentat comportamental de “cultura organizationala”, precum si de tiparele de gandire dobadite in evolutia sa.

Citeste mai mult

Consultant in productivitate, Lector universitar, http://www.costinciora.ro/

Costin Ciora este Consultant in Productivitate si lector universitar doctor la ASE Bucuresti, Departamentul de Analiza si Evaluare Economico-Financiara. Este autorul cartii „12 ingrediente pentru productivitate. Dupa mai bine de 8 ani de cercetare in mediul academic (stagii la Dauphine University Paris, Alicante University si Vienna University of Economics and Business) si 6 ani de antreprenoriat, Costin se concentreaza in prezent pe studierea productivitatii individuale, intrucat dupa spusele sale, nivelul de productivitate al angajatilor determina performanta organizationala.

Citeste mai mult

Senior trainer, Manager SMART HR

Magnoliu Stan este în prezent Senior Trainer și Manager al companiei Smart HR. Are o activitate profesională de peste 15 ani în domeniul resurselor umane și al dezvoltării personale și de peste 12 ani ca trainer certificat CNFPA și Persolog.

Citeste mai mult
Moderatori

, Point Event

Adina activează în PR și comunicare din pasiune pentru afacerea proprie, dar și pentru clienții pe care îi are datorită clubului Business Point Club. Este cofondatoare a acestui club, a cărui viziune este de a face oamenii prieteni. Pe lângă nucleul de membri permanenți – intraprenori și antreprenori, clubul a reunit mai mult de 200 de participanți de-a lungul activității sale, dintre care îi amintim pe Sebastian Văduva, Mihaela Tatu, Dacian Palladi, Sorina Bradea etc. A organizat și a făcut parte din organizarea a mai mult de 60 de evenimente locale (Oradea) și naționale, iar de 3 ani le și moderează. A moderat unii dintre cei mai mari speakeri la nivel național: Andy Szekely, Eusebiu Burcaș, Ovidiu Toader, Paul Ardeleanu, Ovidiu Oltean, Dan Ștefan, Urs Hauenstein, Luminița Popa, Adrain Florea, Laszlo Pacso, Tedy Necula, Laura Dragomir, Dragoș Popescu, Marius Ghenea etc. A contribuit la organizarea ediției Business Days în Oradea. A obținut numeroase certificări în Public Speaking, dezvoltare personală și antreprenoriat. Viziunea ei despre munca pe care o face este: “Înconjoară-te de prieteni, iar când nu faci asta cunoaște alți oameni; e cel mai bun mod de a trăi”

Citeste mai mult