- Homepage
- Tipuri de acces
- Inscrie-te!
- Program
- Speakeri
- Networking
- Parteneri
- Parteneri media
- Locatie
- Contact
- PRESA
Workshop [antreprenoriat] - Finantarea si managementul financiar al afacerii
#FORMAT
Workshop-urile sunt sesiuni interactive care se axeaza pe transferul de cunostinte prin schimb de experienta. Sesiunile, la care participa pana la 3 speakeri, se desfasoara sub forma de prezentari de 15 minute, axate pe studii de caz, exemple de buna practica, analize si sunt urmate de sesiuni interactive de intrebari si raspunsuri moderate. Sesiunile cu 4 pana la 5 speakeri se desfasoara sub forma de interviu pe scena, urmat de sesiuni de intrebari si raspunsuri moderate. Sesiunile de intrebari si raspunsuri dureaza minim 40 de minute, oferind astfel celor din sala posbilitatea de a adapta continutul acestor sesiuni la problemele si preocuparile lor specifice, crescand utilitatea si relevanta acestor sesiuni.
#TOPICURI
Lectii din experienta unor antreprenori de succes, profesionisti si manageri caliti la scoala vietii pentru a-i ajuta pe cei la inceput de drum sa progreseze si sa-si dezvolte afaceri solide si pe principii sanatoase.
#AUDIENTA target
Antreprenori la inceput de activitate, cei care au idei de afaceri si vor sa le puna cu succes pe piata, cei pasionati de antreprenoriat, persoane care i-au in calcul posibilitatea de a porni pe calea antreprenoriatului, tineri din anii terminali de liceu si facultate care doresc sa puna in balanta antreprenoriatul ca si optiune de cariera.
#TEMA si CONTEXT*
Suntem in Romania, tara in care avem cei mai putin antreprenori la mia de locuitori, unde in ultimii ani se inchid mai multe firme decat se deschid, tara care nu sprijina si sutine demersurile antreprenoriale si care printr-un sistem legislativ si de reglementare foarte strict descurajeaza tinerii si pe cei cu idei sa porneasca la drum. Suntem in tara in care esecurile in afaceri sunt vazute ca si capat de drum si antreprenorii care au avut curaj si au riscat, dar au pierdut sunt stigmatizati si renunta. Rata antreprenorilor care renunta la aceasta cale dupa un esec este foarte mare, de peste 80%...
Cu toate astea antreprenoriatul este poate cea mai interesanta si provocatoare aventura, pentru cei care au curajul, determinarea si pasiunea de a urma calea. Riscurile inerente pot fi minimizate prin invatare, dezvoltare de competente, networking, acces la mentori si investitori care vor sa ajute. Business Days lanseaza seria de sesiuni speciale dedicate celor la inceput de drum numita Business Starter, 8 sesiuni dedicate dezvoltarii competentelor necesare pentru a porni cu dreptul si pentru a transforma afacerea ta in succes. In pachet este inclusa si prezenta la competitia BusinessDriveStartUP un proiect foarte apreciat si de impact de cei care vor sa-si valideze ideea sau proiectul si care vor sa aiba parte de promovare si acces la resurse.
#INTREBARI la care vor incerca sa ofere raspunsuri prezentarile speakerilor*
- care sunt sursele de intrari de numerar intr-o afacere
- care sunt sursele de iesiri de numerar intr-o afacere
- de ce bugetul de venituri si cheltuieli nu este identic cu cash-flow-ul afacerii
- ce este managementul financiar al afacerii
- de ce este ea atat de importanta
- cum faci rost de bani pentru finantarea afacerii? ce surse de finantare sunt accesibile pentru un startup? prin ce se caracterizeaza fiecare posibilitatea de finantare?
- la ce sa fi atent cand apelezi la finantare? care sunt riscurile la care te expui?
- cum sa estimezi corect necesarul de finantare in diverse etape ale evolutiei organizatiei?
- ce cauta finantatorii la o afacere sau mai corect ce fel de afaceri sunt finantate de finantatori? de ce?
- cum stii ca ai o afacere finantabila?
- ce trebuie sa faci sa te asiguri ca ai o afacere finantabila?
