- Homepage
- Tipuri de acces
- Inscrie-te!
- Program
- Speakeri
- Networking
- Parteneri
- Parteneri media
- Locatie
- Contact
- PRESA
Masterclass [management] - Taxare si fiscalitate. Impactul asupra afacerii
#FORMAT
Masterclass-urile sunt sesiuni avansate care se axeaza pe transferul de cunostinte prin prezentari interactive. La o sesiune de masterclass participa 1 pana la 3 speakeri care sunt experti, practicieni cu multi ani de experienta in domeniul pe care este axata sesiunea. Sesiunile sunt axate pe dezvoltarea afacerii, centrate pe dezvoltarea pornind din interiorul organizatiei sau centrate pe dezvoltarea business-ului in exterior, fie accesand piete noi, fie prin diversificare sau printr-o abordare strategica diferita.
#TOPICURI
Workshopurile de management trateaza teme ca: planificarea strategica, prioritizarea strategica, managementul costurilor, bugetarea afacerii, managementul financiar, fiscalitate, taxarea afacerii, organizare, control, indicatori de performanta, decizii, instrumente de management, gestionarea conflictelor, managementul problemelor si provocarilor, gestionarea riscurilor, legile afacerilor, inovatie, cultura organizationala, design organizational, modelarea de business, managementul operational, managementul logistic, eficienta, productivitate, managementul stresului, managementul sansei sau cum sa profiti la maxim de oportunitatile care ti se ivesc in cale, gestionarea responsabila a resurselor, responsabilitate corporatista, etica, principii si valori in afaceri, misiune, viziune si valori
#AUDIENTA target
Se adreseaza top managerilor si managerilor de departament, antreprenorilor, profesionistilor care au in subordine echipe, consultantilor in management, celor interesati in dezvoltarea abilitatilor si competentelor manageriale
#TEMA si CONTEXT*
Recenta eliminare a plafoanelor la contributiile sociale reprezinta un obstacol in plus, in contextul in care Romania a devenit a treia piata din lume ca dificultate in recrutare, dupa Japonia si Taiwan. Autoritatile au dezvoltat o atentie sporita in cadrul controalelor fiscale. Trei din cinci multinationalele care opereaza in Romania se asteapta sa treaca printr-un control de preturi de transfer in urmatorii 2 ani. Acestea sunt principalele 3 tendinte in fiscalitatea locala.
La nivel macroeconomic, anul 2017 precum si anii care vor urma vor fi definiti de o serie de masuri in domeniul fiscal legate de nevoile bugetului de stat, initiativa BEPS, directivele Europene si acordurile privind schimburile de informatii fiscale intre statele lumii. Dar, nu trebuie sa uitam nici dimensiunea fiscala pur romaneasca, incluzand modificarile recente de legislatie, ca de exemplu eliminarea plafoanelor la contributiile sociale.
Eliminarea plafoanelor la CAS (contributia la pensie) si CASS (contributia la sanatate) pentru angajatii cu un salariu brut de peste 5 salarii medii pe economie a condus la cresterea costurilor cu forta de munca. Avand in vedere ca Romania a devenit - conform unor studii recente - a 3-a piata din lume ca dificultate in recrutare (dupa Japonia si Taiwan), mediul de business romanesc este expus unei situatii de costuri crescute, combinata cu o disponibilitate redusa a fortei de munca pe piata autohtona.
Din pacate, legislatia fiscala actuala nu ofera angajatorilor/ angajatilor afectati solutii care sa compenseze aceasta crestere de costuri. Poate doar sa ia in considerare orice posibila masura de optimizare fiscala prevazuta de reglementarile legale in vigoare (de exemplu, acordarea de actiuni sub forma de "Stock Option Plan" care beneficiaza de un tratament fiscal mai favorabil).
Exista in momentul de fata facilitati fiscale care pot fi aplicate de contribuabili pentru o optimizare a calculului de impozit pe profit, printre care amortizarea accelerata si facilitatile prin scutiri de impozit si deduceri suplimentare de cheltuieli pentru sectorul de cercetare-dezvoltare. Dar exista -de asemenea - si regimuri alternative de taxare ce merita avute in vedere (impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul HORECA).
Deoarece autoritatile fiscale au dezvoltat o atentie sporita in cadrul controalelor fiscale (in special pentru zona preturilor de transfer si a substantei tranzactiilor), numarul controverselor va creste simtitor in urmatoarea perioada.
#INTREBARI la care vor incerca sa ofere raspunsuri prezentarile speakerilor*
- care sunt principalele taxe pe care le platim si ce impact au acestea asupra afacerii?
- care sunt taxele legate de munca? ce impact au ele asupra afacerii?
- care sunt taxele si impozitele legate de activitatile comerciale? ce impact au asupra afacerii?
- ce alte taxe mai trebuie sa plateasca o firma, in functie de domeniul de activitate?
- ce taxe pot fi optimizate si cum?
- la ce sa ne asteptam in viitorul apropiat pe partea de taxe si impozite?
- la ce sa ne asteptam in viitorul apropiat din partea organelor de control?
# RESURSE*
Pentru a participa la aceasta sesiune este nevoie de cel putin tipul de acces Business Development.
Lista speakeri
Owner, Cabinet consultanta Ec.Mercescu
Mariana Mercescu este auditor financiar extern, consultant fiscal și expert contabil, manager al grupului de societăți Mercescu (membru al CAFR, CCF și CECAR). Mariana a dobândit o considerabilă experiență a mediului corporatist lucrând în anii‘90 în departamentul economic al Alcatel Romania. Această experiență a fructificat-o ulterior punând bazele unei practice private ce s-a dezvoltat de la an la an pentru a ajunge sa aiba o echipa consolidată și un portofoliu important de clienți ce cuprinde în principal companii multinaționale dintr-o vastă arie de activități (industrie automotivă, agricultură, domeniul medical, etc.). În cadrul activității de audit, Mariana a obținut și calitatea de auditor financiar al finanțărilor europene fiind acreditată în aces sens de Camera Auditorilor Financiari din Romania. În plus, Mariana își aduce contribuția și în activitatea instanțelor de judecată în calitatea sa de expert judiciar. In plan social, grupul de societăți Mercescu se implică în activităț icaritabile și de cercetare.Astfel, fondatorul companiilor Mercescu este membrual Rotary Cetate Timisoara, susținător al Festivalului Plai din 2007 și contributor pentru Romania al proiectului “Doing Business” promovat de Banca Mondiala prin divizia sa International Finance Corporation.
Moderatori
Fondator, Asociatia Smart City
Arhitect software și antreprenor, Dan este presedinte al Asociatiei Smart City si co-fondator Growceanu Angel Investment. Proiectele curente includ MultipleXity, Upgrade My City, Timisoara Startup Ecosystem și implementarea Parteneriatului pentru o Guvernare Deschisa la nivel local. Absolvent al facultăților de Economie și Administrare a Afacerilor și Automatică și Calculatoare, Dan și-a început cariera în mediul academic şi a continuat la scurt timp cu activităţi de antreprenoriat în sectorul IT şi antreprenoriat social, în domeniul oraşelor inteligente. Dan este fondator şi președinte al Asociației Smart City, organizaţie implicată în proiecte dedicate dezvoltării orașelor, proiecte care au misiunea de a îmbunătăţii calitatea vieţii cetăţenilor. “Îmi imaginez o lume a viitorului în care tehnologia este un mijloc prin care oamenii îşi desăvârşesc călătoria şi îşi găsesc împlinirea, dar cred că prosperitatea oraşelor de mâine este mai întâi legată de coeziunea oamenilor şi, mai apoi, de tehnologie.”