# RESURSE*
Pentru a participa la aceasta sesiune este nevoie de cel putin tipul de acces Business Starter, dar pot participa si cei care au tichete de acces Professional Development si Business Development.
Lista speakeri
Owner, Cabinet consultanta Ec.Mercescu
Mariana Mercescu este auditor financiar extern, consultant fiscal și expert contabil, manager al grupului de societăți Mercescu (membru al CAFR, CCF și CECAR). Mariana a dobândit o considerabilă experiență a mediului corporatist lucrând în anii‘90 în departamentul economic al Alcatel Romania. Această experiență a fructificat-o ulterior punând bazele unei practice private ce s-a dezvoltat de la an la an pentru a ajunge sa aiba o echipa consolidată și un portofoliu important de clienți ce cuprinde în principal companii multinaționale dintr-o vastă arie de activități (industrie automotivă, agricultură, domeniul medical, etc.). În cadrul activității de audit, Mariana a obținut și calitatea de auditor financiar al finanțărilor europene fiind acreditată în aces sens de Camera Auditorilor Financiari din Romania. În plus, Mariana își aduce contribuția și în activitatea instanțelor de judecată în calitatea sa de expert judiciar. In plan social, grupul de societăți Mercescu se implică în activităț icaritabile și de cercetare.Astfel, fondatorul companiilor Mercescu este membrual Rotary Cetate Timisoara, susținător al Festivalului Plai din 2007 și contributor pentru Romania al proiectului “Doing Business” promovat de Banca Mondiala prin divizia sa International Finance Corporation.
Consultant, Investitor, Psiholog,
Experienta mea de peste 20 de ani in diferite roluri de management, investitor si antreprenor ma ajuta sa ofer servicii integrate de coaching, mentorat si consultanta. In ultimii 7 ani, am facut coaching cu peste 210 manageri pentru a-si imbunatati stilul de viata profesional si personal, am mentorat peste 160 de antreprenori pentru a-si crea o prima afacere de succes si am oferit consultanta la mai mult de 30 de companii pentru a-si creste eficient si sustenabil afacerea. De asemenea, dezvolt si facilitez programe de training specifice, in care oamenii si organizatiile invata cum sa dezvolte afaceri etice si valoroase, in timp ce se bucura de o viata echilibrata.
Chief Financial Officer Group, LifeCare
Absolvent al Facultăţii de Mecanică şi al Facultăţii de Ştiinţe Economice, ambele din Timişoara, are o experienţă de peste 14 ani în poziţii executive în firme din domenii diferite: producţie, servicii, distribuţie, retail, dealerat auto, network marketing. De peste 10 ani predă management financiar în cadrul Open University London – CODECS, având un schimb de experienţă cu peste 300 de manageri din zona de vest a ţării. Activ pe piaţă de servicii de management financiar adresat companiilor: bugetare, instrumente financiare, finanţări, managementul costurilor, integrare a informaţiilor financiare cu domeniile: logistic şi comercial.
Head of Commercial Strategy and Product Development, Patria Bank
Emilian Crețu are peste 10 ani de experienta bancara diversa, de la coordonator de vanzari la business expert in zona de IMM. In aceasta perioada a acoperit o arie vasta de expertiza in zona de creditare, risc, optimizari procese si dezvoltare de produse. Din iulie 2017 Emilian este Manager al Departamentului Suport Vanzari si Dezvoltare Produse in cadrul Patria Bank unde isi propune o crestere a business-ul IMM si Micro prin simplificarea proceselor si documentatiei necesare finantarii pentru companii.
Moderatori
Director Executiv, Startup Transilvania Entrepreneurship and Innovation Center - Cluj Napoca
Alexandru este director executiv al Startup Transilvania Entrepreneurship and Innovation Center din Cluj Napoca. Are o experiență de 12 ani în mediul academic unde a ținut cursuri de management strategic, conducerea afacerilor, antreprenoriat și etica afacerilor. Alexandru este doctor în management și a realizat o cercetare postdoctorală în vederea dezvoltării ecosistemelor antreprenoriale inovative în domeniul tehnologiei informației din România. Domeniile de expertiză și de cercetare sunt managementul organizațional, managementul strategic, antreprenoriat, inovație, management de produs, design thinking, creativitate, echipe creative și leadership.